Beoordeeld op 22 augustus 2017

Het hotel ligt tegen een berg, er zijn delen boven, de receptie en het buffet ligt in het midden, er is een complex beneden en aan het water is er een bar met vlonders zodat je het water in kunt. Het personeel is erg vriendelijk en helpt je erg goed. Zo worden bijvoorbeeld je koffers met de auto naar beneden gebracht en bij je vertrek weer naar boven indien je in het complex beneden zit, zodat je niet hoeft te sjouwen. Het uitzicht is simpelweg geweldig, daar zijn geen woorden voor. De kamers zijn gemiddeld, niet veel bijzonders maar wel een beetje klein. Het eten viel mij enigszins mee. Ik eet vegetarisch en bij elke maaltijd was hier wel minimaal één optie voor. Het was verder niet heel bijzonder, maar dat kun je naar mijn mening ook niet verwachten voor dit geld. Het hotel ligt tussen twee dorpen in, wat onhandig kan zijn. Echter kun je de lokale bus nemen naar Ipsos (bushalte tegenover de oprit) en de shuttle naar Barbàti (geregeld door hotel).

Dit was mijn tweede vakantie naar Corfu en ik heb een aantal tips voor deze bestemming op zich. Ik houd echt heel veel van dit eiland en ik raad het zeker aan! Als je uit wil gaan is Kavos daar de ideale bestemming voor. Neem hier echter alsjeblieft geen hotel, dit is serieus niet te doen en zal je vakantie serieus bederven. Het is een echt zuipoord. Daarnaast zou ik zeker minimaal een dag naar Kerkyra (Corfu stad) te gaan. Het is een geweldige stad met erg leuke winkeltjes wat hem goed geschikt maakt om te shoppen. Dit is ook bereikbaar met de Green Bus en de Blue Bus (beide lokaal vervoer, vraag ernaar bij de receptie van je hotel of zoek het op op internet). Een boottocht naar Paxos en Antipaxos is naar mijn mening verplicht. Dit is grandioos mooi en moet je zeker gezien hebben. Verder is er nog Paleokastritsas, wat een echte toeristische trekpleister is, maar dit is naar mijn mening te overrated. De hele noordkust van het eiland is prachtig, niet alleen dat dorp. Verder raad ik je aan om een accomodatie aan de rechterkant van het eiland te nemen. Doordat de zee een soort kanaal is, omdat het vaste land van Griekenland aan de overkant ligt, zijn hier maar weinig golven. Aan de andere kant van het eiland ligt open zee en hierdoor zijn de golven een stuk hoger en is er veel meer wind. De beste tijd om naar Corfu op vakantie te gaan is in het voor- of najaar. In het hoogseizoen is het simpelweg te warm om ook maar iets te doen en kun je eigenlijk alleen maar bij het zwembad hangen, wat zonde is van hoe prachtig het eiland is.

Ik hoop je met deze review genoeg geholpen te hebben en als je vragen hebt, stel ze dan gerust!

Datum van verblijf: juni 2017
Beoordeeld op 9 augustus 2017

We zijn net terug van een week (all inclusive) in Nautilus Hotel Barbati. Het hotel heeft naast het centrale gedeelte met restaurant, bar en zwembad, 4 gebouwen met kamers. 3 op ongeveer hetzelfde niveau als het centrale gedeelte, het 4de ligt een stuk lager, richting zee en zwemplateaus. Het centrale gedeelte is netjes, maar alles is wel wat gedateerd. Het zwembad is voldoende groot, maar in de afgelopen (warme) week, was het zwembadwater als een warm bad en zorgde voor weinig verkoeling.

De hotelkamers zijn schoon, eveneens wat gedateerd, maar de badkamer is vernieuwd (hoewel klein). Als je van harde matrassen houdt heb je hier geluk, want de matrassen zijn hard. Wij namen er airco bij (met 37 graden en meer, een must). Zou eigenlijk gewoon standaard bij de kamerprijs inbegrepen moeten zijn naar onze mening.

De all inclusiveformule kost ongeveer 100 euro p.p.p.w. extra. Verwacht er niet te veel van. Het eten vonden we gemiddeld erg matig. Veelal lauw en veel gerechten worden volgens ons al veel vroeger op de dag bereid en opgewarmd. Er is wel een dagelijks wisselend aanbod maar wij waren er (in tegenstelling tot andere beoordelingen) niet kapot van. Geldt zeker ook de drank. Alles wordt aangemaakt. Siroop met koolzuurhoudend water, vruchtensappen etc. Ook de cocktail van de dag (die inclusief is) was nagenoeg alle avonden erg matig.

De ligging van het hotel is wat afgelegen, wij huurden 2 dagen een auto (via het hotel goed geregeld en een stuk voordeliger dan de "grote namen") om het eiland te verkennen. Zeer de moeite waard, want het eiland is mooi!
Ook per bus (halte voor het hotel) zijn uitstapjes prima te maken. 's Avonds nog een drankje in het naburige Ipsos, wij gingen heen met de bus en terug met een taxi (10 euro). Dagelijks rijdt er een busje van het hotel naar het strand van Barbati. Bedjes (2 stuks met parasol 7 euro). Bij deze strandtent (van dezelfde eigenaar) kun je goed lunchen en je kunt gebruik maken van het zwembad (lekker na een duik een zee).

Al met al.... een niet te duur hotel, iets gedateerd, wel netjes en schoon maar verwacht niet teveel van het eten (kan het alleen maar meevallen).

Datum van verblijf: augustus 2017
Beoordeeld op 5 augustus 2017 via mobiele applicatie

Mooi hotel. Aardig personeel. Mooi uitzicht. Grote plus is de mogelijkheid om in de zee te zwemmen vlakbij het hotel middels de vlonders. Minpunt is het eten. Niet voldoende variatie en smaakloos. Ander minpunt is de afstand naar het dorp.

Datum van verblijf: juli 2017
Beoordeeld op 12 juni 2017

Vriendelijk en service gericht personeel (ontbijtbuffet voor ons om 06:00 geopend). Hotel bestaat uit meerdere gebouwtjes, wij zaten op 301, welke een paar trappen hoger lag. De kamer was gedateerd, klein, badkamer klein (zeer kleine douche cabine). Kamers gehorig, zijn toe aan renovatie. Bed lag niet lekker, maar dat is zo persoonlijk! De openbare ruimtes waren in prima staat, prachtig zwembad, terrassen om te zitten en te eten. Leuke bar, all inclusive erg vers en lekker, veel verschillende salades, heerlijk. En niet te vergeten een fenomenaal uitzicht op zee en Albanië vanaf het zwembad niveau. Ook zijn de terrassen beneden (flinke afdaling) op de rotsen fantastisch met zwemtrap naar de heerlijke heldere zee.

Kamertip: Kamer niet vlakbij de receptie, hoekkamer in gebouw 3 op het zuid oosten beviel qua zonlicht goed
Datum van verblijf: mei 2017
Beoordeeld op 15 augustus 2016

De hotelkamer, hal en eetruimtes zijn simpel ingericht met niet te veel poespas maar heel erg schoon. Van te voren hadden wij onze bedenkingen over de ligging van het hotel maar voor de deur stopt een bus en juist omdat het zo afgelegen ligt is het er heerlijk rustig en heb je geen last van andere toeristen/geluid van de vliegtuigen etc. De foto's van het hotel op internet doen het hotel tekort, wij vonden het zelf veel mooier.

Het is duidelijk een kleinschalig hotel, hierdoor is de keuze bij het eten niet groot maar wel elke avond anders, voor iedereen zit er wel iets bij en de kwaliteit is geweldig! De all inclusive formule is heel goed!

Vooral de service is heel goed en het personeel is ontzettend vriendelijk en behulpzaam. Niets is te gek. Ook de steigers bij de zee zijn prachtig en bij zowel deze steigers en bij het zwembad zijn altijd genoeg ligbedjes.

Wij hebben het geweldig gehad en komen zeker nog een keer terug!

Datum van verblijf: augustus 2016