“Eten ok, (kind)vriendelijkheid kan beter”
Beoordeling van Colosseo

Colosseo
Geclassificeerd als nr. 19 van 66 Restaurants in Oudenaarde
Keukens: Italiaans
4 januari 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Eten is Ok, niet meteen een topitaliaan maar wel goed als snelle maaltijd. De bediening is niet zo (kind)vriendelijk. Met kinderen word je steevast naar achteren verbannen, ook al is er vooraan plaats en ben je een regelmatige klant. Na elk bezoek weten we opnieuw waarom dit niet onze favoriete Italiaan in Oudenaarde is.

Datum van bezoek: januari 2019

20 december 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Maandag ben ik met 4 vriendinnen gaan eten in het Colesseo. We zijn meisjes van 17-18 jaar en wouden er een gezellige avond van maken. Het onvangst was allesbehalve. We hadden gereserveerd en kregen een tafel voor 4 personen terwijl we met 5 waren aan de eerste tafel die er was. We gaven onze bestelling door en na 10 minuten stond ons eten al op tafel. We hadden een aperitief besteld en die stond met moeite op tafel en ons eten was er al. Ik had de indruk dat we heel snel de zaak moesten verlaten. Het eten was niet lekker, ook niet warm. De pizza was doorweekt waardoor het niet zo lekker was. We hadden de intentie om een dessert te nemen maar onze goesting was over door het nie zo beleefde gedrag. We vroegen uiteindelijk de rekening achter het eten en bij iedereen werd die op een bord geserveerd en bij ons op tafel gesmeten. Jammer dat onze etentje zo snel gedaan was en dat we geen leuke ervaring hadden. Het personeel was niet vriendelijk tegen ons. Heel jammer want wij zijn ook gewoon maar klanten ook al zijn we jonger.

Datum van bezoek: december 2018
16 december 2018 beoordeeld

Ik koos voor een salade van de CHEF en kreeg een bord salade met alles er nog aan een paar tomatenschijfjes en de inhoud van een blik tonijn erbovenop gezet ... de naam en prijs zeker niet waard.

Datum van bezoek: juni 2018
25 november 2018 beoordeeld

Resto was proper, maar interieur was wat gedateerd. Vlotte bediening. Pizza was lekker. Scampi’s met curry basic. Geen groentjes, alleen scampi’s met currysaus en deegwaren. Hebben al beter Italiaans gegeten !

Datum van bezoek: november 2018
30 oktober 2018 beoordeeld

Italiaanse hartstocht versus Vlaamse gezelligheid, wat wil een mens nog meer. Een aantrekkelijk restaurant in een ietwat verouderde straat nabij het statie van Oudenaarde, correcte Italiaanse wijn en verrukkelijk eten. Alles is dik in orde bij restaurant Colosseo in Oudenaarde. De zaak zat vol en dat zegt genoeg.

"Cucina onesta, pranzo perfetto" betekent eerlijke keuken, en dat is waar Colosseo naar streeft: het zijn niets dan eenvoudige, pure gerechten die uit de keuken komen en zo de zaak in gaan. Een hapje van de chef was meteen midden in de roos! Een volwaardig groot diep bord met erop een tartaar van rode pesto en rode tonijn met zilte kappertjes, tomaat, rode ui, bieslook, balsamico en olijfolie extra virgine. Dat hadden ze meteen voor mij mogen serveren als voorgerecht, hoofdgerecht én nagerecht. Vandaar mijn voorgerecht carpaccio van tonijn: precies zoals je hoopt. Mijn zoon had de garnaalkroketten boordevol grijze garnalen. We moesten allemaal proeven en zagen dat het wreed goed was. Mijn zoon en mijn vrouw kozen "Tris van pasta" als hoofdgerecht. Een mix van drie gevulde ravioli. Ik koos de suggestie van de chef met baars. Ok, maar ik heb geproefd van mijn vrouw's keuze en dat kies ik de volgende keer zeker ook!

De maître spreekt geen jota Vlaams, enkel Italiaans en Frans. Bizar in het midden van Vlaanderen. Dat is dan ook het enige minpunt.

Deze zaak doet, in de mistroostige Stationsstraat, de zon weer schijnen. Oudenaarde heeft een paar zeer goeie resto's, en dit is een van de betere...

We komen terug.

Datum van bezoek: oktober 2018

Reizigers die Colosseo bekeken, bekeken ook

Oudenaarde, Oost-Vlaanderen

In Colosseo geweest? Deel je ervaringen!