“Aanrader in Ronse”

Keukens: Hedendaags
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
6 augustus 2023 beoordeeld

Aanrader!! Vanaf de warme ontvangst voel je de gedrevenheid ! Lekkere gerechten, mooi kader en dito wijnkaart. Beloon hen met een 1e ⭐aub !
Proficiat aan dit jonge team !

Datum van bezoek: augustus 2023
    • Sfeer

17 april 2023 beoordeeld

We proberen graag veelbelovende zaken uit, van bistro tot resto*.
Voor onze 38° huwelijksverjaardag me mijn eigen 63° mocht het weer eens een culinair hoger op de stair zijn.
De zaal zat mooi vol, hoofdzakelijk met grotere groepen. Zie achteraan voor sfeer en gezelligheid.
We kregen een superfris coupke van het huis Devaux. Blije start.
De 2 passage met mooi en zorgvuldig gedresseerde amuses werden gesmaakt maar blijven niet als wowfactor in het geheugen geprent.
De gemarineerde makreel was op zich heel lekker bereid, enig zelfbeklag dat we ons weer eens lieten vangen om akkoord te gaan met het supplement kaviaar, wat niet tot zijn recht kwam in een bord met zoveel ingrediënten, naast die overluxe begrijpen we niet wat de overkookte bloemkool en erwtjes op het bord deden, behalve de reactie uitlokken "een rauwe bloemkool was beter geweest", spijtig om zo een verder mooi product te degraderen in smaakbeleving.
Niet getreurd, de schelvis was ronduit schitterend, superlatief perfect bereid, de Brebis-kaas een openbaring. Nu al blij dat we geweest zijn.
Volgt een gerecht met witte asperge die qua smaak niet de overhand hadden op de zeer smaakvolle morieljes en grijze garnalen in een bisque. Voor ons zijn garnalen de caviaar van de Noordzee: 2-3 keer rijden we anderhalf uur om levendeverse kilo's te halen. De beestjes op ons bord hier waren wel redelijk ok naar "onze standaard" (waat echt geen referentie hoeft te zijn) en de bisque deed zijn positief werk om er een smakelijk bordje van te maken. Koffie ervaarden we niet maar mistte ik ook niet.
Het hoofdgerecht rond kalfsvlees was met de d van dissonante: op zich is kalf al moeilijk om met een doordringende smaak te bereiden, de andere ingrediënten waren tegenover elkaar eerder tegen-complementair. Niet helemaal opgegeten.
Dessertbordje hebben we opgegeten, twijfelend of we het lekker zouden vinden.
Doorheen de maaltijd werden we in een BOB-formule per gerecht (karig, maar ja, BOB) van wijn voorzien. Geen enkele bleef hangen, behalve de rode Oostenrijkse bij het kalfsvlees.
Waarlijk spijtig en sfeerbedervend en wellicht meespelend in onze bezoedelde kritische beleving was de tafel 3m verder met 5 luid giechelende pretmakende dames die heel ver boven de pubertijdleeftijd waren, maar niet in gevoelsleeftijd en heel uforisch deden over (vermoed ik) de Masked Singer. Tafels van andere en grotere groepen bleven heel discreet zonder saai te lijken.
Een tweede pretbederver waren de rokers die later in de avond in de inkomhall bleven staan, maar die beglaasde zone was bovenaan niet afgesloten dus kwam cigarettengeur onze kant uit...
Dit alles samen verklaart onze gemengde gevoelens, maar ik probeerde oprecht te zijn in mijn verhaal, wat dus niet hoft veralgemeend te worden.

Datum van bezoek: april 2023
16 april 2023 beoordeeld

Een heel aangenaam restaurant met heel vriendelijke bediening en super lekker eten!
Een echte aanrader!

Datum van bezoek: april 2023
12 februari 2023 beoordeeld via mobiele applicatie

Topculinaire verwennerij. Van a tot z perfectie. Vriendelijke bediening. De gerechten zijn zeer lekker en van topkwaliteit. Zeer vriendelijk en vlotte bediening.

Datum van bezoek: november 2022
13 november 2022 beoordeeld

Met 8 vrienden genoten van het 4 gangenmenu met aangepaste wijnen. We hebben kunnen genieten van een private dining daar we in het zaaltje apart mochten plaats nemen, wat voor onze 2 honden super was om vrij te kunnen bewegen! Gemoedelijke bediening en er werd rijkelijk geschonken met heel lekkere wijntjes.

Datum van bezoek: november 2022

Reizigers die Maison-D bekeken, bekeken ook

Ellezelles, Hainaut Province
Ronse, Oost-Vlaanderen

Ronse, Oost-Vlaanderen
Frasnes-Lez-Anvaing, Hainaut Province

In Maison-D geweest? Deel je ervaringen!