“Grieks en latijn”
Beoordeling van Rhodos

Rhodos
Geclassificeerd als nr. 4 van 36 Restaurants in Steenwijk
1 januari 2017 beoordeeld

Grieks eten in de 17e eeuwse 'Latijnse school' van Steenwijk: Sfeervol, stijlvol en elke hap een feestje in je mond. Mooie architectuur, mooie presentatie, fijne bediening. Het was niet moeilijk bij de les te blijven!

Datum van bezoek: december 2016

16 december 2016 beoordeeld

Wij wonen nog niet zo lang in Drenthe, tegen Steenwijk aan. In Noord Holland gingen we naar ' De Griek' als we geen zin hadden om te koken. Gewoon lekker en goedkoop eten, doorgaans een gezellige bende, de eigenaar kwam erbij zitten en de Ouzo vloeide rijkelijk, de bier viel over de tafel etc. Toen gingen we naar Rhodos in Steenwijk. Zo'n Grieks restaurant hebben we nog niet eerder meegemaakt, zelfs de kruidenboter is zelf gemaakt en fantastisch. Ik zal jullie niet vervelen met een beschrijving van alle gerechten en de heelijke wijnen, de perfecte bediening etc., maar reken maar dat wij binnenkort daar weer eten. Echt een aanrader en dan heb ik het nog niet eens gehad over de ambiance, zoals een prachtig gebouw uit circa 1700. Alleen, de gratis ouzo ontbrak maar hebben we eigenlijk ook niet gemist. Op naar Rhodos dus...

Datum van bezoek: december 2016
20 september 2016 beoordeeld

Heerlijke Griekse keuken voor een goede prijs. Grote keuze uit allerhande gerechten. Heel aparte ambiance in deze voormalige kerk. Leuk dat je zo in de keuken kunt kijken.

Datum van bezoek: januari 2016
18 september 2016 beoordeeld

Mooie locatie met binnentuin.

Eten zoals je het bij de Griek verwacht.

Lekker olijven,peperoni's en feta vooraf.

Daarnaast is de giros een echte aanrader. De vriendelijke uitbater en zijn medewerkers laten niets te wensen over.

Datum van bezoek: juli 2016
13 september 2016 beoordeeld

Het centrum in Steenwijk wordt gevormd door een plein met verschillende restaurants..Het restaurant Rhodis lag net 50 meter verderop in een zijstraatje. Het is een Grieks restaurant, dat echter niet als zodanig is te herkennen, behalve aan de naam. Binnen is het ruim met een hoog plafond. Dit pand was vroeger een Latijnse school, vandaar ook de naam der Scholestraat en de ruime opzet van het pand. Er wordt direct in het Engels overgegaan door het personeel als ze zien dat mijn vrouw Chinese is. Heel netjes vond ik. We waren te vroeg maar dat was geen enkel punt.We kregen de tafel bij het raam. Een amuse ging vooraf aan het kiezen van de kaart. De gerechten die we kozen muntten uit in orginaliteit en kwaliteit. Doorgaans zijn de porties bij ""echte Griekse restaurants"" zo groot, dat je het teveel mee kan nemen naar huis. Dat was hier niet het geval, maar werd ook niet gemist, vanwege de kwaliteit.Er werd regelmatig gevraagd of alles goed was. Ook de drank die werd aangeraden,zoals bier met laag alcoholpercentage vanwege het autorijden, was prima.De ouzo moest dan weer wel betaald worden, die elders vaak gratis wordt aangeboden. De bediening was strak, bijna zakelijk, maar wel prettig. Als je dus goed en Grieks eten wil, dan is het wel wennen, want er klinkt geen Griekse muziek en er is ook niets dat aan een Grieks restaurant doet denken, maar het eten en de bediening is prima.

Datum van bezoek: september 2016

Reizigers die Rhodos bekeken, bekeken ook

In Rhodos geweest? Deel je ervaringen!