“Een blijver!”
Beoordeling van Paulette

Paulette
Geclassificeerd als nr. 4 van 150 Restaurants in Oudenaarde
15 april 2024 beoordeeld via mobiele applicatie

Paulette, Enameplein 12, Oudenaarde.
We zijn onlangs (2-tal weken geleden) met een bevriend koppel nog eens bij Paulette in Ename geweest.
Het pand waar het restaurant gelegen is straalt, net zoals de dorpskern van Ename, een bepaalde degelijkheid uit. Mooi gerenoveerd met eenvoudig meubilair, gebruik van rustige aardetinten en een gepaste aandacht voor het verleden met oude foto’s aan de wand.
Het onthaal was vriendelijk en no-nonsense. We hadden eerder gebeld dat we een halfuurtje later zouden zijn maar dat was helemaal geen probleem.
Het restaurant heeft verschillende kamers, we konden zelf kiezen waar we wilden zitten. Op het moment van ons bezoek was het niet helemaal vol, vooraf reserveren is echter wel een must.
De kaart is niet heel uitgebreid maar dat is altijd een goed teken. Starters kunnen of als voorgerecht worden genomen of gedeeld worden (het welgekende sharing-concept). Het is goed om weten dat er maximaal drie verschillende gerechten per tafel kunnen gekozen worden. Als je met vier bent -zoals wij- dan is misschien wat overleg nodig tussen de tafelgenoten. Een grote straf is dit echter niet, alles ziet er even lekker uit.
Tijdens het genieten van een aperitief kozen we voor sharing met twee keer Iberico kroket met miso, gecombineerd met makreel/appel/zuring/koolrabi/mierikswortel en pizzetta/lam/za’atar/labneh.
De gerechten kwamen vlot op tafel, de borden waren met zin voor esthetiek opgemaakt. De kroket (2 stuks) was voor mij iets te machtig als hapje maar bevatte een goed gedoseerde vulling met een krokante korst. De eerste indruk was dus al zeer goed.
Bij het hoofdgerecht verlieten we de sharing-modus en namen we vlees en vis: de kabeljauw/asperges/broccolini/ravioli truffel (2 keer), de andere tafelgenoten gingen voor lam “Vandewalle” met asperges, daslook, tuinbonen en puree en ook voor Holstein Entrecote ‘tagliata’ vergezeld van rucola, balsamico, parmezaan en frietjes.
De cuisson van het vlees was goed, mooi rood met een dun korstje. Ook de vis was nog glanzend glad en niet uitgedroogd. Zo hebben we het graag!
De chef (Olivier De Smaele) weet zich te beheersen en laat zich niet verleiden tot het gebruik van onnodige bijgerechten of zoete sausjes. De smaken van de gerechten zijn in evenwicht met de juiste klemtoon op het hoofdgerecht.
Voor de desserten pasten we, ook al was de verleiding heel groot: de combinatie van bloedsinaas, vanille, witte chocolade of chocolademoelleux met gezouten caramel maakt het afslaan van een dessert meer dan een uitdagende keuze.
We waren opnieuw zeer tevreden en komen zeker nog terug. De Gault-Millaut score van 13/20 is te weinig.

Datum van bezoek: april 2024

5 augustus 2023 beoordeeld

Het aangename aan het nuttige paren. We bezochten de opgravingen in Ename en het restaurant is vlakbij en kreeg een goede score bij GM. Terecht. Een menu is er niet - wel een beperkte kaart. We namen een voor- en hoofdgerecht en dat is ruim voldoende. Géén haute cuisine, maar wel zeer lekker bereid en met originele toetsen. De locatie is ook zeer bijzonder - voor wie van mooie oude huizen houdt.

Datum van bezoek: juli 2023
    • Sfeer
22 juli 2023 beoordeeld

Echte aanrader !
Enorm vriendelijk onthaal en bediening, er werd absoluut alles aan gedaan om rekening te houden met allergie aan look ; de chef heeft saus bij spaghettoni aangepast.
Zowel voorgerecht als hoofgerecht waren verukkelijk !
Heel mooi kader om te dineren.
Slecht één minpuntje was de akkoestiek in de ruimte ; er was een kleine groep aanwezig en met de akkoestiek was het nog moeilijk om een gesprek te voeren.
We komen absoluut nog terug !!

Datum van bezoek: juli 2023
    • Sfeer
22 juni 2023 beoordeeld via mobiele applicatie

Op 21/06/2023 een bezoek gebracht aan Paulette. We hadden via Tripadvisor gezien dat het restaurant goede reviews kreeg.
De kaart is niet groot maar elk gerecht is met veel oog voor detail gemaakt. We hebben 2 voorgerechten genomen om te delen en de rundsburger als hoofdgerecht. Hiermee hadden we beide ruim voldoende gegeten.
De voorgerechten waren tomaat met burrata en garnaalkroketten. Het proefde allemaal heel vers en de tomaten waren vol smaak. Echte aanraders.
We hebben de witte huiswijn gedronken die goed smaakte met een frisse toets.
De setting is aangenaam. We hadden geluk met het weer dus konden we op het terras zitten (binnenkoer )met verzorgde tafels en stoelen en een aangename sfeer. Het viel ons ook op hoe netjes het bestek en de glazen eruit zagen.
Verder was er een aangename en vlotte bediening. Twee dames die goed doorwerkten om vlotjes op te nemen, te bedienen en af te ruimen.
Niet de goedkoopste maar zeker zijn prijs waard. Hier komen we bij ons volgende bezoek nog wel eens terug.

Datum van bezoek: juni 2023
29 april 2023 beoordeeld

Huiselijk-gezellige plek, rustieke houten tafels en stoelen, vriendelijke bediening.
Zowel voor-, hoofd- en nagerecht oogden verzorgd én smaakten bijzonder lekker.
Wij aten de ‘Witte asperges met zalm, gepocheerd ei en daslook’, het ‘Lam van Vandewalle, met asperge, basilicum en ravioli truffel’ (hmm, wat een fijne combinatie), en de smeuïge Chocolademoelleux met karamel en vanille ijs.
Ideaal voor na een wandeling door het vlakbij gelegen Ename-bos.
Prijs-kwaliteit correct voor ambachtelijke, lokale producten.

Datum van bezoek: april 2023

Reizigers die Paulette bekeken, bekeken ook

Edelare, Oost-Vlaanderen
Oudenaarde, Oost-Vlaanderen

In Paulette geweest? Deel je ervaringen!