“Heel lekkere lunch gegeten in het zonnetje ”

Restaurant Serenata Zaventem
Keukens: Italiaans
Geschikt voor: Zakelijke bijeenkomsten
Dineropties: Diner, Na sluitingstijd, Lunch, Reserveringen
7 augustus 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

Heel lekkere lunch gegeten, vriendelijk en vlot personeel. Prijs-kwaliteit zeker in orde. Enkel broodje was wat hard gebakken.

Datum van bezoek: augustus 2020

17 oktober 2019 beoordeeld

Gaan al jaren naar dit resto en ik moet zeggen dat dit tegengevallen is. Eten heel middelmatig, bediening laat te wensen over, jassen werden niet aangenomen. Rekening betalen aan de toog dit is toch geen selfservice. Nieuwe interieur waar de klant waarschijnlijk in tussenkomt gezien de hoge prijzen voor hetgeen je krijgt. Daar ga ik nooit meer terug.

Datum van bezoek: oktober 2019
23 september 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Mooi restaurant met vriendelijke bediening en lekker eten! Wij kwamen hier voor een lunch en namen beiden de pasta met paddestoelen. We hebben hier lekker gegeten! Zeker fijn voor een lunch.

Datum van bezoek: september 2019
20 augustus 2019 beoordeeld

zaterdag 17/08/2019 - binnengekomen rond 19h30 - 4 of 5 tafeltjes bezet - 4 kelners + 1 dame (verantwoordelijke?) ter beschikking - tafeltje met zicht op open keuken en pizzaoven
menukaart wordt op tafel gesmeten. kelner verdwijnt. komt na 20 minuten bestelling opnemen. op de vraag wat de "sinfonia di pasta" inhoudt, antwoordt hij "ça change tous les jours". kan hij dan misschien aan de chef vragen wat dat VANDAAG inhoudt? neen, kan hij niet, zeker niet in het nederlands, noch in het frans, neanche in italiano. dan leest hij maar de andere pastagerechten van de kaart voor: waarschijnlijk dat+dat+dat+iets met tomatensaus. na 25 minuten vragen we zelf of ze ook een drankenkaart hebben? wordt eveneens op tafel gesmeten. we vragen een fles water +..., geen tijd om te vervolledigen, de kelner spurt weg. daarop heb ik hem teruggeroepen en gevraagd of we "mochten" bestellen op een "beschaafde" manier, wat hij niet apprecieerde. 2 pastagerechten besteld: pasta met truffels en orecchiette met salsiccia, badend in een " vieze brij" van broccoli (18.50 euro)! de truffelschilfers waren reukloos, smaakloos en droog als karton. toen de kelder onze mening vroeg bij het afruimen, hebben we gezegd te hebben gegeten uit grote honger maar ontgoocheld te zijn door beide gerechten, met nadruk op de truffels. daarop kwam hij terug met de "dame", en een truffel in keukenrol gewikkeld. ik mocht ruiken: reukloos. de dame verweet ons niets van truffels te kennen ( dit waren zomertruffels en dus normaal) en als we dan al eens echte truffels zouden gegeten hebben, dan waarschijnlijk aan een heel andere prijs!!! dit smaakloze gerecht kostte wel 22.50 euro, normale prijs voor truffelpasta. ze liep weg, de armen in de lucht, roepend voor heel de zaal "désolée!!!". we vroegen de rekening, de kelner heeft ons een drankje aangeboden ter compensatie. toen dit bijna op was, kwam de dame vragen of we nog dessert wilden. perfecte timing! het tafeltje naast ons, kwam 10 minuten later binnen, was al aan het tweede aperitiefje toe, maar had bij het buitengaan (21u10) nog altijd geen eten gekregen! ooit was dit een leuk Italiaans restaurant. schijnbaar andere (onbekwame) uitbaters. we zaten in Zaventem en ik dacht hierbij spontaan aan SABENA: such a bad experience, never again !!!

Datum van bezoek: augustus 2019
7 juni 2019 beoordeeld

Gezellig restaurant bij het binnenkomen en alle tafeltjes waren goed gevuld. Gelukkig hadden we gereserveerd want we waren met vieren. We kregen een tafeltje naast een grotere groep en merkten onmiddellijk dat het er nogal gehorig was.
De kaart biedt een zeer ruime keuze dus best even vooraf raadplegen op de website.
De bediening liet al direct te wensen over. Als je in Zaventem gevestigd bent mag je toch een woordje Nederlands kunnen denk ik dan. Ze verstonden het wel maar het antwoord kwam in het Frans. Goed genoeg voor mij, ik kom tenslotte voor het eten.
Toen iemand van het gezelschap vroeg wat de 'sinfonia di pasta' inhield, kreeg ze als antwoord 'mélange des pâtes'. Daar moesten we het maar mee stellen.
Nu goed, dat had ze wel kunnen denken maar het was tekenend voor het niveau van de bediening.
Ik hield me aan een pizza diavola en mijn tafelgenoten namen een sinfonica en een Scaloppina alla Milanese. Deze werd samen aan tafel gebracht met de symfonische pasta-mengeling en beide gerechten zagen er goed uit en waren blijkbaar lekker. Het was wel niet leuk dat er tien minuten tussen de aankomst van de verschillende gerechten zat maar ze waren de pizza blijkbaar vergeten. Nu goed, we mogen niet te kritisch zijn.
Toen de pasta, als bijgerecht van de scaloppina op was en mijn collega nog een portie vroeg, hebben we ook een tweede maal moeten aandringen want de eerste keer vragen wordt blijkbaar over het hoofd gezien.
Als dessert nam ik een tiramisu die geserveerd werd in een groot bol glas. Niets op aan te merken als was de chef wel erg kwistig geweest met het cacaopoeder zodat ik telkens een erg droge mond had bij elke hap.
Om te eindigen vroegen we een koffie die op tafel gesmeten werd zonder melk, suiker of uitleg. Toen ik die aan de bar ging vragen zag ik dat het personeel bezig was het restaurant te redden van een onweer en het regende blijkbaar overal binnen. Het water sijpelde door de gaten van de lusters in het plafond en her en der stonden grote emmers om het ergste regenwater op te vangen.
Er werd ons dan maar gevraagd om de koffie op te drinken, af te rekenen en de plaats te verlaten gezien de parketvloer in de grote zaal al 2 cm onder water stond.
Niet de beste avond dus... Mij zien ze er niet snel meer terug.

Datum van bezoek: juni 2019

Reizigers die Restaurant Serenata Zaventem bekeken, bekeken ook

Zaventem, Vlaams-Brabant

Kraainem, Vlaams-Brabant
Zaventem, Vlaams-Brabant

In Restaurant Serenata Zaventem geweest? Deel je ervaringen!

© 2021 TripAdvisor LLC Alle rechten voorbehouden.