“In één keer genoeg tank voor de rest van je leven”
Beoordeling van The Tank Museum

The Tank Museum
Geclassificeerd als nr. 1 van 1 dingen om te doen in Bovington
Nuttige informatie: Activiteiten voor oudere kinderen, Rolstoeltoegang, Toiletten
Attractiegegevens
27 mei 2017 beoordeeld

In dit ruim opgezette museum gaat het nagenoeg uitsluitend over tanks. 4 (thema)zalen vol met allerlei tanks (meer dan 300!), uit vervlogen tijden (1e wereldoorlog) tot en met een nagebouwd kamp in de woestijn van Afganistan aan toe. Ik had nog niet eerder een tank van dichtbij gezien en het is een indrukwekkend moordwapen. Als sardientjes in een roestvrij stalen conservenblik met het gebrul van de enorme motoren en dat onder constante dreiging. Ik geef het je te doen. Vooral in het zomerseizoen zijn er op het buitenterrein demonstraties. Lijkt me een mooie aanvulling. Na 2 uurtjes had ik wel gezien, maar de kenners zullen hier ongetwijfeld langer kunnen doorbrengen. Het complex beschikt over een koffiebar bij het afganistankamp en boven is een heel uitgebreid restaurant (buffet). Voor deze ene keer voor mij de moeite waard. (14 pond voor volwassenen, 1 euro korting bij internet boeking)

12 oktober 2016 beoordeeld

In dit museum kun een aantal dagen zeker vermaken. Zoveel tanks en informatie. Een leuke belevingsroute.

24 augustus 2016 beoordeeld

Tanks van WOI tot WOII die een beetje kris kras door elkaar staan in verschillende hallen. Hierdoor verliest men een beetje het overzicht.
Sommige zijn nog in rijdende toestand en worden op speciale dagen zoals Tankfest buiten aan het publiek getoond.
Dit museum heeft de enige nog rijdende Tiger I (die ook meespeelde in de film Fury).
Spijtig dat een tripje naar Engeland nogal kostelijk is (Chunnel)
Er is ook aandacht voor de game "World of Tanks"

24 augustus 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Zeer uitgebreide collectie. Zeker bezoek waard. Ook voor gezinnen. En gratis WiFi door hele complex, voor het geval je man het langer leuk vindt dan jij.

Bekijk meer beoordelingen
16 augustus 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Zoveel tanks bij elkaar, ongelooflijk. Daarnaast een leuke show van 30 minuten waarin duidelijk uitgelegd wordt wat de rollen zijn van de getoonde voertuigen. Restaurant met aardige keuze en kwaliteit. Zeker een aanrader.

Reizigers die The Tank Museum bekeken, bekeken ook

In The Tank Museum geweest? Deel je ervaringen!