“Een smaakvol begin van het nieuwe jaar !”
Beoordeling van De Zuidkant

De Zuidkant
Geclassificeerd als nr. 2 van 46 Restaurants in Damme
Keukens: Belgisch, Nederlands
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
16 januari 2024 beoordeeld

Na de hartelijke ontvangst was het naar goede gewoonte genieten van begin tot eind in het warme interieur. We lieten ons verwennen door de originele gerechtjes, de aangepaste wijnen uit alle wereldstreken, de fijne zoetigheden bij de koffie en de attente, prettige bediening. Bedankt team De Zuidkant, graag tot de volgende keer…

Datum van bezoek: januari 2024

4 november 2023 beoordeeld

Wij namen het 4 gangen menu met de Oosterscheldepaling, ganzelever en rode biet. Daarna kwam de heel lekkere ravioli met krab en de groente in eigen vocht met een bisque. Als 3e gang was er Mechelse koekoek (Hoeve kip) met aardpeer eierdooier met zwam en zwarte look. Om af te ronden nam ik de verschillende kaasjes (supplement) met Achelse Blauwe kaas, Stilton, een soort Reblochon (naam vergeten) en een geitenkaas. Mijn echtgenote nam de appel met zuring en caramel.

Datum van bezoek: november 2023
10 oktober 2023 beoordeeld

Het begint al wanneer je de deur binnenstapt met de lieve ontvangst van de gastvrouw, de vrolijke zwaai van de chef in de open keuken en het knusse interieur. En de beleving zet zich verder in de smaakvolle, kunstig gepresenteerde gerechtjes, telkens begeleid door zorgvuldig uitgekozen bijpassende wijnen. Het blijft genieten, tot en met de koffie met een uitgebreide selectie zoetigheden; bedankt team De Zuidkant en graag tot later!

Datum van bezoek: oktober 2023
14 september 2023 beoordeeld

Het restaurant is ingedeeld in 2 compartimenten. We mogen een plekje voor twee uitzoeken en kiezen een tafel aan de achterkant met uitzicht op het terras. De inrichting is schitterend. De bediening is warm en hartelijk met een persoonlijk noot voor elke tafel. We voelen ons zeer welkom.
We kiezen het vijfgangen menu met wijnarrangement. Alle gerechten zijn subliem van amuses tot en met de friandises. Het hoofdgerecht is duif, niet alledaags, maar wauw zo lekker! Je krijgt er de boutjes van de duif bij, en die zijn geweldig van smaak.
Een dikke gouden pluim aan het voltallige team voor jullie gastvrijheid en deze gastronomische ontdekking.
Met een glimlach nemen we afscheid en komen zeker terug.

Datum van bezoek: augustus 2023
17 augustus 2023 beoordeeld

Eén voor één pareltjes, vanaf het krokantje met kruidenkaas bij het aperitief tot de onweerstaanbare zoetigheden bij de koffie. De chef toonde zich in topvorm met de presentatie van de gerechtjes met telkens een explosie van verrassende en fijne smaken. Het wijnarrangement, vakkundig toegelicht door de lieve gastvrouw, was perfect uitgebalanceerd en smaakte nog beter in het kader van de beschuttende beplanting van de mooie binnentuin. Dikke proficiat voor het hele team, het is altijd een genoegen om bij jullie verwend te worden.

Datum van bezoek: augustus 2023

Reizigers die De Zuidkant bekeken, bekeken ook

Damme, West-Vlaanderen

In De Zuidkant geweest? Deel je ervaringen!