“TE ZIEN”
Beoordeling van Boeteprocessie

Boeteprocessie
Geclassificeerd als nr. 6 van 12 dingen om te doen in Veurne
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: 2-3 uur
25 augustus 2014 beoordeeld

leerrijke weergave van hetverleden historie van het christendom
de boetelingen blootvoets en in pij aangrijpend

29 juli 2014 beoordeeld

We waren er toevallig en het was de moeite om eens te zien, Misschien zouden we er anders geen 60km voor omrijden, maar blij dat we er waren!

14 juli 2014 beoordeeld

Je wordt er stil van als de processie passeert. Mooie traditie. De wagens zijn net gerestaureerd maar zien er nog authentiek uit.

1 juli 2014 beoordeeld

Jaarlijks trekt in juli al sedert de 17de eeuw de Boeteprocessie door de straten van Veurne. Met de “doodsklokken” op de achtergrond worden verschillende bijbelverhalen uitgebeeld. Elke groep wordt voorafgegaan door een stille of sprekende Engel. Op het einde van de processie lopen de boetelingen mee, in een bruine pij en meestal blootvoets, en dragen een houten kruis. Het is muisstil langs het parcour. Een moment van bezinning is hier op zijn plaats. Helaas wordt de stilte nadat de laatste boeteling de grote markt van Veurne (eindpunt) verlaten heeft abrupt doorbroken door het gedruis van de kermiskramen die in “gang schieten”

Bekijk meer beoordelingen
11 maart 2014 beoordeeld

Ik zag de processie tijdens mijn kinderjaren. In juli 2013 zat ik op de tribune en ik was ontroerd en stil. 50 jaar later en nog altijd indrukwekkend.

Reizigers die Boeteprocessie bekeken, bekeken ook

Veurne, West-Vlaanderen

Veurne, West-Vlaanderen

In Boeteprocessie geweest? Deel je ervaringen!