“Verdient een Michelin ster”
Beoordeling van Fleur de Lin

Fleur de Lin
Geclassificeerd als nr. 1 van 16 Restaurants in Zele
21 juli 2014 beoordeeld

Subliem lekker eten, perfect passende wijnen, mooie presentatie, zeer vriendelijke service! De borden zien er stuk voor stuk uit als kunstwerkjes. Ook voor vegetariërs zijn de bordjes uniek in smaak en afgewerkt met perfectie! Een echte topper voor een goede prijs.

Datum van bezoek: juli 2014

17 juli 2014 beoordeeld

Veel smaken en smaakcombinaties.
Veel bord met weinig eten.
Industrieële setting met weinig sfeer.
Wil wel nog eens terugkomen maar niet als ik zelf betaal.
Valt tegen ondanks alle goede commentaar van anderen.

Datum van bezoek: april 2014
6 juni 2014 beoordeeld

Sinds enige maanden is Fleur De Lin in Zele geöpend in een oud Industrieel gebouw. Elke morgen, als ik naar het werk rij, passeer ik er. Op de laatste vrijdagavond van mei ben ik er eindelijk ook eens binnen geweest, samen met een bevriend koppel.

Het was er best druk voor een vrijdagavond wat meestal een goed teken is. We werden naar onze tafel begeleid en moesten even wachten tot er iemand langs kwam met de kaart. Vanaf toen ging de bediening vrij vlot al is er hier en daar toch nog wat ruimte voor verbetering. Onze jassen werden bijvoorbeeld niet aangenomen bij binnenkomst. Een detail, maar toch.

We kozen de huiscava als aperitief en daar kwamen een paar leuke hapjes bij. Nadien kwam een genietersmenu in vier gangen met aangepaste wijnen. Eén tafelgenoot was BOB en zag die vele wijnen niet zitten. Er werd hem een BOB-arrangement aangeboden waarbij je van elke wijn een proevertje krijgt. Een prima concept wat mij betreft al had de Sommelier het precies nog niet goed door want die schonk vrij gul in.

De gerechten waren best lekker en avontuurlijk. Er werd vaak voor het tapasconcept gekozen waar je per gang verschillende bereidingen rond één ingrediënt (bijvoorbeeld tonijn) kreeg. Een toffe keuze die je wel vaker ziet tegenwoordig.

Wat ook verrassend was maar niet door iedereen werd gesmaakt is het feit dat één aangepaste wijn, bier bleef te zijn. Sommige mensen lusten niet echt Bier en die hebben dan wel een probleem. Beter toch eerst ff checken alvorens in te schenken.

Al bij al een gezellige vond gehad. Wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar !

Datum van bezoek: mei 2014
27 mei 2014 beoordeeld

Dit restaurant serveert gerechten met een zeer groot smakenpallet. 8 à 10 verschillende smaken in eenzelfde bord, mooi geserveerd en gebracht door een zeer goede staff.
De service was onberispelijk.

Datum van bezoek: april 2014
19 mei 2014 beoordeeld

Gelegen in een oude vlasspinnerij in het industriële gedeelte van Zele. Een prachtig pand, luxe design interieur, goede stoelen. Tafels staan op ruime afstand, prima.

Eerst wat koele ontvangst, die geleidelijk aan soepeler werd en wat later zelfs met een gedurfde kwinkslag hier en daar.
Ook de chef laat zich van bij het begin zien, wenst op een hartelijke manier welkom. Even nadien legt hij de amuusjes uit. Ja, dan ben je onmiddellijk in de juiste stemming.

Je krijgt de keuze tussen een 3, 4 of 6 gangen menu en uiteraard is er ook à la carte mogelijkheid.
Wij kozen voor de 4 gangen menu à 60€.
-Saku (een soort tonijn), sesam, soja, cashew, radijs.
-Zeeduivel, morilles, sjalot, tuinbonen
-Zomerreebok, asperges, pinda, girolles
-Ananas, basilicum, Griekse yoghurt, citroengras

Ja, en wat daarna geserveerd werd, waren niet 4 gangen, maar een opeenvolging van potjes, bordjes, kommetjes met allerlei variaties en texturen op wat was aangekondigd. En allemaal om ter lekkerst en om ter mooist gepresenteerd. Gewoonweg buitengewoon. Hier wordt met veel ambitie gekookt.

Dan de wijnkaart. Nou, ik vind die voor een restaurant dat nog maar 8 maanden open is, met zorg uitgekozen en behoorlijk compleet. Internationale flessen, zelfs met betaalbare ertussen.
Ik had o.a. een Portugese rode gekozen, maar voordat ze hem zouden openen, kwamen ze met een tegenvoorstel voor een andere, ook een Portugese, maar gemaakt door een jonge wijnbouwer. Zij stonden er achter. Wel, dat vind ik nu tof zie! En inderdaad, het was een superwijn. Voor wie't interesseert: Carm, Familia Roboredo Madeira, 2009, Douro, 29€.

Chef was bij 't buiten gaan niet te beroerd om onze jas aan te reiken. En dat gaf ons de gelegenheid om hem met de aanstaande geboorte te complimenteren. Sympathieke Eva had uit de biecht 'geklapt', haha.

Wel, het is een prachtige avond geworden en het werd onze, tot nu toe, beste maaltijd van het jaar.

Datum van bezoek: mei 2014

Reizigers die Fleur de Lin bekeken, bekeken ook

Dendermonde, Oost-Vlaanderen

Belsele, Oost-Vlaanderen
Dendermonde, Oost-Vlaanderen

In Fleur de Lin geweest? Deel je ervaringen!

© 2022 TripAdvisor LLC Alle rechten voorbehouden.