Beoordeeld op 17 augustus 2021

Waardeloos ! Ik wil alles wel opnoemen maar dat is teveel ! Ik snap écht niet hoe ze aan deze sterren-rating komen en Corendon moest zich schamen ! Deze uithoek van Sicilië is echt voor Italianen en MEER niet ! Over dat Hopps hotel kan ik u vertellen dat je je vanaf aankomst direct al begint af te vragen of je hier goed aan gedaan hebt. Het eten, de gedateerde kamers, bedden, het zogenaamde Corendon beach tentje, de all in formule, de veel te harde herrie die elke avond hetzelfde is, het gebrek aan Engels, het water wat je verplicht bent om te kopen in het hotel etc. Ook de dure excursies waarbij je alsnog voor dingen moet bijbetalen, er is een heel klein stukje binnenstad wat mooi is maar voor de rest lijkt het wel oorlogsgebied daar. De All in formule waar tussen de vieze maaltijden door helemaal niks is. Strand is er daar niet en moet je een busje nemen maar als die vol is kan je niet mee en moet je een paar uur wachtten op de volgende en als je terug wil moet je geluk hebben anders heb je pech. Als je een taxi googled zeggen ze 'no englisch' en ga zo maar door . . Dus mensen : kies iets anders !!!!! Anders zit u straks ook deze zelfde revieuw te tikken !

Beoordeeld op 10 augustus 2021

Wat een aanfluiting!! All Inclusive aan me hoela!!! Ik ben in diverse all inclusive hotels geweest maar dit spant de kroon!!!! Bij de " buitenbar" water in plastic bekertjes. Na 22.00 geen frisdrank, bier, wijn terwijl de "entertainment" na 22.00 begint. Dus wil je een borrel na 22.00, dan moet je of een kaart kopen (10,00 borg ook voor een ijsje voor de kinderen heb je een kaart nodig) , of je polsbandje wijzigen van oranje (tot 22.00) naar geel (van 22.00 tot 24.00) Het eten ook een aanfluiting, lauw of koud en zeer weinig variatie. Bij het hotel hoort ook Sunny Beach, dit ligt aan de overkant na een paar 100 meter, waar je alleen in kleine plastic bekertjes water of frisdrank kan krijgen. Een klein kinderbadje waar je een badmuts moet dragen, niet het strand (vol met rotsen) op kan lopen omdat het helemaal af geschermd is met houten schotten waar ramen inzitten. Dus ga je daar zitten kan je wel van het uitzicht "genieten". De schoonmaak ook niet optimaal, niet elke dag schone handdoeken en kijk NIET onder het bed want OMG daar maken ze het niet stofvrij. Ons balkon is 1 x in 8 dagen schoongemaakt. Sommige medewerksters zijn super vriendelijk. Maar sommige moeten echt een andere baan zoeken! Ze spreken slecht tot redelijk Engels, dus op een normale vraag kan je ( als je geluk hebt) een antwoord krijgen. Maar heb je een probleem dan spreken ze alleen nog Italiaans. De dames in de pizzeria op het complex krijgen een compliment! Werken hard, zijn vriendelijk en niets is hun teveel. Dan het zwembad. Tegen 19.00 komt de hoge drukspuit te voorschijn en een middel om het water te zuiveren dus als je daar dan nog ligt te zonnen of nog aan het zwemmen bent dan heb je pech! In de ochtend komt de poolboy om de slangen (ook om te zuiveren) in het water doen, en die gaan er tussen 9.30 en 10.00 weer uit. Daarna mag je zwemmen. Boek je een KIWI trip naar bv Palermo? Deze trip kan je met of zonder gids boeken. Ben je slecht ter been of heb je moeite om lange afstanden te lopen? Boek dan zonder gids want dan kan je af en toe even ergens gaan zitten. De boottocht naar Favignana en Levanzo is een regelrechte aanfluiting! Heerlijk liggen op een mooi wit strand op een onbewoond eiland? Vergeet het maar. De boot maakt 2x een stop op zee waar je vanaf de boot kan duiken en heerlijk kan zwemmen maarrr houd rekening met de kwallen!! Op onze trip waren er diverse mensen gestoken(?) geprikt (?). Je kan uiteraard beide plaatsen bezoeken maar bezienswaardigheden? niet echt, maar wel heel veel souveniers winkeltjes en terrasjes. De dame die dit alles regelt, is wel aardig maar geeft totaal geen uitleg waar je rekening mee moet of kan houden. Het is een heel verhaal geworden en ik hoop dat je de juiste beslissing neemt mbt Hotel Hopps en KIWI tours. Wij gaan in ieder geval nooit meer!!

Kamertip: De kamers hebben weinig kast cq opbergruimte, de douches en toiletten op de kamers zijn heel klein.
Beoordeeld op 7 augustus 2021

Wat een blamage dit hotel. Ziet er prachtig uit. Maar daar is alles mee gezegd. Het is op basis van all in... maar het eten is koud, de afwisseling en assortiment? Zeer gering. De bediening? Begint vriendelijk en Engels, tot je een in hun ogen een zeur vraag heb.... dan spreken ze t niet meer.... all in duurt tot 22.00 daarna betaald. De avond entertainment begint ook om 22.00 goed zaken doen of belachelijk? De trips/ excursies op papier geweldig. Ik het echt Palermo en de boottrip gedaan vol enthousiasme begonnen maar teleurgesteld terug gekomen in het hotel om 18.55 en klaar voor een frisse duik ik het zwembad.... wat denk je. Om 19.00 dicht en wordt je weg gestuurd.

Beoordeeld op 25 oktober 2020

Hopps hotel gekozen als alternatief ivm corona.
Hotel ligt aan de boulevard van een leuke historische plaats.Overdag is het rustig,mooie Italiaanse straatjes.Straten zijn van marmer.sÁvonds heel gezellige bruisende plaats.Veel terrassen (corona proof)koffie en natuurlijk overheerlijk italiaans ijs, maar ook hele mooie restaurants waar overheerlijk eten word geserveerd.
Het Hotel Hopps: schoon,netjes sfeerloos.Ontbijt is prima,lunch is minder ,diner niet aan te bevelen.Ga daarvoor naar het centrum.ong 5 a 10 min lopen.
Wij hadden geboekt bij een touroperator met rode letters en dat zou all-inclusive moeten zijn.Maar deze was erg uitgekleed.Zelf nog geen flesje water op de kamer.Dit kun je oplossen door je eigen waterfles mee te nemen omdat in het restaurant bij de tap van limonade ook drink water is.Uiteraard was dit niet de bedoeling ,want je moest het drink water in flessen kopen.Minibar was leeg.Daarbij kreeg je maar beperkt lokaal drankjes en na 22.00 kon je bijboeken tegen betaling voor meer soorten drankjes,echte italiaanse koffie.
Kamers:ruim,en schoon.Badkamer erg klein,met toilet en een bidet en douce cabine.Elke dag schone handdoeken.
Voor het hotel is het wel slim om een wereld stekker mee te nemen ,daar onze Nederlandse stekkers niet passen.
Zwembad,hebben wij geen gebruik van gemaakt daar dat erg druk was .Wij zijn naar de beach-club gegaan.Ongeveer 7 min.lopen.Heerlijk aan de zee,Tevens hebben ze daar tegen betaling lekkere cocktail drankjes en heerlijk koel biertje.
Algemene conclussie:Goed te doen voor een week.Omdat door corona al veel niet meer kon.Wel kun je met de trein naar Marsala.Voor 9 euro twee personen retourtje.

Kamertip: Kies kamer met balkon.En de kamers rond het zwembad zijn sávonds rumoeriger ivm de karaoke
Datum van verblijf: september 2020
Beoordeeld op 30 september 2020

Zeer slecht. Bij binnenkomst savonds inchecken. Na inchecken een drankje halen, ben je na 10 uur krijg je niets. Is het betalen Moet je een card halen bij de receptie. Dus terug in de rij. Kom je net aan.
Op de kamer geen water ondanks het feit dat je niet uit de kraan mag drinken.
Eten koud, karig en eentonig. Drinken slecht, vd koffie tot het bier.
Slechte vieze stranden, in de strandtent kun je een plastic bekertje drinken krijgen, wil je meer.. Betalen.
Geen al incl. want tussen de maaltijden door is er niets.
Mensen gaan en masse maar de supermarkt en de restaurants in de stad waar je al gevraagd wordt Hopps hotel?.. Food no good ey?
Kom je met kinderen... 10. 00 pd per kind voor een campingbedje.
Heb je een avondvlucht terug en will je vanwege je kindje je kamer nog even aanhouden.... 50.00..terwijl vd kamer al betaald is.
2 minuten over 10?..niet geloven of overdreven. Krijg je geen drank meer gratis..terwijl we welgeteld 1 drankje hebben gehad.
Ga je erheen?.. Maak zoveel mogelijk foto's want daar kun je wat mee in geval van rechtsbijstand oid inschakelen.
Ga klagen bij de reisleidster al wordt je afgescheept. Want niemand doet iets..noch de reisleiding noch de maatschappij.
Mijn advies... NIET naartoe gaan.
Wb de goede recensies.. Vast personeel van de reisorg.

Datum van verblijf: september 2020