“Vreselijk - poten werden afgehakt van levende kreeft”
Beoordeling van Villa de Torre

Villa de Torre
Geclassificeerd als nr. 9 van 83 Restaurants in De Haan
Prijsklasse: € 35 - € 90
Beschrijving: Lekker - gezond - lokaal - duurzaam - gastvrij. Vis- en Zeevruchten restaurant. Pure en gezonde keuken met dagverse producten uit zee & veld. Gastvrije en vlotte service. Universele (h)eerlijke wijnen en locale bieren. Optimale prijs/kwaliteit. Gezellig interieur met zonnig terras aan het authentieke Belle-Epoque tramstation.
5 augustus 2023 beoordeeld via mobiele applicatie

Beste,

Ik schrijf jullie met betrekking tot mijn recente ervaring bij uw restaurant, die helaas teleurstellend en schokkend was.

Op 22/07 bezocht ik jullie restaurant met hoge verwachtingen, op aanraden van vrienden. Ik moet toegeven dat de ambiance en service aanvankelijk veelbelovend waren. Echter, mijn bezoek nam een onaangename wending toen ik de bereiding van kreeft zag vanuit jullie open keuken.

Terwijl ik begrijp dat het serveren van verse kreeft een normale praktijk is in veel restaurants, was ik diep geschokt en verontrust door de manier waarop de kreeft werd bereid. Het was duidelijk dat één van de keukenwerknemers de poten van de kreeft had afgehakt terwijl het dier nog in leven was en vervolgens pas de kreeft doorgesneden werd. Het resultaat was een buitengewoon onaangenaam en verontrustend tafereel, dat mijn eetlust volledig verpestte.

Ik wil benadrukken dat ik begrip heb voor verschillende culinaire tradities, maar ik geloof dat het welzijn en respect voor dieren evenzeer belangrijk zijn in de horeca. De manier waarop de kreeft werd behandeld, ging naar mijn mening buiten de grenzen. Als klant voelde ik me zeer ongemakkelijk en geschokt door deze ervaring, en het heeft een negatieve indruk achtergelaten van jullie restaurant. Ik ben ervan overtuigd dat jullie restaurant streeft naar uitmuntendheid en klanttevredenheid, maar deze situatie heeft een aanzienlijke domper gezet op mijn dinerervaring.

Tenslotte wil ik meegeven dat het belangrijk is om respectvol om te gaan met voedselbereiding en ervoor te zorgen dat klanten geen onaangename of storende ervaringen hebben tijdens hun bezoek aan jullie etablissement.

Datum van bezoek: juli 2023

23 juli 2023 beoordeeld

Van de "starters" tot en met de "sweets", hebben wij genoten van de heerlijke Ostendaises, de heerlijk bereide vissen met verschillende sausen, de lekkere wijn, om te eindigen bij de dame blanche en het kaasschoteltje. Alles heel lekker en fijn bereid met een top bediening. Proficiat en dank je wel en zeker tot een volgende keer.

Datum van bezoek: juli 2023
    • Sfeer
17 juni 2023 beoordeeld

Het was alweer een jaar geleden dat ik hier gegeten had. Toen at ik mosselen die extreem klein waren. Toen ik daar iets van zei was het antwoord 'klein maar fijn'. Goed bedoeld maar ik had niet gegeten en ben nog een friet gaan halen. Deze keer heb ik de zeeduivel besteld. Tot mijn grote spijt was het gerecht ruim onvoldoende afgekruid. Dat gold niet enkel voor de vis, maar ook voor de puree die nauwelijks smaak had. De romige mosterdsaus smaakte al even flets. Als men niet zou gezegd hebben dat er mosterd in zat, dan had ik het niet gemerkt. Ik eet absoluut niet sterk gekruid of zout (wel integendeel) dus daar kan het niet aan gelegen hebben.
Het gerecht wat voor mij zijn prijs niet waard, het spijt me. De bediening was wel erg vriendelijk en snel; dat moet gezegd.

Datum van bezoek: juni 2023
20 mei 2023 beoordeeld

Zeker de moeite als je in De Haan verblijft, zeer vriendelijke bediening en de suggesties zijn om vingers bij af te likken. Hier kom ik zeker terug.

Datum van bezoek: mei 2023
12 mei 2023 beoordeeld via mobiele applicatie

Top restaurant, qua prijs en kwaliteit.
Heb geen enkel punt aan te merken, van minuut 1 tot we de deur uitwandelden uitstekende service & gerechten.
Hier moet iedereen eens van genoten hebben, mijn vriendin en ik komen zeker terug !!
Veel complimenten aan de chef, serveuse & uitbaters.

Datum van bezoek: mei 2023

Reizigers die Villa de Torre bekeken, bekeken ook

De Haan, West-Vlaanderen

De Haan, West-Vlaanderen

In Villa de Torre geweest? Deel je ervaringen!