21 juli 2017 beoordeeld

We besloten er last minute op uit te trekken en kwam bij gasthof hoeve de schapenkop terecht. Het was rustig gelegen in een groene omgeving. Vanuit onze kamer hadden we zicht op het maïsveld en de bomen erachter. Vanuit de tuin kon je enkel mooie natuur zien. De kamer is voldoende ruim en alle kindervoorzieningen waren voorzien (babybedje, babybadje, trapje aan de lavabo, bedhekje indien nodig, traphekje aan de deur). En je hebt genoeg handdoeken ter beschikking :). Het enige wat wij misten, was een badmatje gezien de leeftijd van 2,5 in combinatie met onstuimigheid onder de douche. Maar om hygiënische redenen begrijpen wij absoluut dat dit moeilijk ligt en als ouder doe je wat meer je best je kind sneller te douchen en rustiger te houden onder de douche :).

Ook in de gemeenschappelijke ruimtes was hier veel aandacht voor. In de trappenhal om naar je kamer te gaan is er een leuning voor kinderen voorzien. In de leefruimte was er meer dan voldoende speelgoed (poppenhoek, keukentje, winkeltje, houten speelgoed,...), zetelhoek met boeken en televisie, een frigo en babycook en microgolfoven. Buiten een grote omheinde tuin met opnieuw meer dan voldoende buitenspeelgoed op maat van kleine kindjes (glijbaantjes, tractors, trampoline,...). Het toppunt voor kinderen is toch het eten geven van de diertjes samen met de uitbater die dat ook fijn en duidelijk begeleid.

De uitbater is een vriendelijk iemand die klaar staat om je vragen te beantwoorden en je vrij laat in je doen en laten. Hij zet 's morgens een lekker uitgebreid ontbijt klaar (van pistolets tot kleine chocokoeken tot pannenkoeken en noem maar op!) en schotelt je 's avonds een gewoon lekker avondmenu voor. Hierbij houden ze ook rekening met intoleranties of allergieën. Wij zijn alvast niet met een lege maag van tafel gegaan.

• Verbleef: juli 2017, reisde met familie
4 november 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Perfecte plek voor een ontspannen vakantie met kinderen. Alles wat je nodig hebt voor een baby is aanwezig: babybedje, verzorgingskussen, luieremmer, babybad, microgolf (in de gemeenschappelijke ruimte).

Verder is er hopen binnen- en buitenspeelgoed aanwezig om de kinderen uren bezig te houden. En natuurlijk de kippen, konijnen, geiten en schapen die de ze mogen helpen voederen.

Het ontbijt is lekker en verzorgd. Er is ook mogelijkheid tot half pension. Het avondeten was heel lekker. Voor de kinderen was er een lichtjes aangepaste versie die werd geserveerd in plastieken kommen of bordjes. Enig minpuntje: het eten wordt geserveerd om 19u, wat voor onze zoon wat laat is.

Verbleef: oktober 2016, reisde met familie
31 juli 2016 beoordeeld

Onlangs 4 dagen verbleven in 'De Schapenkop ' samen met ons zoontje van 2j.
Heel verzorgde kamers met alle benodigdheden voor de kinderen.
Een leuke en ruime speelruimte beneden met voor ieder wat wils ( speelgoed voor verschillende leeftijden/interesses en een ruime lees/tvhoek voor de volwassenen ).
Een grote tuin met ook hier weer een groot aanbod van speeltuigen ( volledig omheind dus de kinderen kunnen hier fijn rondlopen ) .
Lekker gegeten en een gevarieerd menu met aandacht voor allergieën.
( het eten wordt wel pas na 19u geserveerd )
En het toppunt van de dag is het voedermoment van de dieren waaraan onze zoon met heel veel enthousiasme deelnam.
Wij gaan zeker nog een keertje terug.

• Verbleef: juli 2016, reisde met familie
25 juli 2016 beoordeeld

Heel fijne locatie, rustig en mooi gelegen.
Heel lekker eten: uitgebreid ontbijtbuffet, lekker avondeten (drie gangen), er werd zelfs rekening gehouden met allergieën (wel op voorhand te melden, want iedereen krijgt dezelfde menu).
Super leuk voor kinderen aangezien er veel boederijdieren zijn die de kinderen zelfs mogen helpen voederen. Bovendien is er veel speelgoed (zowel voor binnen als buiten, met als topper uiteraard de trampoline)

Verbleef: juli 2016, reisde met familie
15 juni 2016 beoordeeld

We zijn er geweest met enkele bevriende gezinnen, allemaal met kleine kinderen. Hiervoor is het ideaal: grote kamers, grote leef- eetruimte, grote tuin... De kinderen konden helpen om de diertjes eten te geven. Het is niet meteen een gezellige, knusse b&b maar ideaal voor een weekendje onder vrienden met kids !

• Verbleef: november 2015, reisde met familie