Tripadvisor Insights

Bekijk de nieuwste tips en het meest recente onderzoek over hoe u uw bedrijf kunt laten groeien op de grootste reiswebsite ter wereld.

Populair

Tripadvisor Reputatie Pro: de volledige gids

Tripadvisor Reputatie Pro: de volledige gidsBent u klaar om het vertrouwen van reizigers om bij u te boeken, te stimuleren? Bent u op zoek naar manieren om uw bollenscore en classificatie op Tripadvisor en daarbuiten te beïnvloeden? Lees verder voor meer informatie over alles wat Reputatie Pro te bieden heeft voor uw accommodatie.

Reputatie is de basis van een horecabedrijf; 94% van de reizigers zegt dat beoordelingen een belangrijke beslissingsfactor zijn bij het kiezen van een verblijf ... en 77% boekt eerder een accommodatie met persoonlijke reacties op beoordelingen.1

Beoordelingen zijn ook nog belangrijker geworden omdat reizigers op dit moment willen weten in welke omstandigheden uw gelegenheid zich bevindt.

U kunt het zich niet veroorloven om uw reputatie te verwaarlozen, maar deze op peil houden kan best een lastige opgave zijn. Daarom hebben we Reputatie Pro ontwikkeld, zodat u het vertrouwen van reizigers in uw gelegenheid eenvoudig op kunt bouwen, gasten kunt motiveren om bij u te boeken en uw zichtbaarheid op Tripadvisor te verhogen. Klik hier voor meer informatie over hoe u Reputatie Pro kunt toevoegen aan uw Tripadvisor-vermelding.

Heeft u zich al aangemeld?Lees verder voor tips over hoe u de volledige kracht van Tripadvisor Reputatie Pro kunt ontgrendelen voor uw bedrijf!

Stap 1: Aan de slag

Zodra Reputatie Pro is geactiveerd voor uw bedrijf, heeft elke geregistreerde en geverifieerde eigenaar van uw vermelding op Tripadvisor toegang. Zo gaat u aan de slag:

  1. log in op uw account op tripadvisor.nl/Owners
  2. Selecteer uw gelegenheid in de lijst om toegang te krijgen tot het Management Center
  3. Ga naar het tabblad Beoordelingen om Reputatie Pro en alle bijbehorende tools te bekijken

Opmerking: het is mogelijk dat we uw toegang tot uw bedrijf op Tripadvisor opnieuw moeten verifiëren. Indien dit het geval is, neem dan contact op met de Klantenservice om verder te gaan met het verificatieproces. Om dit te doen, gaat u naar Managementsupport.Zodra u daar bent, voegt u uw naam en uw gelegenheid toe, selecteert u Toegang tot Management Center bijwerken, en vervolgens Toegang voor geregistreerde uitschakelen. Gebruik vervolgens het tekstvak om een verificatie aan te vragen.

Stap 2: Activeer premium beoordelingenverzameling

Reputatie Pro doet het werk voor u als het gaat om het verzamelen van nieuwe beoordelingen. U hoeft alleen uw providers in te schakelen om aan de slag te gaan. Ook kunt u, als u dit wilt, uw beoordelingsverzoeken aanpassen en privé-enquêtes toevoegen....

Zorg dat uw bedrijf op Tripadvisor wordt vermeld

Zorg dat uw bedrijf op Tripadvisor wordt vermeld

Een vermelding aanvragen en beoordelingen ontvangen op Tripadvisor

 

Tripadvisor is de grootste reiswebsite ter wereld, die elke maand wordt bezocht door miljoenen reizigers die een reis willen plannen. Accommodaties, restaurants en attracties kunnen gratis op Tripadvisor vermeld worden!  Op Tripadvisor komt uw bedrijf onder de aandacht van een groot, geïnteresseerd publiek en hebt u toegang tot tal van gratis marketingtools. Uw bedrijf vermelden is heel eenvoudig: laten we meteen beginnen.

Hoe kunt u een vermelding aanvragen voor uw bedrijf?

Er zijn twee manieren: een vertegenwoordiger van uw bedrijf kan een vermelding aanvragen of een gebruiker van Tripadvisor kan een beoordeling over uw gelegenheid schrijven en een vermelding aanvragen.

Ga voordat u een vermelding aanvraagt naar  om te controleren of uw bedrijf niet reeds op Tripadvisor is toegevoegd door een reiziger. Voer de naam van uw bedrijf in het veld in. Als uw bedrijf verschijnt in het uitklapmenu met resultaten, dan heeft een reiziger al een vermelding aangevraagd. Selecteer uw bedrijf in het uitklapmenu en klik op de knop ‘Claim uw bedrijf’ om te bevestigen dat u verbonden bent aan de gelegenheid..

Als uw bedrijf al wordt vermeld, dan moet u die vermelding claimen in plaats van een nieuwe vermelding aan te maken. Tripadvisor staat slechts één vermelding per gelegenheid toe. Voor meer informatie over hoe u uw vermelding kunt claimen en toegang kunt krijgen tot het Management Center (waar u uw Tripadvisor-vermelding en beoordelingen kunt beheren), bekijk onze snelstartgids.

Een vermelding aanvragen

IAls uw bedrijf nog niet op Tripadvisor vermeld wordt, ziet u geen zoekresultaten in het uitklapmenu. Klik in dat geval op de link ‘Vraag vandaag nog een vermelding aan’ onder de zoekbalk. U wordt dan naar een pagina geleid waar u een vermelding voor uw gelegenheid kunt aanvragen.

Om het aanmeldproces te starten, moet u verschillende soorten gegevens verstrekken over uw bedrijf. Redacteurs van Tripadvisor gebruiken deze gegevens om te controleren of uw bedrijf voldoet aan onze vermeldingscriteria en om de beste categorie voor uw bedrijf op de website te bepalen. Vul het aanvraagformulier zo gedetailleerd mogelijk in zodat we uw bedrijf nauwkeurig kunnen vermelden. Hieronder vindt u meer informatie over elke sectie van het formulier.

Uw gegevens

Het gedeelte ‘Uw gegevens’ helpt Tripadvisor bij het verifiëren van uw e-mailadres en uw verbintenis met het bedrijf. Geef uw naam, uw relatie met het bedrijf en uw e-mailadres op. Controleer of uw e-mailadres juist is, want we sturen u een bericht als uw vermelding wordt gepubliceerd op Tripadvisor. Vervolgens kunt u uw verband met de gelegenheid aanmelden om gebruik te kunnen maken van de gratis tools.

De gegevens van uw gelegenheid vermelden

Vervolgens verstrekt u de gegevens van uw bedrijf inclusief de officiële naam en het officiële adres. Zodra u uw adres heeft ingevoerd, plaatst u de markering op de correcte locatie op de kaart. De locatie van uw gelegenheid op de kaart wordt op de website aan reizigers getoond terwijl ze hun reis plannen. U dient ook de website en het telefoonnummer van uw bedrijf te vermelden. 

Onthoud dat de redacteuren van Tripadvisor uw website of de website van een partner (zoals een VVV- of reserveringswebsite) gebruiken om de informatie die u verstrekt te verifiëren. Daarom is het zeer belangrijk dat de gegevens die u indient voor uw vermelding, overeenkomen met uw website en andere bronnen.

Gegevens gelegenheid

U moet ook een aantal gedetailleerde vragen over uw type gelegenheid beantwoorden. Hierdoor kunnen we ervoor zorgen dat uw bedrijf in de juiste categorie en met zo veel mogelijk relevante informatie wordt vermeld. Bekijk de onderstaande categorieën voor meer bijzonderheden over uw specifieke type gelegenheid:

Accommodaties: als u de eigenaar van een accommodatie bent, wordt uw gelegenheid vermeld in het accommodatiegedeelte van Tripadvisor voor uw bestemming. U dient een aantal specifieke gegevens te verstrekken zodat we uw gelegenheid in de juiste categorie binnen dat gedeelte kunnen plaatsen:

  • Totaal aantal kamers
  • Prijsklasse
  • Vereisten minimumverblijf
  • Of u personeel en beveiliging ter plaatse hebt
  • Of schoonmaken van de kamer is inbegrepen
  • Gegevens over receptiemedewerkers
  • Of het kamers met badkamer zijn

U kunt ook aanvullende informatie over voorzieningen verstrekken, bijvoorbeeld of uw gelegenheid gratis ontbijt aanbiedt, suites heeft, er toegang tot tennis-/golfbanen en stranden/zwembaden is en of er gebruik gemaakt kan worden van fitnesscentra, internet, etc. Deze bijzonderheden worden opgenomen in het gedeelte 'Voorzieningen' van uw vermelding, zodat reizigers kunnen zien wat ze mogen verwachten in uw gelegenheid. Naast deze kenmerken maken we gebruik van officiële, lokale classificaties om te bepalen of uw gelegenheid op Tripadvisor moet worden vermeld in de categorie Hotels, B&B’s/Pensions of Bijzondere accommodaties.

Lees voor meer informatie hier onze vermeldingsrichtlijnen voor accommodaties.

Restaurants: restaurantvermeldingen worden getoond in het gedeelte 'Restaurants' van Tripadvisor. Onafhankelijke restaurants die zijn geopend voor het algemene publiek kunnen worden vermeld. U wordt gevraagd informatie te verstrekken over uw soort restaurant (gewoon restaurant, café of fastfood), het type cuisine, prijzen en eventuele bijzondere voorzieningen. Deze items worden op uw vermeldingspagina weergegeven en helpen reizigers beslissen of ze in uw restaurant dineren.

Lees hier onze volledige vermeldingsrichtlijnen voor restaurants.

Voor meer informatie en advies over hoe restaurants het meeste uit Tripadvisor kunnen halen, klikt u hier.

Attracties: selecteer een categorie die uw attractie het beste omschrijft. Als geen van de vermelde typen attracties van toepassing is op uw bedrijf, selecteert u 'Anders'. U kunt ook uw aanbevolen verblijfsperiode, prijsgegevens en details van andere voorzieningen vermelden (badkamerfaciliteiten, kluisjes, etc.).

Om in het gedeelte ‘Attracties’ op Tripadvisor te worden vermeld, moet uw gelegenheid een permanente gelegenheid zijn (geen seizoensaccommodatie) met een officiële naam, adres en telefoonnummer. De reguliere vertrektijden van de attractie moeten worden vermeld op een website of in een brochure evenals de geplande vertreklocaties (indien deze variëren). Tourorganisaties kunnen in aanmerking komen als attractie als ze hun eigen tours organiseren, worden erkend door de gemeente of VVV en een website hebben.

Lees voor meer informatie hier onze vermeldingsrichtlijnen voor attracties. 

Voeg een beschrijving van de gelegenheid toe

Een beschrijving geeft reizigers meer informatie over uw bedrijf. Ze moet in uw plaatselijke taal zijn geschreven en mag geen HTML-codes, telefoonnummers, internet/-e-mailadressen of tekst IN ALLEEN HOOFDLETTERS bevatten. Het is verstandig deze beschrijving kort te houden, zodat gasten snel de belangrijkste punten kunnen vinden en een beslissing kunnen nemen.

Kies een foto

Met een foto van uw bedrijf kunt u een sterke eerste indruk maken op reizigers. De foto zal worden getoond op uw vermeldingspagina. en moet het bestandsformaat .jpg of .gif hebben (veelgebruikte formaten voor foto’s). We accepteren geen afbeeldingen met kaders of logo’s of bestanden die groter zijn dan 100 kB.

De vermelding verzenden

Nadat u hebt gecontroleerd of alle ingevoerde informatie juist is, plaatst u een vinkje in het vakje onderaan het formulier om aan te geven dat u een vertegenwoordiger van het bedrijf bent, dat de informatie die u hebt verstrekt juist is en dat u bevoegd bent om de afbeelding te plaatsen. Klik vervolgens op de knop ‘Verzenden’ om de procedure af te ronden.

Volgende stappen

Nadat u uw vermelding hebt aangevraagd, verifiëren redacteurs van Tripadvisor uw gegevens en wordt gecontroleerd of uw gelegenheid voldoet aan de richtlijnen voor het type bedrijf dat u hebt geselecteerd. Dit duurt meestal ongeveer vijf werkdagen.

Laat uw accommodaties groeien met onze exclusieve startpakketten [widget_banner title="Klaar om weer te beginnen?"...

Management Center van Tripadvisor: snelstartgids

Management Center van Tripadvisor: snelstartgids Neem uw online reputatie in eigen hand. Laat uw bedrijf groeien op de grootste reiswebsite ter wereld. Het is allemaal binnen handbereik wanneer u zich registreert voor het Management Center van Tripadvisor.

Het Management Center is uw bestemming voor alle aspecten van uw Tripadvisor-vermelding. Van het bijwerken van basisbedrijfsgegevens tot het plaatsen van foto's en het bekijken van analyses: uw Management Center is dé plek waar u moet zijn. Alle geregistreerde en geverifieerde eigenaren hebben toegang tot het Management Center. Om in te loggen, gaat u naar www.tripadvisor.nl/Owners. Indien u bij meer dan één gelegenheid bent aangesloten, selecteert u een gelegenheid die u wilt bekijken of bijwerken uit de lijst.

Management Center 101

Hier is een snelle lijst met de vijf dingen die u in het Tripadvisor-Management Center kunt vinden door het hoofdmenu te gebruiken. Lees hieronder een overzicht van de startpagina en een gids voor algemene Management Center-taken.

  • Vermelding beheren: voeg foto's toe, beheer vermeldingsgegevens, werk voorzieningen bij en meer via het tabblad 'Vermelding beheren'. 
  • Boekingen stimuleren: indien van toepassing, kunnen accommodaties de links om de Bedrijfsvoorsprong en Gesponsorde plaatsingen te beheren vinden op het tabblad Boekingen stimuleren.
  • Marketingtools: trek de aandacht van potentiële (dineer)gasten met de promotionele tools, awards, widgets en raamstickers op het tabblad Marketingtools.
  • Beoordelingen: reageer op beoordelingen, meld een beoordeling en beantwoord vragen van reizigers op het tabblad 'Beoordelingen'.
  • Help en instellingen: krijg antwoord op al uw vragen. Krijg toegang tot de facturering en betalingen, werk e-mailvoorkeuren bij en beheer gebruikerstoegang. Het forum voor eigenaren en het Helpcentrum zijn hier ook beschikbaar via het tabblad Help en instellingen.
Een overzicht van de Management Center-startpagina...

Gids voor Tripadvisor-hoofdfoto's

Gids voor Tripadvisor-hoofdfoto's U heeft maar één kans om een sterke eerste indruk te maken op reizigers. Benut deze dus volledig met onze geavanceerde technologie die uw hoofdfoto automatisch voor u selecteert, of volg onze tips om zelf een hoofdfoto te kiezen.

Uw hoofdfoto is de eerste foto die reizigers van uw gelegenheid zien. Deze foto wordt weergegeven als afbeelding in de zoekresultaten en als eerste afbeelding in uw fotocarrousel. We weten dat een goed gekozen hoofdfoto een drijfveer kan zijn voor reizigers bij het kiezen van hun volgende accommodatie. 79% van de reizigers geeft namelijk aan dat ze online geplaatste foto's en video's in acht nemen bij het boeken van een accommodatie.*

Aangezien foto's zo'n belangrijk onderdeel vormen voor zowel reizigers als eigenaren, hebben we veel tijd en middelen geïnvesteerd in technologie op het gebied van automatisch leren voor foto's. Deze technologie verlicht de druk die eigenaren vaak voelen wanneer ze zelf een hoogwaardige hoofdfoto moeten kiezen, door automatisch een hoofdfoto voor hen te selecteren.

Automatisch selecteren maakt gebruik van geavanceerde technologie voor het analyseren van de kwaliteit en het onderwerp van foto's op Tripadvisor om zo de beste beschikbare hoofdfoto voor een vermelding te kiezen. Onze technologie kijkt naar de fysieke kenmerken van een foto, zoals de resolutie en oriëntatie, en het daadwerkelijke onderwerp van een foto, of de afbeelding binnen of buiten is genomen en of er mensen, voorzieningen, etc. op de afbeelding staan. Uit tot nu toe gehouden gebruikerstests is gebleken dat deze aanpak werkt. Automatisch geselecteerde afbeeldingen zijn foto's met een hoge resolutie in plaats van wazige foto's, en tonen slaapkamers en zwembaden in plaats van reizigers of badkamers.

Door deze nieuwe aanpak verdwijnt de subjectiviteit van handmatig foto's kiezen en wordt de keuze van hoofdfoto's geoptimaliseerd voor reizigers die op zoek zijn naar hun volgende accommodatie. Als u echter liever handmatig uw hoofdfoto selecteert (en dus geen gebruik wilt maken van de functie voor automatisch selecteren) kunt u dit doen in het Management Center. Hieronder vindt u instructies en tips over het kiezen van een hoofdfoto.

Handmatig uw hoofdfoto wijzigen
  1. Log in op het Management Center
  2. In het menu 'Profiel' bovenaan de pagina klikt u op 'Mediacentrum'
  3. Klik vervolgens op het tabblad 'Hoofdfoto' aan de linkerkant
  4. Klik op ‘Handmatig: selecteer uw eigen hoofdfoto’
  5. Kies de foto die u als hoofdfoto wilt gebruiken uit de beschikbare opties
  6. Als u tevreden bent over uw nieuwe hoofdfoto die bovenaan de pagina wordt weergegeven, klikt u op 'Verzenden’

Opmerking: het kan drie tot vijf werkdagen duren voordat de wijziging van uw hoofdfoto zichtbaar is op uw pagina. Zodra u uw foto heeft geselecteerd en het verzoek wordt verwerkt, ziet u de foto in het Mediacentrum samen met een datumstempel en een opmerking waarmee wordt aangegeven dat de aanvraag in behandeling is.

Vereisten voor uw hoofdfoto
  • Toon de beste kenmerken van uw gelegenheid. Uw hoofdfoto moet het beste tonen van wat uw gelegenheid te bieden heeft. Kies een foto die benadrukt wat uw gelegenheid uniek maakt. Is het uw historische gevel, de trendy lobby of uw ongekende uitzicht? Laat het reizigers zien en benadruk juist die kenmerken in uw hoofdfoto die u onderscheiden van uw concurrenten.
  • Kies goedbelichte en scherpe afbeeldingen. Vermijd afbeeldingen die donker en/of wazig zijn. De grootte van deze afbeeldingen wordt aangepast afhankelijk van de plek waar ze op Tripadvisor worden weergegeven. Het is dus belangrijk dat de afbeelding in elke grootte duidelijk blijft, of het nu een miniatuur op een mobiel apparaat is of een schermvullende afbeelding op een pc.
  • Wijzig uw hoofdfoto per seizoen. Reizigers willen zichzelf vanaf het eerste moment kunnen voorstellen bij uw gelegenheid. Kies daarom een hoofdfoto die overeenkomt met het seizoen waar reizigers naar zoeken. Als het verblijf bijvoorbeeld rond de feestdagen is, toont u een knusse open haard of seizoensgebonden decoraties.
  • Vermijd afbeeldingen van personen en het landschap. Foto's van uw gelegenheid of locatie zijn nuttiger voor reizigers dan foto's van het personeel, andere reizigers of een algemeen pittoresk uitzicht uit uw omgeving.
  • Of maak gebruik van de automatisch leren-functie van Tripadvisor en laat ons uw foto automatisch selecteren. Sla de moeite van het handmatig selecteren van een hoofdfoto over en laat onze technologie het werk voor u doen! Als u de optie 'hoofdfoto automatisch selecteren' niet uitschakelt, kiezen wij automatisch de beste beschikbare foto als uw hoofdfoto.
Het succes van uw foto's volgen...

Tripadvisor-populariteitsindex: de belangrijkste factoren en hoe u kunt verbeteren

Tripadvisor-populariteitsindex: de belangrijkste factoren en hoe u kunt verbeteren Bekijk meer informatie over de populariteitsscore van Tripadvisor en bekijk tips om de prestaties van uw bedrijf te verbeteren. De populariteitsscore van Tripadvisor is gebaseerd op beoordelingen van gebruikers en geeft uw positie weer ten opzichte van andere bedrijven binnen uw geografische locatie. Uw positie in de populariteitsscore is belangrijk; hoe hoger uw positie, hoe waarschijnlijker het is dat gebruikers uw bedrijf zien als ze in uw omgeving zoeken. Hier volgen de drie belangrijkste factoren die uw positie in de populariteitsscore beïnvloeden en manieren om deze positie te verhogen: Kwaliteit van beoordelingen Hogere bollenwaarderingen hebben een positieve invloed op uw populariteitsscore. Stel verwachtingen van gasten voor aankomst door alle informatie over uw bedrijf up-to-date te houden. Zorg daarnaast dat de foto’s een nauwkeurig beeld van uw bedrijf geven. Voldoe aan of overtref die verwachtingen tijdens hun verblijf en zorg dat de positieve beoordelingen binnen blijven stromen! Aantal beoordelingen...

Alles wat u moet weten over de populariteitsscore van Tripadvisor

Alles wat u moet weten over de populariteitsscore van Tripadvisor Bekijk meer informatie over het populariteitsscore-algoritme van Tripadvisor, waaronder hoe het wordt gebruikt om accommodaties, attracties en restaurants te classificeren en hoe dit zich met de jaren heeft ontwikkeld. De manier waarop de populariteitsscore werkt De populariteitsscore is gebaseerd op de kwaliteit, de recentheid en het aantal beoordelingen dat een bedrijf van gebruikers ontvangt en op de consistentie van die beoordelingen na verloop van tijd. Kwaliteit De bollenwaarderingen die gebruikers geven als onderdeel van hun beoordelingen worden gebruikt om de kwaliteit van de ervaring bij elk bedrijf te classificeren. Alle andere factoren blijven hetzelfde; een bedrijf met meer waarderingen van 5 bollen heeft een hogere positie dan een bedrijf met lagere bollenwaarderingen. Recentheid...

Hoe Bedrijfsvoorsprong het herstel van uw hotel een boost geeft

Hoe Bedrijfsvoorsprong het herstel van uw hotel een boost geeftOntdek hoe hoteleigenaren meer rechtstreekse boekingen krijgen met deze zakenbooster van Tripadvisor.Reizen komt weer terug nu reizigers eropuit trekken voor de vakanties waar ze zo naar hebben uitgekeken. Maar de vraag voor hoteleigenaren blijft: hoe kunt u opvallen tussen de concurrentie? Bedrijfsvoorsprong biedt hoteleigenaren de tools om rechtstreekse boekingen te ontvangen, reizigers aan te trekken met promotieaanbiedingen en hun accommodaties op hun best te laten zien.   Dit is wat een aantal van onze partners erover te zeggen hebben. ““Ons team is erin geslaagd de ROI te verhogen met meer verkeer en boekingen met behulp van Bedrijfsvoorsprong. We hebben veel rendement op prestaties gezien met behulp van de functies van Bedrijfsvoorsprong, zoals Speciale aanbiedingen, rechtstreekse links en click-to-call. Voor ons is het grootste voordeel van Bedrijfsvoorsprong dat we in staat zijn om de omzet en het verkeer naar de website te maximaliseren met behulp van de verschillende functies van het product.” - Johnny Gibson, Director Search Engine Marketing bij Hilton Worldwide “Het grote voordeel van Tripadvisor is het enorme bereik bij consumenten. Met Bedrijfsvoorsprong hebben we toegang tot geweldige functies, zoals rechtstreekse boekingslinks naar onze website en speciale hotelaanbiedingen. We hebben de laatste tijd veel gedaan aan rebranding, herpositioneren en de overstap van hotelketens naar onafhankelijke hotels. Het Tripadvisor-team heeft enorm geholpen om bij de overstap direct omzet te genereren.”...

Global Market Insight: OTA Insight Guest Blog Post

Global Market Insight: OTA Insight Guest Blog Post

Global Market Insight: OTA Insight Guest Blog PostTrack worldwide recovery and spot the earliest signs of traveler demandThe extraordinary travel disruption caused by COVID-19 has ushered in never before seen challenges for the hospitality industry. Hoteliers across...

Thailand Hotel Market Report

Thailand Hotel Market Report

Thailand Hotel Market ReportWith a greater emphasis on vaccine rollouts and immunization campaigns, consumer sentiment strengthens and Pattaya, Thailand is experiencing a strong uplift in leisure demand.Travel searches are influenced by the vaccine rollout and easing...

Chicago Hotel Market Report

Chicago Hotel Market Report

Chicago Hotel Market ReportChicago is the latest American city to announce a full reopening, removing restrictions that have hampered both travel and business. Additionally, major events like Lollapalooza are returning to the city.Mask requirements now eased for...

Greece Hotel Market Report

Greece Hotel Market Report

Greece Hotel Market ReportIs your 2021 summer season picking up as travel is heading towards its long awaited recovery?As vaccinations increase and travel restrictions are gradually lifted, Greece is the most-booked European destination for this summer as per Forbes....

Strategieën om gasten te overhalen zich aan te melden voor e-mailmarketing

Strategieën om gasten te overhalen zich aan te melden voor e-mailmarketing

E-mail is een van de meest waardevolle marketingkanalen voor hoteleigenaren. E-mailmarketing kan een hoog rendement op de investering bieden en is een geweldige manier om de aandacht van uw gasten te trekken en de boodschap van uw hotel effectief over te brengen.

Vergeet niet: als u vrij met uw gasten via e-mail wilt communiceren, moet u ervoor zorgen dat u voldoet aan de lokale wetgeving, zoals toestemming van de gasten krijgen voordat u ze in uw mailinglijsten opneemt. Het is belangrijk om te voldoen aan de marketing- en privacywetgeving, waaronder de AVG. Als u ervoor zorgt dat uw mailingslijst gegevens bevat die wettelijk zijn toegestaan, verbetert u ook de leverbaarheid van uw e-mails en de betrokkenheid bij uw berichten.

Hier zijn een aantal tips om gasten aan te moedigen zich voor uw marketingberichten aan te melden.

Toon de waarde van uw berichten

Vertel bezoekers precies waarom ze zich moeten aanmelden voor e-mails van uw hotel.

Laat gasten weten wat ze krijgen als ze zich aanmelden en laat de waarde van uw e-mails en marketinglijst zien.

Laat gasten weten dat ze via deze e-mails op de hoogte kunnen blijven over evenementen en aanbiedingen die voor hen het meest relevant zijn.

Stimuleer gasten met mogelijkheden om zich aan te melden op belangrijke contactpunten tijdens het boekingsproces en tijdens hun verblijf.

Persoonlijke interacties, zoals het inchecken van gasten, bieden een kans om persoonlijk de waarde van de berichten van uw hotel te tonen. Geef gasten de mogelijkheid om zich aan te melden voor uw e-mails via een privacyconforme offline e-mailverzamelingsapp op een tablet bij de receptie.

Wees relevant en gepersonaliseerd

Probeer elk marketingbericht voor elke gast relevant en persoonlijk te maken. Als u het e-mailadres van een gast kunt verzamelen bij het boeken of inchecken en de benodigde toestemming kunt krijgen, kunt u het e-mailadres eventueel aan andere verzamelde gegevens koppelen. Op voorwaarde dat u de benodigde toestemming heeft, kunt u dan inzichten van gasten raadplegen, bijvoorbeeld of ze een upgrade naar een kamer met een uitzicht hebben aangevraagd of een spabehandeling hebben geboekt. Die inzichten kunt u dan in uw marketingberichten opnemen om ze persoonlijker en relevanter te maken. Met meer inzicht in de persoonlijke voorkeuren van uw gasten kunt u uw marketingberichten beter aanpassen zodat deze gepersonaliseerd en relevant zijn. Zo wordt uw marketing interessanter voor gasten en zullen ze zich eerder voor uw e-mails aanmelden.

Op basis van informatie over uw gasten kunt u ze in verschillende groepen indelen. Door gasten te segmenteren (groeperen op basis van gemeenschappelijke kenmerken), kunt u op het juiste moment het juiste bericht aan de juiste gebruiker laten zien.

...

Tripadvisor Reputatie Pro: de volledige gids

Tripadvisor Reputatie Pro: de volledige gidsBent u klaar om het vertrouwen van reizigers om bij u te boeken, te stimuleren? Bent u op zoek naar manieren om uw bollenscore en classificatie op Tripadvisor en daarbuiten te beïnvloeden? Lees verder voor meer informatie over alles wat Reputatie Pro te bieden heeft voor uw accommodatie.

Reputatie is de basis van een horecabedrijf; 94% van de reizigers zegt dat beoordelingen een belangrijke beslissingsfactor zijn bij het kiezen van een verblijf ... en 77% boekt eerder een accommodatie met persoonlijke reacties op beoordelingen.1

Beoordelingen zijn ook nog belangrijker geworden omdat reizigers op dit moment willen weten in welke omstandigheden uw gelegenheid zich bevindt.

U kunt het zich niet veroorloven om uw reputatie te verwaarlozen, maar deze op peil houden kan best een lastige opgave zijn. Daarom hebben we Reputatie Pro ontwikkeld, zodat u het vertrouwen van reizigers in uw gelegenheid eenvoudig op kunt bouwen, gasten kunt motiveren om bij u te boeken en uw zichtbaarheid op Tripadvisor te verhogen. Klik hier voor meer informatie over hoe u Reputatie Pro kunt toevoegen aan uw Tripadvisor-vermelding.

Heeft u zich al aangemeld?Lees verder voor tips over hoe u de volledige kracht van Tripadvisor Reputatie Pro kunt ontgrendelen voor uw bedrijf!

Stap 1: Aan de slag

Zodra Reputatie Pro is geactiveerd voor uw bedrijf, heeft elke geregistreerde en geverifieerde eigenaar van uw vermelding op Tripadvisor toegang. Zo gaat u aan de slag:

  1. log in op uw account op tripadvisor.nl/Owners
  2. Selecteer uw gelegenheid in de lijst om toegang te krijgen tot het Management Center
  3. Ga naar het tabblad Beoordelingen om Reputatie Pro en alle bijbehorende tools te bekijken

Opmerking: het is mogelijk dat we uw toegang tot uw bedrijf op Tripadvisor opnieuw moeten verifiëren. Indien dit het geval is, neem dan contact op met de Klantenservice om verder te gaan met het verificatieproces. Om dit te doen, gaat u naar Managementsupport.Zodra u daar bent, voegt u uw naam en uw gelegenheid toe, selecteert u Toegang tot Management Center bijwerken, en vervolgens Toegang voor geregistreerde uitschakelen. Gebruik vervolgens het tekstvak om een verificatie aan te vragen.

Stap 2: Activeer premium beoordelingenverzameling

Reputatie Pro doet het werk voor u als het gaat om het verzamelen van nieuwe beoordelingen. U hoeft alleen uw providers in te schakelen om aan de slag te gaan. Ook kunt u, als u dit wilt, uw beoordelingsverzoeken aanpassen en privé-enquêtes toevoegen....

De manier waarop de richtlijnen van Tripadvisor voor beoordelingen wijzigen naar aanleiding van COVID-19

De manier waarop de richtlijnen van Tripadvisor voor beoordelingen wijzigen naar aanleiding van COVID-19We nemen tijdens deze ongekende tijden extra stappen om ervoor te zorgen dat ons platform op een verantwoorde manier wordt gebruikt ​

We helpen u graag

De COVID-19-pandemie heeft onmiddellijke en verstrekkende gevolgen voor de reis- en horecabranche. We weten dat veel bedrijfseigenaren beslissingen proberen te maken over hoe ze deze ongekende uitdagingen het beste kunnen aanpakken, en wij delen uw zorgen.

Meer informatie over de hulpmiddelen die we introduceren voor eigenaren kunt u hier vinden.

Waarom ontvangt mijn bedrijf nog steeds beoordelingen?

We weten dat veel bedrijven een aanzienlijke daling aan klanten hebben gezien of dat ze hun deuren hebben moeten sluiten als gevolg van de wereldwijde pandemie. Zelfs als uw bedrijf tijdelijk gesloten is, kunnen uw klanten beoordelingen van hun ervaring indienen bij uw bedrijf, mits die ervaring binnen de twaalf maanden voorafgaand aan de inzending plaatsvond. U kunt voor deze beoordelingen ook Managementreacties indienen, waarmee u updates over de recentste omstandigheden van uw gelegenheid kunt delen en indien nodig beoordelingen kunt rapporteren via het Management Center.

We geloven dat het nu belangrijker is dan ooit om een platform te kunnen bieden voor klanten om hun ervaringen te delen en voor bedrijven om hun reacties te kunnen delen over wat er aan de hand is. Beoordelingen en hun bijbehorende reacties zorgen voor transparantie, creëren een eerlijke concurrentiestrijd voor grote en kleine bedrijven en kunnen fungeren als een ongelooflijk krachtige marketingtool voor horecaondernemers die consistent een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding en een hoogwaardige service bieden.

Gedurende deze periode blijven we onze ervaring van meer dan 20 jaar in het modereren van beoordelingen gebruiken. Onze systeem- en moderatieprocessen blijven volledig operationeel, zelfs als onze teams op afstand werken.

Alle ingezonden beoordelingen worden gecontroleerd door ons analysesysteem voor beoordelingen. Eventuele problematische inhoud wordt doorgestuurd naar ons team van contentspecialisten voor nader onderzoek, volgens onze normale processen. U kunt hier meer informatie vinden over ons analysesysteem voor beoordelingen.

Wijzigingen aan onze richtlijnen voor beoordelingen

We introduceren een aantal aanpassingen aan onze richtlijnen voor beoordelingen en moderatieprocedures wegens de uitbraak van COVID-19. Deze wijzigingen zijn bedoeld om ervoor te zorgen dat onze leden het Tripadvisor-platform op een verantwoorde manier gebruiken:

  • We verwijderen alle inhoud die mensen aanmoedigt om de richtlijnen of beperkingen van de overheid te negeren
  • We verwijderen alle inhoud die mensen ontmoedigt om medische hulp in te roepen of getest te worden, of inhoud die onbetrouwbaar medisch advies of verkeerde informatie geeft
  • We verwijderen alle beoordelingen die kritiek leveren op individuele bedrijven omdat ze op dit moment gesloten zijn
  • We verbieden racistische uitspraken waarin naar het COVID-19-virus wordt verwezen als het ‘Chinese virus’ of het ‘Wuhan-virus’. Dergelijke verwijzingen leiden tot onnodige verdeeldheid gedurende de wereldwijde pandemie waarbij er samenwerking nodig is tussen alle landen en mensen. We verwijderen alle beoordelingen of forumberichten waarin dergelijke terminologie wordt gebruikt. Beoordelingen die het virus benoemen, moeten de officiële terminologie van de Wereldgezondheidsorganisatie (zoals coronavirus of COVID-19) gebruiken.
  • Vanaf 6 augustus 2021 verwijderen we nieuwe beoordelingen waarin kritiek wordt geleverd op een bedrijf of werknemers voor het volgen van nationale of lokale regelgeving omtrent COVID-19 en/of waarin kritiek wordt geleverd op een bedrijf of werknemers voor het implementeren van een veiligheidsbeleid tijdens de pandemie.

    We verwijderen ook beoordelingen die vóór 6 augustus 2021 zijn geplaatst als deze zijn gemeld bij ons contentmoderatieteam. Zo meldt u een beoordeling:

    1: Ga naar het tabblad Beoordelingen in het Management Center.

    2: Klik op Beoordeling melden en vul op de volgende pagina het formulier in.

Laatst bijgewerkt: 18 augustus 2021

Wat doet Tripadvisor met oneerlijke beoordelingen?

Wat doet Tripadvisor met oneerlijke beoordelingen? Bedrijfseigenaren en hun gasten vragen vaak wat we met oneerlijke of kwaadwillige beoordelingen doen. We leggen onze aanpak hieronder uit ...

Wanneer beoordelingen onpartijdig en eerlijk zijn, zijn ze ontzettend nuttig. Ze benadrukken voor gasten de bedrijven die geweldige ervaringen, service en een goede prijs-kwaliteitsverhouding bieden. Ze helpen eigenaren nieuwe gasten aan te trekken en zorgen voor waardevolle feedback over de plus- en verbeterpunten.

Oneerlijke of kwaadwillige beoordelingen hebben het tegenovergestelde effect: ze zijn misleidend voor potentiële gasten en kunnen de reputatie van een bedrijf onterecht schaden.

Er zijn over het algemeen twee verschillende scenario's waarin een oneerlijke beoordeling geplaatst kan worden:

  • Scenario 1: er wordt een beoordeling geplaatst door iemand die ofwel bevooroordeeld is (meer informatie over hoe we dit vaststellen vindt u hier) of geen persoonlijke ervaring heeft gehad bij het bedrijf dat hij of zij beoordeelt.  We noemen dit  nepbeoordelingen.
  • Scenario 2: er wordt een beoordeling geplaatst door iemand die wel een persoonlijke ervaring heeft gehad bij het bedrijf (en die niet wordt beïnvloed door een verbintenis met het bedrijf). Echter, de punten die in zijn of haar beoordeling worden beschreven, worden betwist door het bedrijf.  We noemen dit  betwiste beoordelingen.

Dit onderscheid is belangrijk, omdat het de manier bepaalt waarop wij beoordelingsbetwistingen afhandelen. Er ontstaat een beoordelingsbetwisting wanneer een bedrijf een beoordeling meldt waarvan het bedrijf denkt dat deze onze richtlijnen schendt. Wanneer een bedrijf een beoordeling meldt, stellen we vast of het een nepbeoordeling of betwiste beoordeling betreft en ondernemen we stappen vanaf dat punt.

Dus hoe voorkomt Tripadvisor dat nepbeoordelingen op de website worden geplaatst?

Nepbeoordelingen zijn niet welkom op Tripadvisor. We doen er alles aan om te voorkomen dat deze op de website worden geplaatst.

We hebben ten eerste een aantal richtlijnen waaraan alle beoordelingen moeten voldoen. Deze richtlijnen zijn bedoeld om ervoor te zorgen dat beoordelingen zo relevant en nuttig mogelijk zijn. U kunt hier meer lezen over onze richtlijnen voor beoordelingen.

Aan de hand van slimme technologie en een toegewijd team van deskundige moderators zorgen we dat we deze richtlijnen naleven.

De technologie werkt iedere keer wanneer iemand een beoordeling op Tripadvisor plaatst. Voordat de beoordeling op de website wordt geplaatst, moet deze honderden automatische controles doorlopen die elk aspect van die beoordeling controleren. We noemen deze controles ons trackingsysteem.

Het systeem accepteert of weigert de plaatsing van een beoordeling of stuurt deze naar ons moderatieteam voor menselijke analyse, als het vermoedt dat de beoordeling nep is.

Zelfs nadat een beoordeling is geplaatst, kan iedereen nog steeds onze meldingstools gebruiken om een onderzoek door ons moderatieteam aan te vragen als het lijkt dat een beoordeling niet aan onze richtlijnen voldoet. Hoewel het aantal verzoeken om een beoordeling te onderzoeken laag is (minder dan 1% van de beoordelingen ooit aan ons gemeld), zijn deze meldingen ontzettend nuttig en zorgen dat de richtlijnen voor iedereen consistent blijven. Bedrijfseigenaren kunnen beoordelingen melden via het Management Center (de toegang hiertoe is gratis). Reizigers kunnen beoordelingen melden door op het vlaggetje onder elke beoordeling te klikken.

Meer informatie over de verschillende soorten nepbeoordelingen en hoe we ze eruit pikken vindt u hier.

Meer informatie over hoe ons trackingsysteem werkt, vindt u hier.

Hoe gaat Tripadvisor om met betwiste beoordelingen?

Meer dan 99% van de Tripadvisor-beoordelingen zijn onbetwist. We weten echter dat als een beoordeling wordt betwist, dit een serieuze kwestie kan zijn voor de betrokkenen. Beslissen of een betwiste beoordeling eerlijk commentaar over een bedrijf bevat, is een zeer belangrijke taak en we proberen om dit zo zorgvuldig en eerlijk mogelijk te benaderen.

De reden hiervoor is dat de mening van een gast subjectief is, ongeacht of de service snel of langzaam is, het eten lekker of saai is, of het bedrijf een goede prijs-kwaliteitsverhouding biedt of duur is. Al deze zaken zijn afhankelijk van de verwachtingen van de gast.

Wij geloven sterk dat elke reiziger het recht heeft om zijn of haar mening, goed of slecht, te uiten op basis van zijn of haar verwachtingen.

We begrijpen dat het als bedrijfseigenaar of personeelslid ongelooflijk frustrerend kan zijn als u denkt dat de kritiek die u in een beoordeling heeft ontvangen oneerlijk is.

Elk bedrijf kan een beoordeling betwisten aan de hand van onze meldingstools. Betwiste beoordelingen worden vervolgens beoordeeld door ons moderatieteam, dat vaststelt of de beoordeling in strijd is met onze richtlijnen en daarom moet worden verwijderd of niet.

Als ons moderatieteam van mening is dat een beoordeling aan onze richtlijnen voldoet, wordt deze niet verwijderd. In deze situaties zijn er nog steeds een aantal stappen dat een bedrijf kan nemen om de impact van een betwiste beoordeling te verminderen, waaronder het plaatsen van een reactie die hun kant van het verhaal vertelt. We geloven inderdaad niet alleen in het recht van de gast om zijn of haar mening te geven, maar ook in het recht van het bedrijf om te reageren. We noemen deze functie een Managementreactie.

Meer informatie over de manieren waarop een bedrijf kan reageren op een betwiste beoordeling vindt u hier.

Bekijk deze video

voor meer informatie over hoe ons trackingsysteem nepbeoordelingen eruit pikt. [widget_banner...

5 redenen waarom online reputatiebeheer essentieel is

5 redenen waarom online reputatiebeheer essentieel isUw gasten zoeken online naar u. Kunnen ze u vinden? Hier leest u waarom het beheren van uw online reputatie cruciaal is in de horecabranche van vandaag.Wanneer u aan uw merk denkt, denkt u waarschijnlijk aan uw logo of afbeeldingen die u gebruikt om uw gelegenheid of restaurant te promoten. In werkelijkheid is uw merk alles wat u doet. Het is hoe uw gasten zich voelen als ze aan het zwembad liggen of hoe uw gasten zich voelen wanneer ze voor het eerst aan die perfecte tafel met uitzicht zitten. Merkopbouw draait echter niet alleen om wat er in het echte leven gebeurt. Uw merk begint bij het begin van iemands interactie met u. Dat gebeurt steeds vaker online. U heeft een sterke online aanwezigheid (niet alleen in het echte leven) van uw merk nodig om op te vallen tussen de concurrentie....

Slimme manieren om meer beoordelingen van hotelgasten te krijgen

Slimme manieren om meer beoordelingen van hotelgasten te krijgenHoe meer beoordelingen u verzamelt, hoe meer kansen u heeft om uw classificatie te verhogen en gasten te laten zien hoe geweldig hun verblijf bij u zal zijn.Dit zijn een aantal manieren om meer beoordelingen van uw gasten te genereren.Een belangrijk onderdeel van zorgen voor continue zaken voor uw hotel is het genereren van een consistente stroom aan recente beoordelingen. Toekomstige hotelgasten willen graag weten hoe het is om bij uw accommodatie te overnachten: hoe de kamers eruit zien, hoe schoon ze zijn, wat voor voorzieningen u heeft. En de beste manier om daarachter te komen is door de kracht van beoordelingen.Sterker nog, 82% van de respondenten gaf in een recente Tripadvisor-enquête aan dat beoordelingen "extreem of erg belangrijk" waren bij het nemen van de boekingsbeslissing. 68% zei zelfs dat ze eerder geneigd zijn om een hotel te boeken nadat ze een beoordeling hadden gelezen.Elke beoordeling is een kans om uw classificatie te verhogen en gasten te laten zien hoe geweldig hun verblijf bij u zal zijn. Dit zijn een aantal manieren om meer beoordelingen te genereren van uw gasten:Train uw receptiepersoneel om naar beoordelingen te vragenU kent het gezegde: “Niet geschoten is altijd mis.” Hetzelfde geldt voor beoordelingen....

Waar hotelzoekers op letten in beoordelingen

Waar hotelzoekers op letten in beoordelingenBenieuwd waar hotelzoekers op letten wanneer ze beoordelingen lezen? We hebben het gevraagd aan 9000 gasten in vijf landen en dit zijn de resultaten.Wat geeft een hotelzoeker de doorslag om van zoeken naar boeken te gaan?We hebben het gevraagd aan 9000 gasten in vijf landen, de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Italië, Singapore en Australië, om erachter te komen hoe reizigers Tripadvisor-beoordelingen gebruiken en naar welke informatie ze zoeken als ze beoordelingen lezen.Het blijkt dat reizigers advies willen over elk aspect van hun reis. Ze willen weten wat het beste gerecht is om in uw restaurant te proberen, hoe het uitzicht eruitziet vanuit uw penthousesuite en hoe het voelt om de stad in of het strand op te gaan of een lokaal wandelpad af te struinen vanaf uw gelegenheid. Accommodaties dienen als de thuisbasis van een reis en voor veel reizigers is het een van de belangrijkste aspecten.Laten we dieper ingaan op de top vijf elementen waar hotelzoekers het meest nieuwsgierig naar zijn als het gaat om boeken:1. HygiëneDe nummer 1 van de lijst? Netheid en hygiëne (57%), wat niet verwonderlijk is gezien de laatste jaren met de coronapandemie. Hotelzoeker willen er zeker van zijn dat ze worden opgevangen met transparante, volledig omschreven hygiënemaatregelen naast de standaard netheid....

Waarom reputatiebeheer uw beste strategie is om gasten te behouden

Waarom reputatiebeheer uw beste strategie is om gasten te behoudenHet beheren van uw online reputatie is niet alleen belangrijk om nieuwe gasten aan te trekken, maar ook om uw bestaande gasten te behouden. Hieronder leest u hoe dit de loyaliteit van uw gasten beïnvloedt.Als iemand bij uw gelegenheid verblijft, hoopt u dat hij of zij zich thuis voelt, niet alleen omdat u wilt dat ze een fenomenale ervaring hebben tijdens hun reis, maar omdat u weet dat de kans dat ze hun vrienden en familie over zullen vertellen (of een beoordeling achterlaten op een site zoals Tripadvisor) groter is als de ervaring beter is. Of u nu één hotel heeft of deel uitmaakt van een grotere hotelgroep, een van de meest uitdagende aspecten van het beheren van een hotel is gasten aanmoedigen om te blijven terugkomen. Elke reiziger heeft een andere benadering over het terugkeren naar een bepaalde plek. Ze bezoeken uw stad vaak voor zaken of gaan op reis voor een unieke vakantie. Ze zijn misschien op zoek naar het soort resort waarnaar ze kunnen terugkeren en waar ze zich thuis voelen. Hoewel u geen invloed heeft op individuele reisvoorkeuren, kunt u uw bedrijf voorbereiden voor succes en loyaliteit van gasten door uw online reputatie effectief te beheren. Dat doet u zo:Begrijp hoe gasten over uw hotel pratenWat voor taal gebruiken mensen om over uw hotel te praten? Welke veelvoorkomende thema's komen naar voren? U kunt mogelijk patronen zien in wat mensen leuk vinden aan uw hotel. Juist deze thema's kunt u in uw voordeel gebruiken in uw marketingmateriaal, waarbij u voormalige gasten eraan herinnert wat ze leuk vinden aan uw verblijf en nieuwe gasten aantrekt met dezelfde taal. Met Tripadvisor Reputatie Pro ziet u een dashboard met algemene thema's en gevoelens op al uw beoordelingsplatforms, zodat u kunt ontdekken waar de feedback van gasten op gebaseerd is....

How to Grow Your Hotel Business By Optimizing Your Tech Stack

How to Grow Your Hotel Business By Optimizing Your Tech Stack

How to Grow Your Hotel Business By Optimizing Your Tech Stack Running a hotel is more challenging than ever.  Data from STR shows that 57% of bookings in 2021 were made within 7 days of stay versus only 15% during the same time in 2020.  Compressed booking windows...

Haal het meest uit Tripadvisor

Laat uw accommodaties groeien met onze exclusieve startpakketten