“De moeite”
Beoordeling van Boeteprocessie

Boeteprocessie
Geclassificeerd als nr. 6 van 12 dingen om te doen in Veurne
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: 2-3 uur
27 juli 2015 beoordeeld via mobiele applicatie

Door het slechte weer werd de processie ingekort maar toch indrukwekkend om te zien. Mooie traditie en de moeite om eens te zien!

12 september 2014 beoordeeld

De Boetprocessie van Veurne is een boetprocessie die ieder jaar op de laatste zondag van juli 's middags om half vier door de straten van de Belgische stad Veurne trekt. Het is nog authentiek en er komen heel wat mensen vanuit alle hoeken van het land om deel te nemen als boeteling. Vanaf 1646 organiseert de Sodaliteit van de Gekruiste Zaligmaker deze boetprocessie. De boetelingen zijn gekleed in een ruwe bruine boetepij en trekken met een zwaar kruis op de schouders door de straten van Veurne. Het is zeker de moeite om naar Veurne af te zakken op deze zondag. Je kunt ook hiervoor terecht bij de dienst van Toerisme - om arrangementen te bespreken en plaatsen te reserveren op de tribunes die verspreidt staan over gans het parcour.

25 augustus 2014 beoordeeld

leerrijke weergave van hetverleden historie van het christendom
de boetelingen blootvoets en in pij aangrijpend

29 juli 2014 beoordeeld

We waren er toevallig en het was de moeite om eens te zien, Misschien zouden we er anders geen 60km voor omrijden, maar blij dat we er waren!

Bekijk meer beoordelingen
14 juli 2014 beoordeeld

Je wordt er stil van als de processie passeert. Mooie traditie. De wagens zijn net gerestaureerd maar zien er nog authentiek uit.

Reizigers die Boeteprocessie bekeken, bekeken ook

Veurne, West-Vlaanderen

Veurne, West-Vlaanderen

In Boeteprocessie geweest? Deel je ervaringen!