Hoogtepunten uit beoordelingen
echt een ervaring elke jaar de laaste zondag van juli.

wij komen elke jaar boete processie bezoeken in Veurne echt mooi te zien en zeker bij mooie ... meer lezen

Beoordeeld op 14 september 2018
Antwerpen, België
Cultuur

Dit is een processie uit de tijd van de Spaanse bezetting. De boetelingen hebben meestal een ... meer lezen

Beoordeeld op 9 juni 2018
VandenabeeleM2
Lees alle 29 beoordelingen

Beoordeeld op 27 juli 2015 via mobiele applicatie

Door het slechte weer werd de processie ingekort maar toch indrukwekkend om te zien. Mooie traditie en de moeite om eens te zien!

Datum van activiteit: juli 2015
Beoordeeld op 12 september 2014

De Boetprocessie van Veurne is een boetprocessie die ieder jaar op de laatste zondag van juli 's middags om half vier door de straten van de Belgische stad Veurne trekt. Het is nog authentiek en er komen heel wat mensen vanuit alle hoeken van het land om deel te nemen als boeteling. Vanaf 1646 organiseert de Sodaliteit van de Gekruiste Zaligmaker deze boetprocessie. De boetelingen zijn gekleed in een ruwe bruine boetepij en trekken met een zwaar kruis op de schouders door de straten van Veurne. Het is zeker de moeite om naar Veurne af te zakken op deze zondag. Je kunt ook hiervoor terecht bij de dienst van Toerisme - om arrangementen te bespreken en plaatsen te reserveren op de tribunes die verspreidt staan over gans het parcour.

Datum van activiteit: juli 2014
Beoordeeld op 25 augustus 2014

leerrijke weergave van hetverleden historie van het christendom
de boetelingen blootvoets en in pij aangrijpend

Datum van activiteit: maart 2014
Beoordeeld op 29 juli 2014

We waren er toevallig en het was de moeite om eens te zien, Misschien zouden we er anders geen 60km voor omrijden, maar blij dat we er waren!

Datum van activiteit: juli 2014
Beoordeeld op 14 juli 2014

Je wordt er stil van als de processie passeert. Mooie traditie. De wagens zijn net gerestaureerd maar zien er nog authentiek uit.

Datum van activiteit: augustus 2013