Beoordeeld op 25 december 2017

Dit hotel ligt op een 2-tal kilometer van de kust, op een uitloper van de Etna. Je rijdt onder een poortgebouw door, dus het hotel heeft wel wat privacy en niet te veel last van straatlawaai (behalve sommige kamers). De kamer zelf was gemiddeld, met de gebruikelijke kleine mankementjes zoals intussen gebleken is gedurende mijn reis door Sicilië. Zelfs voor 4-sterrenhotels blijken een lawaaiige airco, lawaaiige koelkast, loszittende kraan, spannende voordeur, lekkende douche enz. normaal te zijn. Dergelijke "akkefietjes" heb je hier dus ook. Elektriciteit ligt af als je de kamer verlaat. Smartphone of tablet opladen terwijl je weg bent: vergeet het dus maar.
Wel positief: kamer met balkonnetje, dat zicht heeft op de top van de Etna.
Het hotel heeft ook een private parking, een gezellig centraal binnenplein waar je buiten kan ontbijten. Ontbijt is trouwens prima. De aangeboden vers gemaakte yogurt is overheerlijk en is een meerwaarde. Het zwembad is aangenaam, rechthoekig zonder extra's. Overdekte lig- en zitplaatsen voor wie wil. Er is ook een bar, maar de producten zijn eerder duur. Naast het hotel ligt ook een excellent restaurant. Via het hotel kunnen ook excursies naar de Etna geboekt worden, waarbij je aan het hotel wordt opgehaald.

Kamertip: kies geen kamer aan de straatkant of aan het binnenplein
  • Verbleef: juli 2017, reisde met familie
Beoordeeld op 9 oktober 2017

Weinig toe te voegen aan vorige beoordelingen. Zeer hartelijke ontvangst. Kamer sfeervol en zag er uit alsof deze recent was opgeknapt. Heel fijn dat er een restaurant op de binnenplaats aansluit met een heerlijke tuin waar je dus bij aankomst als je lang gereisd hebt nog heerlijk kunt eten, mét een glaasje wijn dus. Ook handig als je een avond niet in de auto wil. Zeer goed verzorgd ontbijtbuffet, geserveerd op de binnenplaats, waarbij speciaal de eigengemaakte yoghurt een topper was. Zwembad met ligstoelen was goed verzorgd, vooral fijn dat er een barretje bij was met hapjes en drankjes.
Minpuntje is inderdaad de directe omgeving. Je kunt vanuit hotel nu niet echt een wandeling maken,maar terrein is groot genoeg om je niet opgesloten te voelen.

Kamertip: kamer aan het zwembad of met een terrasje
  • Verbleef: september 2017, reisde met een partner
EtnaHotel, Responsabile reception van Etna Hotel, reageerde op deze beoordelingGereageerd 17 oktober 2017

Dear guest,

Thank you for your kind review, we are really happy to hear that you had a great time here with us and that you enjoyed the hotel facilities and our fresh-made breakfast.
We are luckily well positioned, so that even if the main street is not so inviting, it's the best connection between the hotel and every other important attraction in the area which, we hope, you had the chance to visit.
Hoping that you'll choose our structure for your future holyday
Kind regards

Luisa - Reception

Beoordeeld op 24 september 2017 via mobiele applicatie

Hotel en faciliteiten zijn goed, er wordt geluisterd en ze willen je echt laten genieten. Er zijn wel een paar belangrijke punten waar je op moet letten als je dit hotel boekt:
- auto is een must (let op: is aan een vrij drukke weg).
- vanaf giarre is het naar de meeste gelegenheden +/- 30min rijden.

We werden nog wel eens wakker door schuivende stoelen in de kamers naast of boven ons. Dit is heel makkelijk op te lossen door er een dopje o.i.d. Onder te doen. Dat is wel echt een verbeterpunt.

Verder: prima hotel!

Beoordeeld op 11 september 2017 via mobiele applicatie

Zeer schoon hotel met vriendelijk personeel. Zwembad is heerlijk met mooi uitzicht op de Etna. De kamer die wij hadden was ruim een rustig. Ook overal internet in het hotel en er zit een goed, maar prijzig restaurant bij. Enige minpunt waren de bedden. Veel te hard waardoor we iedere ochtend gebroken uit bed kwamen.

Beoordeeld op 10 september 2017 via mobiele applicatie

Prachtig hotel met mooie, schone kamers. Door de opzet heb je geen 'last' van andere gasten. Ontbijt is ook erg uitgebreid en goed. Personeel is ook super vriendelijk en helpt je graag op weg in de omgeving.

Je loopt niet direct het dorp in, maar wij vonden dit geen probleem en hadden een huurauto tot onze beschikking.

Zeker een aanrader als uitvalsbasis om oost Sicilië te ontdekken!