“Lekker sfeervol gegeten”

Keukens: Italiaans
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
18 september 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Via TripAdvisor dit leuke, gezellige sfeervolle en lekkere restaurant gevonden.

Inderdaad zoals beschreven het is even zoeken
De TomTom ingesteld (let op! Vergeet niet onverharde wegen UIT te zetten) want wij reden een donker, smal zandpad op en zijn er dus eerst blindelings langs gereden.

Uiteindelijk gekeerd en gevonden.
Wij waren het tweede stel dat kwam dineren.

De kaars op tafel werd direct aangestoken sfeervolle rustige muziek op de achtergrond.
Ook twee bruchetta's en half brood werd direct (achteraf gratis) aangeboden.

De menukaart was niet geheel te ontcijferen (wel een aantal afbeeldingen van gerechten)
Maar met iets Frans en Duits goed uitgelegd.

Voorgerecht ons laten verrassen door Siciliaanse hapjes. € 10,00
Kaas, worst, smaakvolle andijvie,
Aubergines van de grill, paprika met couscous en diverse ei of aardappel soort omeletjes(?)

Hoofdgerechten hebben we beide verschillende macaroni gerechten besteld (€ 10,00 p.p)en een salade € 3,50 was heerlijk!

Samen een fles cola van 1 Liter besteld € 4,00

Ober was vriendelijk en wachtte gelukkig even tussen de gerechten door met volgende gang
Wij zijn best flinke eters maar konden het niet allemaal op.
Toetje hadden we helaas geen plek meer voor.

Rond 21:30 kwamen nog wat mensen met kinderen eten (nu wel na seizoen kan je overal merken)

De rekening bedroeg totaal € 37,50, dus zeer schappelijk voor heerlijk eten en gastvrij ontvangst

21 juli 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Tip neem de route vanuit het noorden aan de SS120. De antipasta typico Siciliana was echt een feest heel uitgebreid en allemaal erg lekker. De koude rode huiswijn was ook erg lekker. Na de toeristische restaurantjes langs de kust echt een verademing.

11 juni 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Gedurende ons driedaagse verblijf in Linguaglossa hadden we onze eerste avond eens gegeten ik trattoria "Linguaglossa". Vanwege het feit dat deze trattoria de tweede avond geen plek meer voor ons had, moesten we zodoende uitwijken naar iets anders. Omdat we op dat moment niet meteen onze alternatieve, op basis van tripadvisor- gebaseerde adressen bij de hand hadden, moeste we dus even improviseren. In eerste instantie is navragen bij de lokale inwoners de beste optie. Echter deze hadden niet meteen een tweede optie paraat. Uiteindelijk werd er wel een naam genoemd van een andere trattoria, maar een duidelijk enthousiasme hierover ontbrak. Daar we enkel toegang hadden tot het internet in ons appartement zijn we toen teruggereden om een snelle research te doen naar een goede trattoria in de buurt. Al snel kwamen we uit bij "Tenuta torrensel Gheppio". Om een volgende teleurstelling te voorkomen heb ik toen maar gebeld en gevraagd of we konden reserveren, hetgeen mogelijk was. Reeds rekening houdende met de vindbaarheid van deze locatie heb ik toen maar enige tijdmarge ingebouwd. En dat was wel nodig, want het was verre van eenvoudig te vinden, zeker in net donker in een onbekende omgeving. Toen ik de hoop na enig navragen al bijna had opgegeven, kwam dan uiteindelijk de laatste goede aanwijzing: we moesten omdraaien en na een autohandel naar links. En dat was inderdaad het straatje waarvan mijn man in eerste instantie dacht dat dit onmogelijk kon kloppen. Uiteindelijk zijn we toch nog stipt op de afgesproken tijd aangekomen.

Binnen heerste er een gezellige sfeer, het kaarsje aan onze tafel werd vrijwel meteen ontstoken. Na het overhandigen hebben we vrij snel onze keuze gemaakt: tagliatelle met fungi, cavatelli met pistachenootjes, maccheroni met wild zwijn. Alle drie de pasta's waren overheerlijk en " fata in casa". Dit was ook echt te proeven. De porties waren zodoende, dat we geen ruimte mer hadden voor een secondo. Enige minpunt was dat het lang duurde ( bijna een uur ) voordat de pasta werd geserveerd. Wel nog een toetje ( semifreddo met amandelen ) gedeeld. Ook dit was erg lekker. Al met al was dit zeker een aanrader en hebben we geen moment spijt gehad van onze keuze, ook niet vanwege onze ervaringen bij Linguaglossa.

23 september 2016 beoordeeld

In dit Siciliaanse restaurant met vriendelijke bediening is de ambiance compleet met heerlijk lokale gerechten op trendy wijze gecomponeerd. De Tripadvisor-aanbeveling klopt helemaal.

19 september 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Moeilijk te vinden restaurant. Wel de moeite waard om de weg er naar toe te vragen. Fraaie locatie, vriendelijke eigenaar. Goed eten. De hoeveelheid pasta is wat overdadig, maar smakelijk. Vlees goed gebraden. We kregen geen bonnetje. Hebben genoten van de volle maan, maar die scheen natuurlijk overal in de buurt.

Reizigers die Tenuta Torre del Gheppio bekeken, bekeken ook

Piedimonte Etneo, Province of Catania

Taormina, Province of Messina

Piedimonte Etneo, Province of Catania
Linguaglossa, Province of Catania

In Tenuta Torre del Gheppio geweest? Deel je ervaringen!