Kristel B

Onvergetelijk en uniek !

5,0 van 5 bollen25 mrt 2018 beoordeeld
Eind februari/begin maart 2018 zijn we 15 dagen naar Sri Lanka geweest via Leisure Bug.
Na een zoektocht op internet kwamen we bij Wendy van Leisure Bug terecht. Van bij het begin hadden we de indruk dat Wendy alles wou doen om van onze reis een unieke ervaring te maken. voor de reis bezorgde ze veel info specifiek naar onze eigen wensen. Ook tijdens de reis was ze altijd beschikbaar om er voor te zorgen dat alles zeer goed verliep.
Bij onze aankomst in de luchthaven werden wij heel warm onthaald door onze super vriendelijke chauffeur/gids Wassa die Wendy voor ons geregeld had. Samen met Wassa hebben we 15 dagen een fantatasche rondreis gemaakt met zoveel onvergetelijke en prachtige momenten.
De eerste 3 dagen verbleven we in de zalige homestay (Sandalwood Valley) van Leisure Bug waar we ongelooflijk verwend werden door Wendy, Nera en de rest van de gastvrije familie.
De kookkunsten van Wendy haar schoenmoeder waren overheerlijk. Het beste eten van de hele rondreis. We hadden hier eigenlijk gerust nog enkele daagjes langer kunnen verblijven. Echt een zalige plek waar je het leven van Sri Lanka op een unieke manier kan waarnemen.
De rest van onze reis verliep via Kandy, Sigiriya, Polonaruva, Nuwara Eliya, Ella en Mirissa. Wassa was een hele goede chauffeur/gids en altijd zo behulpzaam.
Kortom wij hadden het gevoel dat we de hele reis in de watten zijn gelegd. Bedankt Wendy, Nera, Wassa en rest van de familie voor deze unieke en onvergetelijke ervaring.
Een echte aanrader!!
Datum van verblijf: maart 2018
Reistype: Bezocht met een partner
5,0 van 5 bollenPrijs/kwaliteit
5,0 van 5 bollenLocatie
5,0 van 5 bollenService
Is er een probleem met deze beoordeling?
Stunning beauty at evening.....
Word beloond met One Key
2.4 km van Sandalwood Valley-Leisure Bug Sri Lanka Tours & Home Stay
6.8 km van Sandalwood Valley-Leisure Bug Sri Lanka Tours & Home Stay
Meer hotels in Butawatta bekijken
Beoordeeld op 21 maart 2018

De start van onze reis doorheen Sri Lanka – met chauffeur, geboekt via een Hollandse reisorganisatie – kende van meet af aan een zeer woelig parcours in een sfeer van wantrouwen. Erg teleurgesteld en met de moed in de schoenen gezonken, pleegden we enkele telefoontjes over en weer naar Wendy met ons verhaal. Meteen sprong Wendy voor ons in de bres en amper een paar uurtjes later werden we zó warm onthaald door Wendy, Nera en zijn familie, in hun prachtige Sandalwood Valley. De stress die we de dagen voordien ervaarden, viel plotsklaps van onze schouders en we kregen rust en hartelijkheid in de plaats. Toen we ook besloten om onze reisplannen om te gooien en komaf te maken met de reismaatschappij waarmee we oorspronkelijk zee gingen, konden Wendy en Nera voor ons meteen een nieuwe chauffeur voorzien: Wassa. Alles wat we de dagen voordien gemist hadden in een chauffeur, kregen we hier dubbel en dik terug! Wassa was niet alleen een uitstekende ‘driver’, maar geniet er ook duidelijk van om gasten zijn vaderland te laten ontdekken en te fungeren als gepassioneerd gids die ook de kleine, mooie plekjes wil laten zien. Voor Wassa was letterlijk niets te veel. Konden we Little Adam’s Peak niet beklimmen omwille van regen? OK, dan doen we dat gewoon om 5u ’s ochtends om samen de zonsopgang te zien. Willen we daarna ook nog Ella Rock beklimmen? Geen probleem, Wassa gaat mee en toont ons de meest begaanbare weg. Wilden we gaan ‘turtle watchen’? Natuurlijk stond ook daar Wassa paraat, tot een stuk in de nacht als het moest. Kokosnoten proeven? Dan laat hij die toch gewoon door de locals vers van de palmboom plukken! Kortom, hij heeft er alles aan gedaan om de trip doorheen Sri Lanka voor ons on-ver-ge-te-lijk te maken, aangepast aan onze wensen en noden. Een dikke merci aan Wassa om ons doorheen zijn land te loodsen, alsook een welgemeende dankjewel aan Wendy en Nera voor jullie gastvrijheid, om onze reis te redden en al onze zorgen weg te nemen. Uiteraard ook bedankt aan Nera’s mama om, ondanks onze maagproblemen, van ’s ochtends tot ’s avonds de meest heerlijke maaltijden te bereiden en dankjewel aan Siyara en Sayuni om ons met hun luidkeels gegiechel en plezier ’s ochtends te laten ontwaken. Jullie maken Sri Lanka nóg mooier…

Datum van verblijf: maart 2018
Beoordeeld op 23 november 2017

Een zeer hartelijke ontvangst bij Wendy en Nerajan, en hun ouders.
Je kan er van dichtbij van het Sri Lankaans leven genieten (we verbleven 3 dagen in hun B&B.
De moeder van Nerajan vindt het super dat je samen met haar het eten bereidt. Heel leerrijk om haar kokkunsten te bewonderen.
De familie doet er alles aan om jou een ideaal verblijf te geven.
Nerajan was ook onze chauffeur gedurende ons 12-daags verblijf in Sri Lanka. Toffe kerel, doet er alles aan om je te plezieren. Weet ook heel wat leuke adressen van restaurants enz.
Kortom : EEN AANRADER om je vakantie in Sri Lanka via hen te boeken.

Datum van verblijf: november 2017
Beoordeeld op 1 oktober 2017

Wij hebben enkel gebruik gemaakt van de prive chauffeur via Leisure Bug. Op voorhand waren ze zeer vlot bereikbaar voor advies en vragen. Zeer snelle en volledige respons op onze mails. Op de luchthaven stond Wassa, onze privechauffeur te wachten met een prima auto met airco. Wij zijn 5 dagen rond getrokken met Wassa en het was een super ervaring! Prima chauffeur (dat sri lankese verkeer is echt levensgevaarlijk voor ons Europeanen), heel behulpzaam, kon goede tips geven en deed echt alle moeite van de wereld om er een superreis van te maken. Wassa is echt too! We leerden hem kennen als chauffeur, maar namen afscheid can hem als vriend. Op alle vlakken een topervaring!

Datum van verblijf: september 2017
Beoordeeld op 12 juli 2017 via mobiele applicatie

Wij reizen drie weken door Sri Lanka met twee kinderen. Tijdens die reis verbleven we drie nachten bij Wendy en Nera. Hun homestay is tip top in orde! De kamers zijn kraaknet, voorzien van alle comfort en zeer ruim. Maar wat ons het meeste raakte was hun gastvrijheid en de manier waarop ze ons in de watten gelegd hebben. De ouders zijn de hele dag in de weer om te koken wat wij lekker vinden. Een kindergerechtje, Belgische gerechten of typisch van hier ... allemaal geen probleem! Het ontbijt is helemaal op maat van de gasten en elke dag wel ietsje anders. Wendy maakt enorm veel tijd voor haar gasten en wie zin heeft kan gewoon mee de kids naar school brengen, naar de tempel gaan of gewoon wat luieren in de hangmatten op het terras met een fenomenaal uitzicht. Liever wat actiever? Geen probleem! Nera trekt graag de natuur in op zoek naar de mooiste plekjes, lekkerste vruchten of meest indrukwekkende dieren. Nera is tijdens deze drie weken onze gids. Hij is een zeer rustig persoon die heel veel kan vertellen over zijn land, de inwoners, de cultuur en natuur. Daarnaast bespreekt hij dagelijks uitgebreid alle mogelijkheden met ons. Ben je op zoek naar rust en niets doen dan geeft hij je de ruimte daartoe, wil je een heel actieve vakantie dan zorgt hij daar ook voor. Probleem in het hotel? .... geen zorgen, Nera lost het op terwijl jij kan genieten. Kortom ... een vakantie helemaal op maat en zonder zorgen!

Datum van verblijf: juli 2017
Beoordeeld op 23 oktober 2016

In september 2016 zijn we 16 dagen naar Sri Lanka geweest. De eerste vijf dagen hebben we verbleven in de Home Stay van Wendy en Neranjan en daarna hebben we elf dagen een rondreis gemaakt door een groot deel van Sri Lanka met begeleiding van Neranjan. Het was een fantastische vakantie.
De kamer van Sandalwood Valley was heel ruim en comfortabel. Het ontbijt en de maaltijden die we ter plaatse genomen hebben waren superlekker. Die eerste dagen waren ideaal om de gebruiken en de tradities van Sri Lanka te leren kennen, te genieten van de prachtige, rustige omgeving en enkele uitstappen te maken in de buurt onderandere naar Kandy maar ook met de tuk-tuk naar een berg met een meer in de buurt.
Na vijf dagen hebben we dan met onze gids Neranjan (Leisure Bug Sri Lanka) een tour gemaakt door Sri Lanka. Neranjan kent Sri Lanka door en door en kent de mooiste plaatsen. We hebben een aantal tempels en Boedha beelden gezien die zeker de moeite waard zijn, maar ook de natuur, de theeplantages, twee wildlife tours waar we ondermeer in stilte de olifanten konden bewonderen zonder andere jeeps in de buurt, een poel vol krokodillen, een schildpaddenreservaat, een slangen medicijnman bezocht, boottocht op een lagoon, verpozing op mooie stranden, eenvoudige maar lekkere restaurantjes...
Kortom een ideale reisformule voor wie, zoals wij, de rugzak intussen ontgroeid is, zelf weinig tijd heeft om alles uit te zoeken maar graag een ander land, een andere cultuur wil leren kennen. Neranjan en Wendy zorgen dat je dit kunt zonder dat je zich zorgen moet maken. De voorgestelde maar vrijblijvende hotels en restaurants tijdens de tour zijn allemaal heel goed in verhouding prijs/kwaliteit.

Datum van verblijf: oktober 2016