Vandaag geopend: 08:30 - 15:30

vanaf € 269,00
vanaf € 369,00
vanaf € 150,00
Beoordeeld op 15 oktober 2017

Als je in Rome bent, ook dit eens gaan bezoeken. Best op een zondag, dan heb je de gelegenheid om de Decorated Houses van: House of Diana, Insula of Jupiter and Ganymede, Insula of the Muses, the Yellow Walls and Insula Insula of Ierodule te bezoeken. Je hoeft enkel een aanvraag via mail in te dienen, info vind je op hun website bij uren. Dit is volledig gratis, gewoon je inkom betalen, je moet wel om 10u30 aan het museum staan. Hou er wel rekening mee dat dit een eindje wandelen is van de ingang, toch meer dan 1 km. Dan gaan er 2 personen mee met de groep en openen deze huizen voor de ingeschreven. Het is echt de moeite om ook deze huizen te zien. Deze tour duurt toch een kleine 90 minuten. Uitleg krijg je niet, maar wel de kans om deze pracht te bewonderen. Daar er maar een beperkt aantal personen toegelaten zijn, heb je voldoende de kans om alles te zien.
Het oude stadje zelf is ook leuk om te zien, koop wel een plan bij de ingang, zo kan je je goed oriënteren waar je bent want het is wel groot. Een audiogids hebben we niet gebruikt, daar we al veel informatie voordien hadden opgezocht.
Wat er allemaal te zien is, is teveel om op te noemen, ga er gewoon heen en geniet ervan.

Datum van activiteit: oktober 2017
Beoordeeld op 5 oktober 2017

Zeer mooie site, gebruik zeker een plan om je weg te vinden in het domein, Indien je voldoende dagen in Rome bent een leuke afwisseling, de trein rijdt tot in de buurt, nog +/- 10 minuten stappen. Op het domein is een restaurant, ongeveer midden van het parcours. Je heb toch een halve dag nodig om een zicht te krijgen
Ik vond het fijn om eerst reconstructie filmpjes te bekijken op internet om een goed beeld te krijgen van de site.
Bij warm weer weinig beschutting, mensen in rolstoelen kunnen via de weg rondom het domein (asfalt) iets zien, maar ik heb niet direct een oplossing gezien om van de trein over de expresweg te geraken (voetgangersbrug met trappen)

Datum van activiteit: september 2017
Beoordeeld op 28 augustus 2017

Als je een beeld wilt krijgen van een oude romeinse stad dan moet je hier naar toe. Hierbij vergeleken zijn de romeinse atractie's in Rome stad maar een fractie. Hier krijg je echt een goed beeld hoe de oude romeinse haven stad eruit heeft gezien. schitterend!
Makkelijk met de trein/metro vanaf station bij Pyramide voor € 1,50 te bereiken, klein stukje lopen naar het zeer uitgestrekte gebied.

Beoordeeld op 26 augustus 2017

Terug in de Romeinse tijd beter gezegd, een zeer groot park waar een uitstekend beeld wordt geschetst van het leven in de Romeinse tijd, Van Forum en Theater naar een bar, winkeltjes, gewone huizen.. Je kunt hier gerust uren voor uittrekken. Op het terrein, wat meer naar achteren ook nog een museum, een museumwinkel, een bibliotheek en een bar. Met name met die bar was ik wel blij aangezien het behoorlijk warm was bij ons bezoek, hou daar rekening mee met een bezoek, het terrein is erg groot en bij warm weer is een fles water een dankbaar iets.

Beoordeeld op 14 augustus 2017 via mobiele applicatie

Een prachtplek om rond te lopen. Het ademt de geschiedenis. Veel te zien. Wij waren verbaasd dat het zo rustig is.