2 personen bekijken dit hotel
Agoda.com
Geen boekingstoeslagen
Beoordeeld op 11 september 2022 via mobiele applicatie

Een nieuw themahotel, met enkel bekende "gezichten". Voor kindjes, en stiekem voor ouders een ware sensatie. Alles ademt "studio 100". Aankleding, restaurant, bediening (en mischien ook de prijs ja).
De kamers zijn mooi, ruim, proper, op elke gang microgolf voor de papflesjes. De restaurants hebben zeer uitgebreide en lekkere keuze. Alle gerechten worden constant aangevuld. Maar het allerbelangrijkste mischien wel, ondanks de gigantische werkdruk (dat zie je aan de rush van de medewerkers) zijn de werknemers van de eerste tot de laatste supervriendelijk! En dat verdient een 6 op 5. De 4 op 5 is omdat het best duur is, maar welk themahotel is dat niet🤷‍♂️

Datum van verblijf: september 2022
Beoordeeld op 25 augustus 2022

Een hotel met een grandeur van jewelste. Hoewel het soms (misschien voor de eerder frequente themahotel bezoeker) opvalt dat niet overal de duurste/meest kwaliteitsvolle materialen zijn gebruikt (daken uit een soort kunststof dewelke nu al wat aan kwaliteit moeten inboeten, houten panelen gordijnen in plaats van echte gordijnen), hebben ze daar in De Panne wel oog voor detail. Dit is toch iets wat ik niet onmiddellijk had verwacht. Het hotelpersoneel is vriendelijk, meertalig maar vooral erg professioneel en empathisch. Bij een ‘kleine paniekske’ dat we mogelijks een portefeuille kwijt waren, werden we onmiddellijk correct geholpen en kwam dit zelfs terug ter spraken tijdens het uitchecken. De kamers (standaard theaterkamer voor vier personen, nummer 117) zijn best ruim opgezet t.o.v. enkele tegenspelers in de branche met een mooi afgewerkte badkamer en een aparte toilet (!). Ondanks wij met onze twee jonge kinderen op pad waren (respectievelijk 11 maanden en 2 jaar en 3 maanden oud), viel dit goed te doen in de 'goedkoopste' kameroptie van het hotel. De gepersonaliseerde verwelkoming op het televisie scherm, als ook de persoonlijke onthaalbrief waren een kers op de taart.

Tijdens ons verblijf was zowel het avond- als ontbijtbuffet inbegrepen. Beide waren mooi verzorgt, een groot scala aan keuzes, maar vooral lekker en vers! Bij de meeste andere buffetten, dewelke ik al reeds heb aangevangen althans, was het assortiment vaker van dergelijk kwantitatief niveau, dat je de kwaliteit toch serieus in vraag moest stellen. In het Plopsa Hotel was het zowel kwantitatief als kwalitatief echt verrassend goed (chili con carne, bami goreng, verschillende pasta's, stoofvlees, balletjes in tomatensaus, BBQ spiesjes, pizza’s enkele gezonde opties etc.). Zelfs bij het ontbijt was ik aangenaam verrast dat er zelfs ijskoffie ter beschikking werd gesteld, of zelfs kinderchampagne! Hier ook weer veel professioneel personeel in overvloed, dewelke je telkens snel te hulp schieten waar nodig. Het viel wel op dat de kelners opvallend genoeg voornamelijk Franstalig leken te zijn, echter schakelde ze wel over naar het Engels indien nodig. Misschien niet altijd zo handig als sommige gasten enkel Nederlandstalig zijn?

Ik maak mij echter wel een beetje zorgen over de toekomst voor dit hotel. Ondanks de relatief jonge leeftijd, zag ik toch al enkele zaken die reeds al enige vorm van gebruiksschade vertoonde. Logisch uiteraard, maar toch opvallend daar ze wel in het oog lijken te springen. Zo waren er al enkele kleinigheden gebroken (het plopmutsje op het stapelbed stond niet stevig vast) of gewoonweg verdwenen (de gordijnenhouders hingen of half uit de muur of waren verdwenen met de vooraf geboren gaten nog in de muren), zaten er al putten in de muren etc. Mijn bezorgdheid is voornamelijk gebaseerd op het huidige overkomen van het Plopsa park naast het hotel. Dat is ook het grootste werkpunt aan het geheel: het contrast tussen beiden kan echt niet groter zijn. Waar het hotel een zekere klasse uitstraalt, waarbij voldoende bestaffing en quasi perfecte prijs/kwaliteit wordt gehanteerd, is het themapark een samenraapsel van thema’s zonder rode draad omgeven door veel in-your-face sponsoring dewelke afbreuk doet aan het geheel, zijn de prijzen voor horeca gewoonweg brutaal en staat het park vol met capaciteitsloze attracties dewelke dermate onderbestaft zijn dat de eigenlijke wachtrij nauwelijks vooruitgang boekt. Het personeel lijkt ook weinig gemotiveerd te zijn, al waren er enkelingen tussen die toch wel echt een pluim verdienden (aangename man dewelke inspeelde op de kids aan de Tractors, de man bij Ride To Hapiness die op zijn eentje treinen door het station stuurde aan een razendsnel tempo). Dan spreek ik nog niet eens over het horeca personeel dat, ondanks onderbemand te zijn toch een grote maten van inzet had, er toch moeite mee had om rijen weg te werken (alleen al door de taalbarrière door enkel Frans te kunnen spreken).

Boek ik in de toekomst terug een verblijf in het Plopsa Hotel? Ja! Is het hotel en de totale ervaring een aanrader? Zeker en vast! Toch ben ik benieuwd of mijn ervaring van nu even goed zal blijven in de (nabije) toekomst. De tijd zal het uitwijzen!

Datum van verblijf: augustus 2022
Beoordeeld op 15 augustus 2022

Zoals gezegd, prachtig hotel, mooi ingerichte kamers, maar op een paar details na geen verschil met een ander luxe hotel 4/5* we misten eigenlijk voor de kinderen een klein presentje (wat ze bij de conculega's in kaatsheuvel wel doen) en er is verder geen activiteit in hotel (bv in kaastheuvel komt klaas vaak nog voorlezen oid) wij hadden totaal arrangement 3 nachten, dat is incl. ontbijt buffet, top, hier ook bezoek van maja en bumba! avond buffet ook goed alleen bij meerdere dagen geen afwisseling in vlees waar maar 2 keuzes in waren, helaas waren drankjes ook exclusief (en peperduur). Zwembad inbegrepen, top, zo kun je hier en daar 2 uurtjes gaan want langer is eigenlijk niet wenselijk in dat lawaai. Park natuurlijk ook inbegrepen. Jammer dat je niet binnendoor naar zwembad kunt, wel sta je meteen in het park. Natuurlijk voor de kids een top ervaring, maar het is erg prijzig en daar toch iets meer van verwacht.

Datum van verblijf: augustus 2022
Beoordeeld op 17 mei 2022 via mobiele applicatie

Gezien het park op vrijdag gesloten was, konden wij voor een koopje overnachten. (250 euro/ 4 personen met buffet en ontbijt zonder toegang tot het park. Deze formule is ideaal voor mensen met een abonnement). Een mooi, proper hotel, vriendelijk personeel, goede service en zeer lekker eten. Een zeer uitgebreid avond- en ontbijtbuffet. Wij komen zeker terug!

Kamertip: Parking vlakbij het hotel
Datum van verblijf: maart 2022
Beoordeeld op 24 april 2022 via mobiele applicatie

Leuke ontvangst door het vlotte personeel, mooi nieuw hotel. Een nette, mooie kamer! Lekker geslapen na een dagje Plopsaland. Antislipmatje voor de inloopdouche misschien wel handig. Onze kleinste pruts uitgegleden. Zij is nog lekker flexibel. Maar de oma's en opa's die dit hotel uiteraard ook zullen bezoeken, zijn misschien wat minder flexibel.
Het buffetrestaurant was zoals we hoopten dat het zou zijn. Correcte en vlotte bediening met een zeer ruime keuze aan lekkere makkelijke keuken.
Voor de eerste keer Plopsa aqua bezocht en ook dit was heel leuk.
We hebben genoten van ons magische plopsaweekend!

Datum van verblijf: april 2022