“Nog steeds top.”

Keukens: Belgisch
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
11 juni 2024 beoordeeld

Uiteraard waren we benieuwd hoe chef Floris de zaak zou verderzetten. Qua eten is hij daar absoluut in geslaagd. Verfijnde, aangename gerechtjes en nog steeds volop keuze in brood en gebakjes achteraf. Wat we wel misten, was de pairing met de wijn. Enkel bij de allereerste gang bracht deze het gerechtje naar een hoger niveau. Bij de rest bleven we wat op onze honger zitten. Dat was wel wat jammer, omdat dat bij het vorige bezoek net is bijgebleven.

Datum van bezoek: juni 2024

1 juni 2024 beoordeeld via mobiele applicatie

Wat kan ik hier eigenlijk over zeggen, eenvoudigweg perfect. Verfijnde smaakbommen in een prachtig kader met top personeel en uiteraard een top keukenteam!

27 mei 2024 beoordeeld

Initieel zijn we in 2021 hier al eens geweest en het was toen de beste culinaire ervaring die we al gehad hadden - nog steeds trouwens. Uiteraard is de nieuwsgierigheid dan geprikkelt om terug te keren wanneer het bekendste restaurant van chef wisselt en al meteen 2 sterren kan meegraaien.

De sfeer en setting is nog steeds hetzelfde: relaxed, wat stijver, zeer vriendelijk personeel en een sobere inkleding. Het huisaperitief is volgens mij nog steeds hetzelfde, dus ik ging ditmaal voor een klassieke champagne van Pol Roger. Sommelier Elizio is trouwens nog maar 20! jaar en doet dat uitermate goed. De amuses zijn nog steeds van bovengemiddeld niveau en duidelijk in dezelfde stijl als vorige keer.

We kozen de 7-gangen menu, mijn vrouw is zwanger en waar nodig werd alles netjes aangepast zonder te vervallen in standaard vegetarische opties. De bijhorende wijnen zijn goed gekozen en de sapjes van mijn vrouw leken heel hard op elke wijn, dus ook dat is top gedaan. Extra kudos voor de Italiaanse dame die ondanks de taalbarriere duidelijk met passie de wijnen toelicht.

Zonder elke gang afzonderlijk te benoemen was het gehele menu van zeer hoog niveau, met de koningskrab als persoonlijke favoriet (bij ons beiden). Is er een verschil met voorheen? Zeker, maar in de kleinste details, zo maakt de broodkar bijvoorbeeld plaats voor een mandje met iets minder keuze, maar uiteraard nog steeds voldoende. Gezien een halvering van de prijs kan je hier natuurlijk niet over klagen. In het eten zelf is er nauwelijks verschil te merken, dus het is duidelijk dat dit jaren de rechterhand was.

Het tempo ligt wel vrij hoog, dat is op zich wel nodig bij een 7-gangen menu maar het gaat met momenten wel als een sneltrein. Ik snap dat je niet tot 2u wilt tafelen, maar iets langere pauzes tussen de gangen zijn welkom. Zie dus dat je honger hebt, want de porties zijn ook ruim. Afsluiten is gelukkig nog steeds met de befaamde 'snoepkar' met zelfgemaakte taartjes en petit fours.

Kort gezegd, nog steeds een absolute aanrader en Floris is duidelijk op weg naar die 3 sterren!

• Sfeer
24 mei 2024 beoordeeld

What to say? Gastronomisch fantastische avond onder collega's; we genoten van het 7-gangen menu en ik ben onder de indruk van de graad van verfijning van de smaken, maar vooral van de virtuositeit in het combineren van vaak onverwachte texturen. Dit is topniveau. Paradoxaal onder de indruk van de sobere aankleding, ook in glazen en bestek, wat de sensatie op het bord terecht helemaal op het voorplan duwt. Ruimte voor verbetering? Naar mijn bescheiden aanvoelen, miste ik een beetje informele hartelijkheid in onthaal en bediening. Tiptop in orde, correct, beleefd en vriendelijk, maar het miste voor deze boomer een klein beetje hartelijkheid; het is een kniesoor die erom maalt, het zijn ook allemaal erg jonge mensen, wellicht toch een beetje bang om een steekje te laten vallen, maar zo wordt het geheel toch een beetje stijfjes.
Over de taartenkar na het dessert gaan we zedig zwijgen: het is bijna misdadig om zulke zaligheden nog aan te bieden op het einde van een reeds onvergetelijke rit. Gelukkig zijn we zondaars!

• Sfeer
24 mei 2024 beoordeeld via mobiele applicatie

Het moet 20 jaar geleden zijn geweest dat we hier nog eens geweest waren. Intussen ziet de wereld er gans anders uit en hing Peter Goossens zijn schort aan de haak. Hof van Cleve blijft echter bestaan en blijft trouw aan zijn waarden. Vrij traditionele keuken dus, hier moet je geen grote experimenten verwachten. Het meest frivole van de avond was dan ook de individuele keuze van het vleesmes. Verder een redelijk formele bediening en een menu die zeer sterk opende (met amuses die ver boven het gemiddelde lagen) maar gaandeweg een beetje van zijn glans verloor. Ook aan de niet alcoholische dranken pairing mocht nog wat gesleuteld worden. 4/5 lijkt me een correcte weergave.

Reizigers die Hof van Cleve bekeken, bekeken ook

Deinze, Oost-Vlaanderen
Waregem, West-Vlaanderen

In Hof van Cleve geweest? Deel je ervaringen!