Eperon d'Or - industriële erfgoedsite

Eddy P
Bredene, België
Lees alle 39 beoordelingen

Beoordeeld op 28 november 2022

Dit mooie gebouw is al een bezoek waard op zich, dan is er nog een schoenen en een borstelmuseum in onder gebracht.
Momenteel een zeer mooie tijdelijke tentoonstelling over sneakers!

Datum van activiteit: november 2022
Beoordeeld op 6 april 2022

Met de wandelclub van OKRA Bredene een bezoek gebracht aan de Epéron d'Or. We hebben een prachtige uiteenzetting gekregen in enerzijds het Borstelmuseum en anderzijds ook het Schoenenmuseum. Echt de moeite waard om te doen.

Datum van activiteit: april 2022
Beoordeeld op 31 maart 2022

Dit verrassend museum biedt een aangenaam en vriendelijk onthaal. Het gebouw op zich is een Art Deco parel. Zéér interessant museum dat juweeltjes van vakkennis herbergt. Nostalgische blik op een sector die in de gloriejaren aan méér dan 5000 mensen werk verschafte. Gemakkelijk bereikbaar met openbaar vervoer : op wandelafstand van het treinstation. Het stadje is zeker een daguitstap waard.

Datum van activiteit: maart 2022
Beoordeeld op 3 februari 2021

Zoals in de titel al vermeld staat was dit een prachtig museum die de geschiedenis van borstels en schoenen in Izegem weergeeft. Omwille van Corona waren er geen gidstoeren meer toegelaten, maar wij hadden het geluk dat 1 van de medewerkers regelmatig eens een woordje uitleg kwam geven! Natuurlijk kan je ook de audiogids gebruiken. Via deze weg wil ik dus ook zeker nog eens het personeel bedanken die onze bezoek aan het museum nog aangenamer gemaakt hebben.
Het museum is mooi opgebouwd en combineert informatie met leuke objecten en tussendoor eens een filmpje, hierdoor is er voor ieder wat wils.

Heb je dus even een namiddagje vrij en zoek je nog een toffe activiteit, dan is dit museum zeker een aanrader! Laat je verrassen en geniet ervan!

Datum van activiteit: januari 2021
Beoordeeld op 19 december 2020

Mooi gedetailleerd museum, over de geschiedenis van de productie van schoenen en borstels, hier in Izegem. Zowel het handwerk, als nadien de machinale manier van werken, komt mooi aan bod.
Ruim en duidelijk tentoongesteld. Een leerrijke en aangename namiddag beleefd.
Heel vriendelijke ontvangst, met een woordje uitleg. een aanrader om te bezoeken.
Mooie architectuur van het gebouw, zowel binnen als buitenkant.

Datum van activiteit: december 2020