“Lekkere steak”

Geclassificeerd als nr. 42 van 122 Restaurants in Lier
Dineropties: Na sluitingstijd, Ontbijt, Reserveringen
Dineropties: Na sluitingstijd, Ontbijt, Reserveringen
22 december 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Lekkere steak, redelijk aan de dure kant. Eten was inderdaad iets gehaast zoals meerdere hier aangeven, maar was wel van te voren aangegeven, als je langer wilt tafelen kun je wel na 20:00 een tafel boeken.

Al met al een gezellige sfeer en aangezien we zelf ook niet uitgebreid wouden tafelen was het geen verkeerde ervaring en zou er nog terug gaan als ik in de buurt zou zijn.

Leuk detail vondt ik dat de steaks uitgestald waren te zien in een grote vitrine.

10 december 2017 beoordeeld

Avondje uit eten met vrienden. We hadden grote verwachtingen, de mannen in het gezelschap,eten graags steak dus wat is er dan beter dan eens steak house waar de parking altijd overvol staat. Dus het zal er dan wel goed zijn.
We zaten boven, heel krap allemaal. Je zat nog niet helemaal neer of ze vroegen al voor te drinken, nog geen kaart bekeken. Bij de aperitief en na de bestelling werden de slaatjes al op tafel gezet. Simpel slaatje met enkel sla en schijfje tomaat geserveerd in een drinkbakje voor de hond precies. Steak van 1 persoon was niet goed gebakken dus even terug naar de keuken. Direct bij het afruimen vraag voor de dessertkaart. We vroegen om even pauze. Het moet precies allemaal rap rap gaan. De steaketers waren echt teleurgesteld in de het vlees, saus niet zo lekkeren dan nog 4 euro voor echt een klein potje. Uiteindelijk besloten we te vertrekken zonder dessert of koffie. Dus de rekening. We vielen achterover. 174 euro voor 4 man. Aperitief, hoofdgerecht met 1 drankje ( gewoon plat water en frisdrank) zoveels hebben we nog nooit betaald met ons 4 met koffie en dessert bij. Dus hier zien ze ons niet meer terug.

6 december 2017 beoordeeld

Het vlees is van zeer goede kwaliteit, spijtig dat het kader waarin je vertoeft op het niveau staat van een fastfood. Voor deze prijs verwacht je toch wat meer, zoals een aangename sfeer en vooral wat privacy ipv een in een verwarmde tent te moeten plaats nemen...
Blijkbaar de place to be in Lier, maar m.i. toch veel te duur, alleen op de kwaliteit van het vlees kan je weinig aanmerken.

19 oktober 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Een heerlijk vlees restaurant voor stellen en vrienden.
Heel gezellig ingericht en een open grill, plaats genoeg.
Een echte aanrader!

14 oktober 2017 beoordeeld

Hier op een maandagavond gereserveerd en verwonderd aangezien de tent helemaal vol zat. Dat geeft ook meteen een geruststellend gevoel. "Het zal hier wel lekker zijn."

Het is me een raadsel wie graag in de veranda wil gaan zitten. Het ziet er mij kil en ongezellig uit. In het hoevegedeelte straalt alles inderdaad hoeve uit. 't Hoeveke is dan zeker niet slecht gekozen. Normaal storen roodwit geblokte tafellakentjes mij, maar hier komt het heel natuurlijk over. Gezellig, familiaal, en iedereen heeft zicht op de open haard waar het vlees wordt gegrild.

We nemen bij het aperitief een portie traag gegaard buikspek. Dat is natuurlijk langzaam in de oven gegaard, maar het wordt nog even afgegrild op de haard en op een plankje versneden aan tafel gebracht. Een goed begin.
We vroegen een rode martini en een cava. De rode martini smaakte aangelengd... het zal wel aan mij gelegen hebben zeker? Achteraf hebben we gezien dat er helemaal geen cava op de kaart stond. Het was een Franse mousserende blanc de blancs. Dit mag je als ober toch even melden in plaats van aan tafel te melden: en hier de cava voor mevrouw...

Ondanks de drukte bleef het een gezellige bedoening daar in 't Hoeveke. Aan de toog een icoon uit Lier: Walter Grootaers met enkele vrienden. Jaja, Jongens Hebben Geluk. Je kunt hier dus ook gewoon een glas komen drinken.

Als hoofdgerecht bestelde ik een Poolse zesrib, mooi gemarmerd vlees en de kaart beloofde mij een portie van liefst 350 gram. De ontgoocheling was dan ook groot toen er een dun stuk vlees werd geserveerd dat bij lange na de 200 gram niet haalde. Ik zet vaak genoeg mijn tanden in een heerlijk stukje rund om dit te kunnen inschatten. Nog eens ruim een kwart van mijn zesrib bestond uit puur vet, dat ik dus moest laten liggen. Op die manier werd het wel een heel dure steak. Voor de volledigheid: de 150 gram vlees was van buitengewoon goede kwaliteit en de cuisson zat honderd procent juist. En toch smaakt dat een stuk minder goed als je bekocht bent.

De frietjes waren ok, en dat was het slaatje ook. Al vraag ik me af wie het idee heeft gekregen om deze slaatjes te serveren in drinkbakjes voor chihuaha's. Mag het met iets meer stijl, aub? Dat kan ook gezegd worden van de bediening. Het mag van mij familiair, maar er mag toch een beetje afstand bewaard worden. Het masker van de vriendelijkheid viel af en toe ook even af.

Ik kan na deze avond deze zaak absoluut geen 'heel goed' kwalificatie geven. Nochtans, als ze op sommige vlakken ook maar een beetje meer hun best zouden doen, denk ik dat deze zaak veel beter zou scoren. Sommige uitbaters begrijpen niet dat ook als hun zaak vol zit, de klant graag wil beschouwd worden als een unieke gast. Niet als een kredietkaart die even langs komt. Ik hoop dat het hier volgende keer... anders is.

Reizigers die 't Hoeveke bekeken, bekeken ook

In 't Hoeveke geweest? Deel je ervaringen!