Beoordeeld op 29 oktober 2019

We verbleven 1 nacht in deze B&B.
Camino Verde is rustig gelegen, buiten de drukte van Santa Elena. Te voet ben je zo bij de restaurantjes en winkels.
De kamers zijn voldoende ruim en netjes. Lekker uitgebreid ontbijt. Leuk overdekt terras.

De rit van La Fortuna, Arenal, naar Santa Elena hadden we verkeerd ingeschat qua tijd. De laatste 30 km over een onverharde weg in vrij slechte staat.

We reserveerden 2 excursies via Camino Verde :

Selvatura Treetop Walkways en Hummingbird : absolute aanrader! Wij deden dit zonder gids, dus we konden op eigen tempo van de ene naar de andere hangbrug wandelen en de kolibrietuin bezoeken. Jammer dat we niet zo heel veel tijd hadden. De taxi pikte ons op om 14u aan Camino Verde, na nog wat andere mensen opgehaald te hebben, konden we pas rond 14u45 aan onze wandeling beginnen. Ter plekke vernamen we dat de laatste taxibus terug al om 16u30 vertrok. Het park is uitgestrekt en er is heel veel te zien (we hadden het geluk een quetzal paartje te zien!), dus trek er best een 3-tal uur voor uit. Wil je niet afhangen van de uren van de taxibusjes, dan ga je beter zelf met de auto.

Een rondwandeling met gids door het NP Monteverde : klein groepje, vriendelijke gids, schitterende natuur
maar minpuntje : lang moeten wachten aan ingang vooraleer de tickets in orde waren, dus minder tijd in het park zelf. Aangezien de excursie vooraf gereserveerd en betaald was, zouden de tickets beter ook vooraf gekocht worden.

Datum van verblijf: april 2019
Beoordeeld op 2 oktober 2019 via mobiele applicatie

Comfortabele kamers met warme douches. Ze maken een lekker ontbijtje voor je klaar en daarnaast kun je zelf gebruik maken van de keuken. Supermarkt en restaurantjes op nog geen vijf minuten loopafstand. Er worden activiteiten aangeboden vanaf het hotel en het personeel is vriendelijk en altijd bereid je te helpen.

Datum van verblijf: september 2019
Beoordeeld op 6 april 2019 via mobiele applicatie

Makkelijk bereikbaar via Monteverde met de auto. Ook prima parkeermogelijkheden langs de straat. Op loopafstand zijn leuke restaurantjes, bars en een supermarkt bereikbaar. In de omgeving is Santa Elena Cloudforest een leuke trail om te lopen en is Extremo Park een aanrader voor een canopy tour! Het ontbijt is prima: vers fruit en de keuze uit pancakes, eggs, toast of traditioneel ontbijt. Koffie en thee zijn de gehele dag door gratis verkrijgbaar en kunt gebruik maken van een gezamenlijke koelkast in de keuken. Op het balkon van de B&B kun je fijn zitten. De kamers zijn prima, kortom een goed middenklasse hotel in het centrum.

Datum van verblijf: april 2019
Beoordeeld op 20 maart 2019

Deze B&B is een combinatie van Hostel en B&B zodat je rugzaktoeristen als stellen verblijven. De kamers zijn nogal klein maar zeer proper. Heel goed ontbijt waarbij je keuze hebt tussen verschillende mogelijkheden. Er kan ook zelf gekookt worden en er staat een ruime frigo ter beschikking. Aangenaam terras met mooi uitzicht waar je rustig iets kan drinken. Personeel is heel behulpzaam en geeft je de nodige tips.

Kamertip: Er is ook een klein parkeerterrein als je met de wagen bent
Datum van verblijf: september 2018
Beoordeeld op 2 mei 2018 via mobiele applicatie

Goede prijs-kwaliteit verhouding. Kamer is eenvoudig en functioneel ingericht. Ontbijt is goed en er is voldoende zit gelegenheid. Auto kan op eigen terrein worden geparkeerd. Er is de mogelijkheid om ‘ s avonds een drankje te nemen.

Datum van verblijf: april 2018