“prima keuken”

De Ganzenpoel
Geclassificeerd als nr. 2 van 30 Restaurants in Kontich
Keukens: Belgisch, Frans
25 december 2021 beoordeeld

prima keuken doch kleine porties en onderdelen van de kaart niet beschikbaar, personeel geen kennis van produkten en drank

Datum van bezoek: december 2021

9 november 2021 beoordeeld via mobiele applicatie

Mooi kader. Vriendelijke bediening. Mooie schotels. Gevarieerd en lekker. Wij komen terug voor het middag menu. Zullen dan schijf plaatsen want kregen boete van 30 euro...

Datum van bezoek: november 2021
24 oktober 2021 beoordeeld via mobiele applicatie

Heel getalenteerde, lieve en professionele chef-kok die lekkere en originele gerechten creëert! Hij kiest ook voor de top wijnen die ideaal bij zijn gerechten passen! Met andere woorden restaurant dat een Michelin ster waard is! Zeker een aanrader en voor herhaling vatbaar!!

Datum van bezoek: oktober 2021
10 augustus 2021 beoordeeld via mobiele applicatie

Voor het eerst sinds Corona deden we de Ganzenpoel aan, een etablissement waar we al één keertje eerder naartoe geweest waren. Toen op het terras, nu binnen.
De zaak is sfeervol en met smaak ingericht en we werden vriendelijk ontvangen.
De keuze op de kaart was omwille van covid zeer beperkt, enkel bij het hoofdgerecht had je 2 opties. Toch wel een minpuntje, maar goed, de horeca is dan ook zwaar getroffen dus dat zien we voorlopig door de vingers.
Het menu zelf staat echter wel op punt. Van de amuze tot het dessert zaten de smaken juist. Een ordinair maatje als voorgerecht werd op een frisse en vernieuwende manier gepresenteerd. De duif was bijzonder sappig en mals, de bijpassende wijn subliem. Mijn disgenoot verkoos het varken als hoofdgerecht terwijl ikzelf voor de Zeebaars koos. Beiden waren wederom mooi gepresenteerd. Na het dessert waarbij vooral de witte crumble in de smaak viel, werd afgesloten met lekkere versnaperingen.
Kortom: prima ontvangen in een gezellig kader en met eten waar zowel het oog als de smaakpapillen blij van werden.
Jammer was dat er bijzonder weinig volk zat in de zaak; we wensen het leidend 4tal een zorgeloze post corona periode toe met meer eters.

De rekening was wel aan de hoge kant; voor Jan modaal zoals wij vooral aan te raden bij een feestelijke gelegenheid en minder voor een spontane hap. Per persoon voor 4 gangen toch al snel 90 euro.

Datum van bezoek: augustus 2021
29 juli 2021 beoordeeld

We waren er met een gezelschap vrienden. We kozen het 5 gangen - degustatiemenu met aangepaste wijnen.

Een absolute aanrader: het eten was overheerlijk, de bediening zeer vlot.

De sfeer in het restaurant is bijzonder aangenaam en er worden correcte prijzen gehanteerd.

Wij komen zeker terug!

Datum van bezoek: juli 2021

Reizigers die De Ganzenpoel bekeken, bekeken ook

Kontich, Antwerpen

In De Ganzenpoel geweest? Deel je ervaringen!