Priceline
eDreams
Beoordeeld op 11 december 2022

Eerste koudste weekend in december om 15u aangekomen. Kamers waren nog steenkoud. Kregen te horen dat gasten pas om 17u verwacht werden., maar om 17u waren de kamers amper tot 15 graden ( een kamer zelfs maar 10 graden) opgewarmd. En werden niet warmer. Vermits we gingen eten wilden we nog douchen, dus niet aangenaam in koude kamers. Na klacht hebben ze dan aftandse elektrische vuurtjes gebracht om bij te warmen. S'morgens kregen we te horen dat er problemen waren met de verwarming die ons s'nachts uit onze slaap hield wegens hun lawaai en dat er iemand was om ze te repareren. We verbleven er maar 1 nacht met 6 personen in 3 kamers maar hebben geen enkele compensatie ontvangen. Kamers kosten wel ongeveer 150 euro per nacht.

Datum van verblijf: december 2022
Beoordeeld op 11 december 2022

Om ons 50 jarig huwelijk te vieren samen met onze kinderen, hadden we deze B&B uitgekozen voor een gastronomisch weekend. We werden hartelijk ontvangen door de gastheer en eigenaar, de Baron B.della Faille d'Huysse. In het bijgebouw, de vroegere paardenstallen, die volledig gerenoveerd werd tot luxueuze B&B, kregen we elk een mooi ingerichte kamer voorzien van alle faciliteiten en comfort. Nieuwsgierig door alle uitleg die we kregen, maakten we een wandeling door de prachtige tuin om de door hem aangeduide plaatsen te ontdekken. o.a het vroegere conciërge gebouw. Nadien genoten we nog op het terras van een lekker flesje huis champagne vooraleer we opgehaald werden door de taxi (door de baron allemaal geregeld) die ons naar het Hof Van Cleve bracht voor onze gastronomische avond. Ook al een ware belevenis...
De volgende morgen na een zalige nacht kregen we een uitgebreid ontbijt met alle lekkers uit de moestuin, hun eigen vers gebakken brood, zelfgemaakte confituur, kaas, verschillende vleeswaren, zalm en een eitje gekookt of gebakken naar eigen wens en dit allemaal opgediend en bereid door de baron hemzelf. Met als afsluiter van dit zalig ontbijt genoten we nogmaals van een lekker flesje champagne. Na nog een bezoekje aan de brocante die de gastvrouw hield , kregen we tot onze grote verrassing nog een privé rondleiding in het kasteel zelf. We werden ondergedompeld in de historische verhalen over het kasteel en zijn vroegere bewoners. In de kelderverdieping heeft de barones een waar museum ingericht over de gebruiksvoorwerpen van de vroegere bewoners en de omgeving. De fierheid en de warmte die beiden uitstraalden bij al de verhalen die we hoorden en de uitleg die we in elke kamer kregen over het familie bezit, sprak voor zichzelf. Beiden zijn echte bezielers die de familie waarden willen bewaren en tot stand houden. Met veel plezier hebben we het boek over hun geschiedenis aangekocht. We wensen ze van harte nog veel succes met hun nieuwe projecten waarmee ze nog bezig zijn en die weer een meerwaarde zullen zijn voor het kasteel en hun gasten.
Dankzij de attente gastheer en gastvrouw, voelden we ons hier oprecht thuis, een aanrader voor wie van een rustige en alvast heel speciale B&B wil genieten.
Voor ons was dit een ongelooflijke unieke ervaring. Met veel plezier zullen we hier nog graag terug komen.

Kamertip: Er is ook een sauna voor de liefhebbers
Datum van verblijf: oktober 2022
Beoordeeld op 23 oktober 2022

Onthaal werd verzorgd door de baron zelf, de kamers zijn voorzien van alle hedendaags comfort. Verzorgd en uitgebreid ontbijt in het mooie vintage koetshuis met veel home made producten (zelfgemaakte confituren, walnotentaart, frans brood met kurkuma, … ), dit zonder enige haast, in alle rust, gelegen in een prachtig gelegen park. Fris gekoelde champagne op het romantische terras behoort tot de mogelijkheden. De eigenaars vertellen met plezier over de streek en over de geschiedenis van het kasteel.
We komen zeker terug. Dank voor het warme onthaal!

Datum van verblijf: oktober 2022
Beoordeeld op 4 augustus 2022

Wij wilden graag op een aparte plek slapen en dit overtrof alles. Mooie kamer voorzien van alle faciliteiten. Maar het beste wel was de locatie zelf en de verhalen van de eigenaren over de locatie. Wij komen zeker nog een keer terug.

Datum van verblijf: augustus 2022
Beoordeeld op 26 juli 2022

Vlak aan de GR 129 ligt deze bijzondere plek. Het koetshuis van het kasteel is smaakvol omgebouwd tot B&B. De kamers hebben alle comfort terwijl gangen, bureau of ontbijtzaal bulken van de voorwerpen van toen. Het mooiste was toch de hartelijke ontvangst door de baron en barones en de enthousiaste rondleiding door de barones in het kasteel, door haar verzameling, de personeelskeuken, de familiegeschiedenis en de eeuwen heen. Een fijne ervaring!

Datum van verblijf: juli 2022