“Goed steakrestaurant zonder franjes.”
Beoordeling van 't Hoeveke

't Hoeveke
Geclassificeerd als nr. 44 van 121 Restaurants in Lier
Dineropties: Na sluitingstijd, Ontbijt, Reserveringen
Dineropties: Na sluitingstijd, Ontbijt, Reserveringen
6 december 2017 beoordeeld

Het vlees is van zeer goede kwaliteit, spijtig dat het kader waarin je vertoeft op het niveau staat van een fastfood. Voor deze prijs verwacht je toch wat meer, zoals een aangename sfeer en vooral wat privacy ipv een in een verwarmde tent te moeten plaats nemen...
Blijkbaar de place to be in Lier, maar m.i. toch veel te duur, alleen op de kwaliteit van het vlees kan je weinig aanmerken.

19 oktober 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Een heerlijk vlees restaurant voor stellen en vrienden.
Heel gezellig ingericht en een open grill, plaats genoeg.
Een echte aanrader!

14 oktober 2017 beoordeeld

Hier op een maandagavond gereserveerd en verwonderd aangezien de tent helemaal vol zat. Dat geeft ook meteen een geruststellend gevoel. "Het zal hier wel lekker zijn."

Het is me een raadsel wie graag in de veranda wil gaan zitten. Het ziet er mij kil en ongezellig uit. In het hoevegedeelte straalt alles inderdaad hoeve uit. 't Hoeveke is dan zeker niet slecht gekozen. Normaal storen roodwit geblokte tafellakentjes mij, maar hier komt het heel natuurlijk over. Gezellig, familiaal, en iedereen heeft zicht op de open haard waar het vlees wordt gegrild.

We nemen bij het aperitief een portie traag gegaard buikspek. Dat is natuurlijk langzaam in de oven gegaard, maar het wordt nog even afgegrild op de haard en op een plankje versneden aan tafel gebracht. Een goed begin.
We vroegen een rode martini en een cava. De rode martini smaakte aangelengd... het zal wel aan mij gelegen hebben zeker? Achteraf hebben we gezien dat er helemaal geen cava op de kaart stond. Het was een Franse mousserende blanc de blancs. Dit mag je als ober toch even melden in plaats van aan tafel te melden: en hier de cava voor mevrouw...

Ondanks de drukte bleef het een gezellige bedoening daar in 't Hoeveke. Aan de toog een icoon uit Lier: Walter Grootaers met enkele vrienden. Jaja, Jongens Hebben Geluk. Je kunt hier dus ook gewoon een glas komen drinken.

Als hoofdgerecht bestelde ik een Poolse zesrib, mooi gemarmerd vlees en de kaart beloofde mij een portie van liefst 350 gram. De ontgoocheling was dan ook groot toen er een dun stuk vlees werd geserveerd dat bij lange na de 200 gram niet haalde. Ik zet vaak genoeg mijn tanden in een heerlijk stukje rund om dit te kunnen inschatten. Nog eens ruim een kwart van mijn zesrib bestond uit puur vet, dat ik dus moest laten liggen. Op die manier werd het wel een heel dure steak. Voor de volledigheid: de 150 gram vlees was van buitengewoon goede kwaliteit en de cuisson zat honderd procent juist. En toch smaakt dat een stuk minder goed als je bekocht bent.

De frietjes waren ok, en dat was het slaatje ook. Al vraag ik me af wie het idee heeft gekregen om deze slaatjes te serveren in drinkbakjes voor chihuaha's. Mag het met iets meer stijl, aub? Dat kan ook gezegd worden van de bediening. Het mag van mij familiair, maar er mag toch een beetje afstand bewaard worden. Het masker van de vriendelijkheid viel af en toe ook even af.

Ik kan na deze avond deze zaak absoluut geen 'heel goed' kwalificatie geven. Nochtans, als ze op sommige vlakken ook maar een beetje meer hun best zouden doen, denk ik dat deze zaak veel beter zou scoren. Sommige uitbaters begrijpen niet dat ook als hun zaak vol zit, de klant graag wil beschouwd worden als een unieke gast. Niet als een kredietkaart die even langs komt. Ik hoop dat het hier volgende keer... anders is.

9 augustus 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

We zaten voor de grill. Super plek en kregen goede uitleg over de keuze vlees. Bediening zeer vriendelijk en wat een lekker vlees.

9 augustus 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Ik ben voor mijn verjaardag gaan eten bij 't Hoeveke. Heel lekker gegeten. Topservice. Als geweldige afsluiter had ik nog een moelleux besteld en even later kwam een ober (dat nog een vriend van mij ook is) met de moelleux en een klein vuurwerkje op, terwijl er op de radio 'happy birthday' werd gespeeld. Echt een topverjaardag gehad dankzij het geweldige personeel en het lekkere eten. Ik kom zeker terug! ✨

Reizigers die 't Hoeveke bekeken, bekeken ook

In 't Hoeveke geweest? Deel je ervaringen!