Opslaan
Hoogtepunten uit beoordelingen
Wijnboerderij inclusief lekkere wijn proeven. Parfum maken van producten van het eiland zelf. En een taverne met de lekkerste me

Onwijs goed geregelde excursie. Jacky en haar collega's maken er altijd een feestje van ... meer lezen

gisteren beoordeeld
diaanv2021
via mobiele applicatie
Superdag gehad..Aanrader!!

Zeer persoonlijke begeleiding van een bevlogen Jackie, ze verteld ontzettend leuk en boeiend, wij ... meer lezen

gisteren beoordeeld
Luidkeels
Lees alle 2.556 beoordelingen

Google
Aanbevolen ervaringen in en in de buurt van Zakynthos
vanaf 62,01 US$
vanaf 32,53 US$
vanaf 37,48 US$
vanaf 34,70 US$
Beoordeeld op 19 augustus 2021 via mobiele applicatie

Zeer goed aanbod aan divers excursies(eventueel op maat).
Alles tot in de puntjes geregeld en heldere communicatie en zeer vriendelijk en zakenkundig personeel

Datum van activiteit: augustus 2021
Jackie b, Owner van Nefis Travel - Private Day Tours, reageerde op deze beoordelingGereageerd 4 weken geleden

Kalimera Felice
Dank jewel voor deze mooie review over onze Groups en op maat gemaakte tours.
Zo fijn om te lezen dat alles van A totZ goed was geregeld .
Efgaristoume
Jackie en het Nefis Travel team

Beoordeeld op 16 augustus 2021

We hadden bij verschillende tour aanbieders gekeken incl. van onze eigen vliegmaatschappij maar we kwamen toch uit bij Nefis Travel. En het bleek een goede keuze want we hadden de turtle tour gedaan en het was allemaal goed en netjes geregeld. Zelfs de gesproken informatie over zakynthos en de turtles was naast engels ook in het nederlands gegeven. Dit maakt het voor de kinderen wat makkelijker te begrijpen is.
Kortom top dat we met Nefis de tour hebben gedaan en zeker een aanrader!

Kalimera Dungmachung..
Dank jullie wel voor het aanprijzen van onze Eco vriendelijke schildpadden tour .
Zo fijn om te lezen dat jullie nav het kijken bij andere aanbieders , uiteindelijk voor ons hebben gekozen .
Mooi ook dat we het weer waar hebben kunnen maken .
Efgaristoume voor jullie support ..
Jackie en het Nefis Travel Team

Beoordeeld op 16 augustus 2021

Ze vertellen gepassioneerd en veel over het eiland zijn mooi op tijd en relatief goedkoop in vergelijking met andere tour Aanbieders op het eiland.
Wij hebben 3 tours gedaan schipwreck ,kefalonia en turtle spotten.
Allemaal goed geregeld en even mooi.
Kefalonia heeft veel veel indruk gemaakt door het mooie natuurschoon en de mooie stops .
Ik raad nefis Travel zeker aan!

Beoordeeld op 14 augustus 2021 via mobiele applicatie

De tours waren absoluut goed georganiseerd (duidelijk tijdschema en afspraken etc).

Wij hebben zowel een shipwreck tour als Turtle tour gedaan.
Shipwreck was een stuk beter betreft keuzes en indeling. Deze was absoluut waar voor ons geld.

De turtle tour is wel een teleurstelling. De keuze voor de naam is gewoon simpelweg misleidend en dat is jammer. We hebben 30 minuten geperst op een volle boot gezocht naar schildpadden. Je ziet net aan een kopje boven water als je geluk hebt. Daarnaast stop je op twee waardeloze snorkelplekken waar eigenlijk niks te zien is. Het is meer een zwemtocht dan een “turtle” tour. De informatie over de schildpadden op Zakynthos was dan wel weer erg interessant (al is dit meer om geld te ontvangen voor de ondersteuning van de schildpadden). Dit laatste is niet verkeerd, absoluut niet. Maar vermeld dit duidelijker vooraf.

Beste Jeffrey,

Allereerst bedankt voor je review en fijn om te lezen dat onze scheepswraktour je verwachtingen heeft waargemaakt. Dit geldt niet voor onze schildpaddentour waarover je duidelijk minder enthousiast bent. Ik deel je mening echter niet op alle punten en wil daarom graag op je opmerkingen reageren.

Voor deze tour gebruiken we een boot met een capaciteit van 95 personen. Onze groepen bestaan uit maximaal 55 personen wat inhoudt dat de boot voor iets meer dan de helft is gevuld. We beginnen deze tour altijd met het zoeken van zeeschildpadden in de Golf van Laganas. Hoeveel we er precies zien en hoe dichtbij de schildpadden zwemmen, is van tevoren nooit precies aan te geven. Soms zwemt er eentje een heel stuk vlak langs de boot en soms blijft het bij “een kopje boven het water uit” zoals jij beschrijft. Dat is tenslotte de natuur.

De zwem- en snorkelstops zijn vanwege de weercondities niet altijd op exact dezelfde locaties maar meestal op mooie plekken in de buurt van grotten. Onze gasten kunnen dan zelf de grot in zwemmen (of snorkelen) wat de meesten erg leuk vinden. Snorkelaars vinden het mooie heldere blauwe water meestal prachtig en soms zijn er ook veel vissen te zien. Uiteraard is het geen “Great Barrier Reef” maar dat beloven we dan ook nergens. Wat snorkelen betreft, zijn de omstandigheden op de scheepswraktour en schildpaddentour overigens van vergelijkbare aard.

Als laatste punt noem je de presentatie aan boord van de vrijwilligers van Archelon (Griekse natuurbeschermingsorganisatie) tijdens onze tour. De gedachtegang hierachter is tweeledig: inderdaad is enerzijds het genereren van financiële middelen voor de bescherming van de schildpadden een van de voornaamste doelen. Anderzijds is onze opzet een stukje educatie en bewustwording van onze gasten zodat het mes aan twee kanten snijdt.

Ik vind het jammer dat deze tour niet volledig aan jouw verwachtingen heeft voldaan maar ik ben van mening dat wij in onze voorlichting wel degelijk een reëel beeld geven van hetgeen klanten tijdens deze tour mogen verwachten.

Jackie Boots

Beoordeeld op 14 augustus 2021

Op maandag 9 augustus en dinsdag 10 augustus hebben mijn vriend en ik een excursie gedaan met Nefis travel. De eerste dag gingen wij na het scheepswrak en zoals beloofd waren wij hier als een van de eerste waardoor we echt hele mooie foto’s hebben kunnen maken. De reisleider sprak Engels en Nederlands. Hierdoor heb ik alles meegekregen van deze bijzondere trip, hij vertelde veel interessante verhalen. Wij hebben echt een hele leuke dag gehad. De tweede dag gingen we naar turtle island om schildpadden te bekijken. Er werd ons gezegd dat de kans om schildpadden te zien wel groot was, maar het kon ook zo zijn dat je ze niet zou zien. Na 10 min varen zagen we de eerste schildpadden. De boot werd stilgelegd waardoor iedereen hele mooie foto’s kon maken. Daarna zijn we na de blue caves gegaan, dit was een hele leuke en mooie ervaring. We mochten daar zwemmen in en door de blauwe grotten. Ook deze dag hebben we ons heel erg vermaakt. Ik zou deze reisorganisatie zeker aanraden, de mensen zijn super vriendelijk en je gaat niet met een massa mensen waardoor de reisleider ook echt de aandacht voor jou heeft !!