Beoordeeld op 8 mei 2017

Het komt zelden voor dat je je als gast ook thuis voelt. Dit is zo'n plek! Het is het waard om half pension te nemen, zodat je kan meegenieten van het avondeten (en genieten is het zeker!). Ze hebben vaste tijden voor ontbijt en avondeten, die ze als richtlijn gebruiken en aan te passen zijn voor je eigen persoonlijke wensen. Overal is een prachtig uitzicht. We kregen als gezin met twee kleine kinderen een mooie brocante ruime kamer met privé badkamer. De kinderen waren dol op de hond Poldo en ze vonden Azzura een hele lieve mevrouw. Gelijk hebben ze! Verder heeft de lokatie faciliteiten om je te ontspannen, en is de lokatie mooi centraal gelegen in Toscane. Zeker een aanrader!

Datum van verblijf: april 2017
Beoordeeld op 2 augustus 2016

Zoek je een inspirerende plek om workshops voor zang, yoga, en andere bezinning te organiseren, Il Grande Prato is the place to be. Giulia begrijpt echt wat er nodig is om zo'n week te laten slagen. Dat merkten we al in de voorbereiding. De plek zelf is betoverend. De atmosfeer is ongelooflijk prettig en ontspannen. Een prachtige combi van heldere afspraken en vervolgens meedenken in mogelijkheden om het de groep nog meer naar het zin te maken. Het is gelukt. De kamers, appartementen... alle smaakvol ingericht, prima bedden en douches. Fantastisch hoe de keuken insprong op de diverse diëten. Hulde aan Giulia en haar team. We komen zeker terug.

Datum van verblijf: mei 2016
  • Reistype: Reisde voor zaken
Beoordeeld op 14 juni 2016

Met de naaste familie en vrienden zijn we drie prachtige dagen samen geweest bij Il Grande Prato vanwege ons trouwen in Toscane. De eigenaresse en haar personeel zorgen ervoor dat je je meteen thuis voelt. Het warme welkom, het heerlijke eten, de prachtige locatie en de aandacht voor de kleine persoonlijke details zorgden ervoor dat we met tranen in onze ogen afscheid hebben genomen.

Datum van verblijf: mei 2016
Beoordeeld op 9 februari 2016

Afgelopen zomer hebben we een week bij Il Grande Prato verbleven en het was heerlijk! De ligging bovenop een heuvel met mooi uitzicht, fijne kamers, fantastisch eten en een relaxte sfeer maakten het verblijf compleet. Als je even wat wilde afkoelen kon je een duik in het zwembad nemen en ook 's avonds was het nog heerlijk vertoeven bij de verschillende zitjes. Het avondeten was een waar feest, klaar gemaakt door nonna van 80+. Iedere dag aten we weer wat anders en het was fantastisch. Ook de pizza avond met pizza uit de steenoven was super. Ik kan het iedereen aanraden om hier een week of langer te verblijven. Vervelen zal het zeker niet!

Datum van verblijf: augustus 2015
Beoordeeld op 9 augustus 2015

Wij (gezin met kinderen van 5 en 7 jaar) hebben hier echt een geweldige week in juli mogen meemaken. Il Grande Prato is op een heerlijk rustige plek gelegen. Rondom is er uitzicht op het Toscaanse heuvellandschap. De accommodatie beschikt over een heerlijk zwembad, een fitness ruimte, speelfaciliteiten en ga zo maar door. Er wordt 's avonds gegeten met de overige gasten en dat is een zeer gezellig moment op de dag. Omdat het juli/augustus was was er ook voor de kinderen wat entertainment verzorgd. Die gingen vroeg eten (om 19:00 uur) en in die tijd konden de ouders als ze dat wilden met de andere ouders een aperitief drinken of even een uurtje rust nemen. Heerlijk! De kinderen werden vermaakt wanneer de ouders om 20:00 uur gingen eten. Rond 22:00 uur zagen we dan de kinderen redelijk vermoeid weer terug en waren ze klaar voor bed. Het eten was overigens voortreffelijk en de huiswijn was erbij inbegrepen. Gegeten werd aan een aantal grote tafels.
Uiteraard moet je tijdens zo'n week ook wat geluk hebben met de andere gasten. Maar Gulia en haar team (waaronder Alex) doen er ook alles aan om het naar je zin te maken. Eén avond hebben de kinderen pasta gemaakt en op een andere avond hebben we voor het eten een heerlijke wijnproeverij gehad. De poolparty met band was ook erg geslaagd. Zo was er elke avond wel iets bijzonders te doen. Overdag kon je heerlijk vertoeven op de 'Agriturismo' bij het zwembad met ruim voldoende plekken (ook met schaduw). Hardlopen in de omgeving was ook geen probleem. Meer dan voldoende vlakke paden in de directe omgeving.
Vanuit Castelfiorentino vertrekt een trein en die brengt he onder andere naar Florence (45 minuten). Onderweg kun je het schitterende uitzicht over de Toscaanse heuvels tot je nemen. Eigenlijk een heel goed alternatief voor de auto (je kunt ruim parkeren bij het station). Er gaat ook een trein naar Siena.
Ons appartement was voorzien van drie slaapkamers waarvan er twee op de bovenverdieping lagen. Daar was ook nog een soort loggia waar onze kinderen nauwelijk gebruik van hebben gemaakt omdat ze liever buiten waren (spelen of zwemmen). Het was ook erg warm (35 graden) en binnen wordt het dan ook wel warm. Ons appartement beschikte niet over airconditioning. Mij persoonlijk stoorde dat niet omdat het 's avonds goed afkoelde. De ramen waren voorzien van horren.
Dit is absoluut een plek waar wij overwegen terug te komen. Hulde aan Giulia en haar team voor de fantastische week.

Kamertip: Ons appartement was zeer ruim met 3 slaapkamers over twee verdiepingen. Andere kamers heb ik niet gezien.
Datum van verblijf: juli 2015