Vandaag geopend: 10:00 - 17:00
Opslaan
Hoogtepunten uit beoordelingen
Boven verwachting

Mooi opgezet museum in een authentiek pand dat groter is dan ik verwachtte. Vriendelijk ontvangst ... meer lezen

Beoordeeld op 10 juni 2020

Wagenborg1895
Amsterdam, Nederland
Lees alle 93 beoordelingen

Beoordeeld op 10 juni 2020

Mooi opgezet museum in een authentiek pand dat groter is dan ik verwachtte.
Vriendelijk ontvangst en ondanks de corona-maatregelen was het bezoek prima te doen en gewoon de blauwe voetstapjes op de vloer volgen.

Datum van activiteit: juni 2020
HendrikH44, Manager van Veenkoloniaal Museum, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 24 juni 2020

Dank voor uw review, vanaf 1 augustus 2020 ontvangen we ook weer groepen tot 15 personen in onze ontvangstzaal.

Beoordeeld op 19 februari 2020

Verrassend en niet pretentieus museum over één van de meest interessantste gebieden van Noord-Nederland, bizar genoeg nauwelijks bekend. De tijdelijke expositie over Groningse vrouwen in de scheepvaart was top en hoort natuurlijk in de vaste tentoonstelling. Vergeet niet om nog even in de tjalk buiten te kijken. Beste museum qua vaste collectie van Noord-Nederland (voor volwassenen)

Datum van activiteit: oktober 2019
HendrikH44, Manager van Veenkoloniaal Museum, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 21 februari 2020

Dank voor uw review. De regio mag maar wat trots zijn op haar geschiedenis. Na de wisselexpositie Voortvarende Vrouwen zal een deel van het verhaal worden opgenomen in onze vaste expositie, evenals het vrij onbekedne verhaal van de vaart op Argentinië en Brazilië

Beoordeeld op 18 januari 2020 via mobiele applicatie

Mooie museum over Groningen maar waar mij het om ging over veen turf en familie Scholten over Klazienaveen hoe het aan zijn naam kwam n woon in Klazienaveen dus U ziet mij er wel vaker TOP

Datum van activiteit: januari 2020

Dank voor uw review. Ons nog varende museumschip Familietrouw is zomers overigens soms ook in het Veenpark te Barger-Compascuum te zien.

Beoordeeld op 5 januari 2020 via mobiele applicatie

Een divers en interessant museum over de (plaatselijke) historie van de Veenkoloniën. Kinderen worden leuk meegenomen door het museum met een speurtocht en kunnen zich onder andere verkleden en lekker spelen in een oude kruidenierswinkel. Er zijn vaak tijdelijke exposities met een op zichzelf staand thema. Een aanrader!

Datum van activiteit: september 2019

Daarnaast organiseren we ook regelmatig in samenwerking met de bibliotheek knutselmiddagen. Meer informatie over onze activiteiten leest u op onze website.

Beoordeeld op 28 september 2019 via mobiele applicatie

Mooie presentaties met duidelijke uitleg. Interessante onderwerpen als turf steken en de fabricage van stro karton.

Datum van activiteit: september 2019