Onlangs verbleven wij 2 weken op La Granja de Antonio.
Onze accommodatie was, in tegenstelling tot wat de recensies vertelden, helaas ver beneden de maat. We boekten een vrijstaand huisje waarvan we nu wel begrijpen waarom er geen buitenfoto’s op de website staan. We verwachtten een knus en comfortabel huisje maar de werkelijkheid bleek helaas anders.
Er zat een enorme scheur in de buitenmuur en de muur werd met balken ondersteund om verzakking tegen te gaan. Toen we hierover een opmerking maakten werd er heel luchtig op gereageerd door de dame die ons naar het huisje bracht. Het deel dat zich aan de zijkant van het huisje bevond hoorde er niet bij dus daar hoefden we ons volgens haar niet druk om te maken. Dat het er in onze ogen niet heel uitnodigend uitzag als vakantieverblijf werd weggewuifd.
Eenmaal binnen lagen er overal hoopjes zand van een ondergronds mierennest. De vloer in de slaapkamers liep door verzakking scheef af met dichtklappende deuren als gevolg. De airco op 1 van de slaapkamers was erg stoffig waardoor het ding begon te knetteren zodra hij werd aangezet. Er was ook amper bergruimte voor kleding. In het bad van de verouderde badkamer zat een grote roestplek, het douchegordijn liet water door, het planchet zat scheef waardoor alles er direct weer afgleed en het toilet spoelde regelmatig niet door vanwege ontbrekende waterdruk.
Het was in eerste instantie niet mogelijk de deur naar het balkon van de slaapkamer te openen vanwege een kwijtgeraakte sleutel. Toen de deur eenmaal weer open kon doordat 2 klusjesmannen het slot eruit hadden gehaald duurde het nog een dag of 4 voordat er een nieuw slot werd geplaatst en de deur weer op slot kon. Door gebruik van de waterkoker ontstond er kortsluiting waarna oa de buitenverlichting het niet meer deed en we meerdere keren klusjesmannen ‘over de vloer’ hadden om eea te verhelpen.
Voor de schoonmaak betaalden we € 65,00. In de vriezer lagen bij aankomst echter nog broodkruimels van de vorige gasten en het filter van de vaatwasser moesten we eerst schoonmaken voordat de vaat ook echt fris was. De overlast van mieren was enorm, ondanks ons ijverige dagelijkse poetswerk. Ze liepen in de keuken, woonkamer, badkamer, bij de voordeur en zelfs over onze kleding heen.
Na melding van onze klachten werd eea wel opgepakt, maar als je op vakantie gaat wil je je eigenlijk helemaal niet hiermee bezig hoeven houden. Overal kan wel eens iets niet in orde zijn, maar dit leek meer op een ‘never ending story’ waarbij de meeste zaken bij de beheerder zonder twijfel al langere tijd bekend waren. Het voelde alsof er gewoon werd afgewacht of iemand er iets van zou gaan zeggen en dat is wat ons betreft niet erg chique te noemen.
Een aantal dingen hebben we uiteindelijk maar gelaten voor wat het was omdat we geen zin hadden in nog meer ‘gedoe’ tijdens onze vakantie.
Het eten in het restaurant is lekker maar behoorlijk ‘aan de prijs’ voor Spaanse begrippen. Aan het eind van de vakantie is het ook aan te raden de afrekening goed te bekijken, aangezien een rekenfoutje snel is gemaakt. Zo werd ons in eerste instantie bijna € 50,00 teveel doorberekend voor eten en drinken dat we niet hadden genuttigd.
Niet alles was negatief. Zo is de locatie prachtig, net als het uitzicht vanaf het zwembad. Binnen een half uur sta je op het strand of in het centrum van Malaga. Supermarkten zijn te vinden op 10 minuten rijden.
De Belgische dame in het restaurant is allervriendelijkst en behulpzaam en ook de eigenaar doet zijn best, al lijkt de rol van gastheer hem niet op het lijf geschreven te zijn. Het (werk)plezier spatte er niet direct vanaf en we misten het gastvrije, welkome gevoel dat juist extra charme geeft aan een kleinschalige locatie als deze. Met wat meer zorg en aandacht zou dit een topverblijf kunnen zijn, nu was het voor ons helaas een behoorlijke tegenvaller.