Hangeseilbrucke Geierlay
Vandaag geopend: 00:00 - 23:59
Opslaan
Hoogtepunten uit beoordelingen
Ga zo vroeg mogelijk!!

Ik was bewust lekker vroeg (iets voor 8u) zodat ik nog op P1 kon parkeren (€10,00). Na 2 km ben je ... meer lezen

4 dagen geleden beoordeeld
Imke D
Weert, Nederland
via mobiele applicatie
Imposante brug in prachtig (wandel)gebied

Vanaf verschillende parkeerplaatsen is de brug na 1,5 tot 2km te bereiken. Wij waren erg vroeg ... meer lezen

6 dagen geleden beoordeeld
puck78
Heerlen, Nederland
via mobiele applicatie
Lees alle 604 beoordelingen

Beoordeeld op 5 augustus 2020 via mobiele applicatie

We hadden geparkeerd en vanuit daar was het nog 2,7km lopen naar die brug. Het was 30 graden en je loopt echt volop in de zon. Eenmaal aangekomen stond er zo’n lange rij! Per uur was het eenrichtingsverkeer van maximaal 30 mensen. Dus we waren daar om 13:30 en we zouden pas na 17:00 de brug op kunnen. We zijn terug gegaan. Daarom is het jammer dat je geen informatie krijgt op de parkeerplaats voordat je dat hele eind loopt.

Datum van activiteit: augustus 2020
Beoordeeld op 4 augustus 2020

Een zeer leuke ervaring om over deze hangbrug te gaan. Wij parkeerden in Sosberg, hoewel het niet meeviel km een plekje te vinden. Vanuit Sosberg gaan er toch aanzienlijk minder mensen over de brug dan vanuit Mörsdorf. We waren dus zo aan de beurt terwijl er aan de andere kant echt een enorme rij stond.
Ivm Corona is het eenrichtingsverkeer Over de brug dat per uur (?) wisselt. Wij hadden ergens gelezen dat je vanuit Sosberg op/na het oneven uur mocht vertrekken, maar om half één liepen we al over. Hoewel wij hoogtevrees hebben en de brug wat heen en weer zwaaide, hebben we geen angst gehad. Het is een heel stabiel geval.
Terug wilden we de wandeling onder de brug door doen, die zo’n 2,5 uur zou duren. Misschien Was het omdat we tegen de stroom in gingen, maar er was geen goede bewegwijzering te vinden. Bij ieder kruispunt was het gokken of proberen te vragen welke kant we op moesten, maar niemand leek zeker van de route te zijn. Uiteindelijk waren we al na 1,5 uur weer terug bij de auto (wel een vermoeiende daling en klim) maar hebben we de brug niet van onder gezien. Toch jammer dat de route zo slecht aangegeven is. Want ook ‘tegenliggers‘ wisten niet of ze wel goed liepen en de goede paden kozen.
Al met al een leuk uitje waar je de spierpijn wel voor over hebt.

Datum van activiteit: augustus 2020
Beoordeeld op 30 juli 2020

Een geweldige ervaring, die je zelfs met (een beetje) hoogtevrees beleefd moet hebben! Jammer dat je erg lang in de rij moet staan, voor je erover mag. Er is ons verteld dat het voor half 10 's ochtends rustiger is. Iets bij je hebben om op te zitten is geen overbodige luxe. Net als eten, drinken en zonnebrandcreme. Om het uur mogen er mensen van de ene, en dan van de andere kant er overheen. Je kunt ook een andere route route terug nemen, maar dan moet je flink kunnen wandelen; veel omhoog en omlaag op erg smalle paden. Ook moet je een sterke blaas hebben, het duurt wel even voordat je weer bij een toilet bent. Bij het bezoekerscentrum is een toilet en zijn er enkele souvenirs te halen. Niet super bijzonder, maar wel een leuk aandenken aan de hangbrug. Dit is zeker een aanrader als je in de buurt bent (of iets verder weg; wij hebben er een uur voor gereden en het was de moeite waard).

Beoordeeld op 29 juli 2020 via mobiele applicatie

Er zijn voldoende parkeerplaatsen buiten of in het dorp Mörsdorf.
Wij stonden bij het bezoekerscentrum (in het dorp). Parkeerkosten waren daar €4,00 voor eerste 2 uur en daarna € 0,50 per kwartier.

We vonden de bordjes niet geheel duidelijk, maar daardoor hadden we wel een prachtige route dwars door het bos naar de hangbrug. Dit kan ook aan ons gelegen hebben. Normaal is vanaf het bezoekerscentrum 1,7km om bij de hangbrug te komen. Dat is een voornamelijk geasfalteerde route (terugweg genomen).

Doordat wij in de avond waren gaan lopen, was het niet druk in en om de brug.
Dit kan dus ook wel anders zijn.

Ben je in de buurt, dan is een bezoekje aan de hangbrug zeker de moeite waard.

Beoordeeld op 28 juli 2020

Als je geen hoogtevrees hebt en in de buurt van deze brug op vakantie bent is de brug absoluut een must-do!
Ik was alleen en had me van tevoren op meerdere sites ingelezen over te verwachten drukte. Er werd aangeraden vroeg te gaan en dat heb ik gedaan. Iets voor 9 uur stond ik op de brug. Er waren slechts enkele andere bezoekers waardoor ik talloze foto’s heb kunnen maken, zelfs bijna alleen op de brug staand. (gelukkig zonder mondkapje want dat is verplicht) Toen ik weer terugkwam werd het druk, stonden er echt lange rijen te wachten en kwamen er nog veel meer mensen aanlopen. Momenteel is de brug eenrichtingsverkeer, vanaf 10 uur alle even uren vanaf Sosberg en vanaf 11 uur alle oneven uren vanaf Mörsdorf.
Daarom mijn tip: zorg dat je er rond 9 uur bent en je hebt de brug bijna voor jezelf