Beoordeeld op 24 november 2017

Ik kom minstens een keer per jaar voor mijn werk in Geel, en heb al diverse hotels gehad - geen waarvan iets ernstig mis mee was, maar ik ben nu voor de tweede keer naar Hotel Verlooy geweest, en zal dat met plezier blijven doen.

Het is gevestigd op zo'n 150 meter van de markt, dus op makkelijke loopafstand van de belangrijkste plekjes om te eten, van een keur aan winkels. Er zijn twee parkeerplaatsen, zowel beveiligd als onbeveiligd.

Het hotel is een modern gebouw dat is afgewerkt met materialen van hoge kwaliteit (bijvoorbeeld echt parket in de kamers in plaats van laminaat) en smaakvol is ingericht. Alle meubelen zijn van hoge kwaliteit, en zien er goed uit. Stoelen, tafeltjes en lampjes zijn ontwerpen van designers van naam, met name uit de Bauhausperiode - zoals Le Corbusier, Marcel Breuer, Wilhelm Wagenfeld, Eileen Gray, de belangrijkste grote namen uit die stijlperiode. Erg mooi.

Bedden zijn comfortabel. Badkamer is van alle gemakken voorzien - de badkamer die ik dit jaar had, was niet van de grote douchecabine voorzien die ik vorig jaar had, dus heb ik maar gebruik gemaakt van het bad, en in de ochtend van de douche boven het bad. (Alleen de douche boven het bad heeft een slang die me nogal in de weg zat bij het douchen in de ochtend - wat ik ook probeerde, het lukte me niet om die uit de weg te krijgen.) Wie zijn kam of tandenborstel of zo vergeten is, die hoeft er niet bij de receptie om te vragen, want al dat soort dingen liggen klaar in de badkamer. Deze kamers zijn erg compleet, van alles voorzien wat je nodig hebt, tot en met een minibar, gratis drinkwater en gemakkelijke stoelen aan toe.

Service is vriendelijk, en - hoewel ik er dit keer door omstandigheden geen gebruik van heb gemaakt - is het ontbijt uitgebreid en prima.

Ik vind alleen de uitvoering van de overloop en de trapopgang wat gehorig, het levert nogal wat lawaai op als er andere gasten doorheen lopen, of naar boven of beneden gaan. Daardoor was ik eerder wakker dan ik gehoopt had. Maar dat is de prijs die je als gast betaalt voor je verblijft in een hotel met een mooie vloerafwerking in plaats van tapijt.

Met plezier stelde ik vast dat de wifi sinds vorig jaar van meer bandbreedte voorzien was, gebruik ervan was dit keer geen probleem.

Ik kom met plezier vaker terug.

Kamertip: Wie liever doucht dan baadt, doet er verstandig aan te vragen om een kamer met douchecabine in de badkamer.
Datum van verblijf: november 2017
  • Reistype: Reisde voor zaken
Beoordeeld op 18 november 2016

Ik keer regelmatig terug naar Geel, en heb al verschillende hotels uitgeprobeerd. En hoewel ik tot nu toe nog geen echt slechte ben tegengekomen, is mijn voorlopige conclusie dat Verlooy de beste is.

Het is niet het grootste, maar wat het in kwantiteit tekortschiet, maakt het goed in kwaliteit.

Het is in een modern gebouw in een winkelstraat vlakbij de markt gevestigd. Alles is modern, zowel binnen als buiten - en het hele interieur is afgewerkt met de beste materialen en volgezet met kwaliteitsmeubilair, veel van beroemde designers, onder meer stoelen, lampen en dergelijke uit de Bauhausperiode. Erg fraai.

Service is vriendelijk en uitstekend. Het ontbijt was erg goed.

Kamer en badkamer waren in dezelfde mooie designstijl afgewerkt, en waren allebei ruim en comfortabel. En dit hotel heeft beslist de comfortabelste bedden die ik in Geel heb geprobeerd.

Ik heb eigenlijk maar één minpunt: de beschikbare bandbreedte voor de gratis wifi varieert zo sterk van hoog naar laag dat deze soms volkomen onbruikbaar is, zelfs voor iets simpels als een tekstberichtje verzenden. En het maakte het geplande IP-gesprek met mijn vrouw in het buitenland onmogelijk. Aangezien er ook momenten waren dat er wél voldoende bandbreedte beschikbaar was, ga ik ervan uit dat er af en toe gewoon teveel mensen tegelijk gebruik van maakten. Maar aangezien dit geen groot hotel is, zou dat geen problemen mogen opleveren. Dus, Hotel Verlooy: kom op, opwaarderen dat internetabonnement. Er is meer bandbreedte nodig.

En dan kom ik graag weer terug.

Tip: als u in Geel wilt dineren, vraag de receptioniste dan even naar de namen van de restaurants waar men een kortingsregeling mee heeft.

Datum van verblijf: november 2016
  • Reistype: Reisde voor zaken
Beoordeeld op 28 augustus 2016 via mobiele applicatie

We werden hartelijk en zeer hulpvaardig ontvangen en bediend.
De kamer was comfortabele en ruim. Het ontbijt was verzorgd en heerlijk.
Gezellig, verzorgd tuinterras.
De auto kon je veilig op een privé-parking plaatsen en de fietsen in een aparte, gesloten berging.

Datum van verblijf: augustus 2016
Beoordeeld op 26 juli 2016

Mooi en goed hotel in centrum van Geel . Vlot kunnen inchecken en onze fietsen kunnen stallen in aparte fiets ruimte . Kamer was goed . Heel lekker ontbijt gekregen met zicht op een mooie aangelegde tuin .

Datum van verblijf: juli 2016
Beoordeeld op 12 juni 2016

Wij hebben mijn verjaardag gevierd met een ontbijtbuffet bij hotel Verlooy.
Prima verzorgd en heel lekker!
Aangenaam vertoeven in de gezellige veranda en binnentuin.
Hartelijk dank. Wij komen zeker terug!

Datum van verblijf: juni 2016