Vandaag geopend: 08:30 - 15:30

vanaf € 269,00
vanaf € 369,00
vanaf € 150,00
Beoordeeld op 18 juli 2017 via mobiele applicatie

Deze archeologische opgravingen geven een interessante inkijk in de oude romeinse wereld. De grote hoeveelheid ruïnes zijn indrukwekkend maar vooral sommige mozaïeken zijn erg mooi om te zien.

Het is wel veel lopen en in de zomer warm. Dus neem water mee.

Datum van activiteit: juli 2017
Beoordeeld op 8 juli 2017

Als je entree betreden hebt, zie je eerst alleen maar kleine ruines waar ik niet veel van verwacht. Echter hoe dieper je het terrein op loopt hoe groter en interessanter de gebouwen. Ook de lunchroom serveert goede kwaliteit.

Datum van activiteit: oktober 2016
Beoordeeld op 14 juni 2017

Ostica antica is een zeer goede plek om heen te gaan als je in Rome bent. Wij hadden een tour geboekt met Citywonders en werden niet teleurgesteld! We hadden een geweldig gids genaamd Rebecca, die vol passie sprak over de oude havenstad. Heel gaaf om te zien hoe goed dit allemaal nog intact is. Zeker de moeite waard om te bezoeken. Wel is een gids aan te raden, aangezien de oude havenstad dan een stuk meer tot leven komt en je je dingen beter kan inbeelden.

Datum van activiteit: juni 2017
Beoordeeld op 6 juni 2017

Als je een voorliefde hebt voor een oude rustiek havenstadje dan is dit het juiste adres. Je zou er een hele dag op verkenning kunnen gaan en hier en daar vind je geweldige parels van gebouwen, mozaiken, runen en tuintjes. Dit is echt een sfeervolle omgeving. Ik vond het zelfs jammer dat we geen picknick mee hadden genomen omdat het zo rustgevende omgeving is. Mensen tussen 18 en 25 kunnen binnen aan een verminderde prijs en onder 18jaar is gratis. Neem wel je id mee om dit te bewijzen!

Datum van activiteit: juni 2017
Beoordeeld op 5 mei 2017 via mobiele applicatie

Zeer grote archeologische site een klein half uurtje met de metro buiten Rome. Zeer indrukwekkend en goed bewaard gebleven stad van wat ooit de haven van het oude Rome was. Kinderen tot 18jaar gratis (wel id meenemen!!) Het geeft een goed beeld van hoe het leven vroeger geweest moet zijn. Bijna dagvullend. Een absolute aanrader. Prachtige mozaïekvloeren, amfitheater, etc. Tip: neem wat te eten mee want eten in het 'restaurant' is erg duur en van zeer matige kwaliteit (bv klein bordje koude slappe frietjes in de magnetron verwarmen voor €5)
Wij zijn aansluitend aan ons bezoek doorgegaan naar het strand, twee haltes verder met de metro.

Datum van activiteit: mei 2017