5 juni 2015 beoordeeld

Hoeve De Schapenkop is een excellente bestemming voor gezinnen met kleine kinderen. Wij gaan hier zeker nog terug heen!

Het volledige 'hotel' is helemaal afgesteld op onze kleine vrienden:
-er is een SUPER grote speelruimte voor de kinderen beneden, zodat ze tijdens de diner gerust hun benen kunnen strekken, of zodat de oudere kindjes tijdens het dutje van jonge broer of zus hun gangen kunnen gaan
-er is alles aanwezig in de kamers om voor echt kleine kindjes te zorgen: verzorgingskussen, minstens 2 babybedjes, inclusief proper beddengoed, een babybadje, een luieremmer, ...
- de kamer kan volledig verduisterd worden door de combinatie van gordijn en rolsysteem.
- de deuropeningen zijn voorzien van een hekje
- de deuren zelf kunnen door een kindje niet geopend worden
- de diertjes uiteraard
- een supergrote tuin met enorm veel speelgoed.
- in de eetruimte staan kinderstoelen, een microgolfoven, een ijskast (voor de pap :)), ...

Het hotel is zelf ook ingericht naar hun eigen stijl: overal, maar dan ook overal vind je de schapen terug :) Het is ook rustig gelegen en je kan er mooie wandelingen gaan doen (bv Muziekbos). Op de benedenverdieping is alles ook aangepast voor personen met een functiebeperking.

Het diner 's avonds wordt gemaakt door de vrouw des huizes en is zeer lekker. Voor de kindjes wordt dit eerst geserveerd en is alles al in kleine stukjes gedaan en afgekoeld, zodat je als ouders niet als gekken moet zitten snijden en blazen.

Er is een zithoek aanwezig met boeken en een tv waar je als ouders dus rustig kan zitten, iets kan drinken.

De gastheer en gastvrouw zijn twee superlieve en aangename mensen die je graag met alles verderhelpen.

En het hoogtepunt is natuurlijk het eten geven van de diertjes: zowel ouders als kindjes kijken hier naar uit. De kindjes mogen zélf eten geven en wij hadden het geluk dat we een papflesje mochten geven aan de lammetjes! Mil heeft er echt van genoten.

Nadeel:
- het eten was voor ons aan de late kant. Normaal was het om 19h, maar gelukkig waren we maar met 2 gezinnen en wou dat andere gezin ook vroeger eten en was het om 18h. Zelfs dat is voor ons laat, maar wel doenbaar. 19h is echt te laat, aangezien onze kindjes dan normaal al gaan slapen.

Kamertip: Er zijn kamers met 2 kinderbedjes, tot kamers met 6 bedden! Een kamer beneden indien iemand in een rolstoel zit, ...
  • Verbleef: maart 2015, reisde met familie
18 augustus 2014 beoordeeld

Een echte aanrader voor gezinnen met kleine kinderen. Aan alles is gedacht en de diertjes eten geven vinden de kindjes echt super! Het ontbijt en het avondeten zijn heel erg lekker en aangepast aan de kleintjes! Een dikke chapeau voor Bert en Vero!

• Verbleef: augustus 2014
25 juli 2014 beoordeeld

Deze B&B is zeer geschikt om met kleine kinderen te doen, aan alles is gedacht om je verblijf zo aangenaam mogelijk te maken met je kids! Aan alles is gedacht nachtlampjes, ruime douche, verduistering, deurhekje, speelgoed voor binnen en buiten. ook veiligheid staat hier centraal : goed beveiligde trampoline, geen groot zwembad maar wel waterpret bij goed weer. De diertjes worden elke dag samen met de kinderen eten gegeven! Ook Vero en Bert , de gastheer en gastvrouw, zijn heel warm en vriendelijk. Je kan bij hen aan veel info geraken wat er allemaal te doen is in de buurt en zij zelf hebben ook een leuke buggyroute uitgestippeld. Bij deze route kan je ook een opdrachtenpakket kopen die het nog zoveel leuker maken met achteraf een beloning voor de kinderen. Een echte aanrader!!!

• Verbleef: juli 2014, reisde met familie
11 juli 2014 beoordeeld

Fantastische locatie om eens lekker op verhaal te komen. Goed bereikbaar, prachtige natuur, leuk klein stadje met textielgeschiedenis en bijbehorend museum.
De gastheer en gastvrouw leggen hun gasten echt in de watten: smaakvolle kamers, kamer voor minder validen, goed geoutilleerd, voldoende parkeergelegenheid, ruime voorzieningen voor als je met de kids gaat oa speeltoestellen en veel kleindieren, goede berging voor (sport-)fietsen zeer uitgebreid ontbijtbuffet, en mogelijkheid voor verantwoorde en zeer smaakvolle avondmaaltijd.
In de omgeving veel wandelmogelijkheden (Muziekbos, Mijnwerkerspad, buggywandeling,Pays des Collines). Ook wielrenners en mountainbikers kunnen er hun hart ophalen.

• Verbleef: maart 2014, reisde met een partner
11 mei 2014 beoordeeld

Ondanks het slechte weer hebben we een superverblijf gehad. Weer of geen weer: de kindjes mogen mee de dieren gaan voederen. Zowel binnen als buiten een speelparadijs voor de kids. In de kamer is ook alles voorzien om met kleine kinderen te logeren! 's Avonds wordt er een lekkere maaltijd voorgeschoteld, en voor de kleintjes zelfs in aangepaste versie.

Verbleef: mei 2014, reisde met familie