Bij een 4 sterren Bilderberg aan de kust van Scheveningen verwacht je best iets. De foto’s zijn in ieder geval veelbelovend. Mooie moderne kamers, mooi restaurant en mooie Spa. De werkelijkheid valt echter wat tegen.
De boeking:
Ik probeerde op de site een kamer te boeken. Dat gaat prima maar liep vast bij de betaling via mijn creditcard. Ik belde daarom. Pas na drie keer opnieuw proberen wordt er na lange tijd opgenomen. De dame lijkt niet zo geïnteresseerd. “Oh, dan zullen we wel vol zijn”. “Bent u vol?” Vraag ik. “Ik denk het wel” antwoord ze… Vervolgens boek ik gewoon via een andere site een kamer. Ze lijkt dus niet de moeite genomen te hebben in het systeem te kijken of ze echt vol zijn. Parkeren kon naar haar zeggen onder het hotel of in de garage ernaast. Er is altijd wel plek. Kort NA mijn boeking krijg ik een e-mail waarin staat dat het hotel in verbouwing is. Dat hoor ik liever VOOR mijn boeking.
De aankomst:
De aankomst is wat teleurstellend.
Het gebouw staat in de stijgers en diverse balkons worden gestut. De garage onder het gebouw is vol en de kamer is nog niet klaar om 13.30 uur. Ik weet dat de incheck officieel 15.00 uur is maar het doet altijd zo fijn aan als je al je kamer op kunt. Ook moet je alsnog diverse belastingen afrekenen. Mij werd 25 eur in rekening gebracht voor 1 nacht. Navraag was dat dit deels was als vergoeding voor hun sustainable bedrijfsvoering waarmee ze water en energie besparen. Die logica zie ik niet. Ik moet betalen zodat zij kunnen besparen?
De kamer:
De kamer is opgeknapt en ok. Wel klein. De badkamer heeft zelfs zo’n kleine deur dat ik er amper doorkan. De douchekop hangt op 1,90 meter; dat is aan de lage kant voor de wat grotere man / vrouw. In het algemeen is het plafond op veel plaatsen veel te laag. Een wc borstel ontbreekt, wc papier komt in die velletjes (niet mijn voorkeur) en hangt maar 1 grote handdoek (en 3 kleintjes; niet handig als je samen komt). Wel lekkere Rituals flesjes in de badkamer. Al waren beide bijna op. Er is geen koelkast of kluisje op de kamer. De bedden zijn top.
Het balkon is zeer klein. Ook staan daar geen stoelen of tafeltje zodat je er niet kunt gaan zitten.
Ook leuk dat ze rozenblaadjes op het bed leggen. Dat kost 7,50 en op de foto is het met een roos. In de werkelijkheid plastic blaadjes en geen roos.
Hal / restaurant:
De hal en restaurant zien er prachtig uit en het ruikt heerlijk in de hal. Het restaurant is echter in de middag en avond leeg. Ramses, de Colombiaanse medewerker is echter top en wil je met alles helpen; zelfs eten maken als je wilt. Als je naar de Spa loopt kom je in de spelonken terecht en ga je 30 jaar terug in de tijd. De spa en zwembad blijken al meer dan een jaar dicht te zijn. Ook dat had ik graag van te voren geweten.
Het ontbijt:
Het ontbijt is prima. Wel redelijk aan de prijs (rond de 25 eur pp.)
Scheveningen:
Het dorpje Schevingen is echt vergane glorie. Veel droevig en goedkoop uitziende restaurantjes met slechte service en niet best eten tegen de hoofdprijs. Maar goed: het aanbod zal zich wel aanpassen aan de vraag; want het publiek is ook niet best…
Wel een groot verschil in publiek links en rechts van de pier. Rechts (kijkend naar de zee) veel plezieriger en gezelliger.
Overall:
Het hotel zit nog in de laatste fase van de verbouwing. Ik zou met boeken even wachten tot het echt klaar is. Nu betaal je de volle prijs voor een deel van de faciliteiten en moeten een aantal dingen echt nog even worden verbeterd.
Ik zou Ramses direct promoveren en lead maken van cliënt service. Hij snapt wat voor een klant zorgen inhoudt.