“Een aangename beleving, over de hele lijn”
Beoordeling van De Zuidkant

De Zuidkant
Geclassificeerd als nr. 2 van 46 Restaurants in Damme
Keukens: Belgisch, Nederlands
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
10 oktober 2023 beoordeeld

Het begint al wanneer je de deur binnenstapt met de lieve ontvangst van de gastvrouw, de vrolijke zwaai van de chef in de open keuken en het knusse interieur. En de beleving zet zich verder in de smaakvolle, kunstig gepresenteerde gerechtjes, telkens begeleid door zorgvuldig uitgekozen bijpassende wijnen. Het blijft genieten, tot en met de koffie met een uitgebreide selectie zoetigheden; bedankt team De Zuidkant en graag tot later!

Datum van bezoek: oktober 2023

14 september 2023 beoordeeld

Het restaurant is ingedeeld in 2 compartimenten. We mogen een plekje voor twee uitzoeken en kiezen een tafel aan de achterkant met uitzicht op het terras. De inrichting is schitterend. De bediening is warm en hartelijk met een persoonlijk noot voor elke tafel. We voelen ons zeer welkom.
We kiezen het vijfgangen menu met wijnarrangement. Alle gerechten zijn subliem van amuses tot en met de friandises. Het hoofdgerecht is duif, niet alledaags, maar wauw zo lekker! Je krijgt er de boutjes van de duif bij, en die zijn geweldig van smaak.
Een dikke gouden pluim aan het voltallige team voor jullie gastvrijheid en deze gastronomische ontdekking.
Met een glimlach nemen we afscheid en komen zeker terug.

Datum van bezoek: augustus 2023
17 augustus 2023 beoordeeld

Eén voor één pareltjes, vanaf het krokantje met kruidenkaas bij het aperitief tot de onweerstaanbare zoetigheden bij de koffie. De chef toonde zich in topvorm met de presentatie van de gerechtjes met telkens een explosie van verrassende en fijne smaken. Het wijnarrangement, vakkundig toegelicht door de lieve gastvrouw, was perfect uitgebalanceerd en smaakte nog beter in het kader van de beschuttende beplanting van de mooie binnentuin. Dikke proficiat voor het hele team, het is altijd een genoegen om bij jullie verwend te worden.

Datum van bezoek: augustus 2023
10 juni 2023 beoordeeld via mobiele applicatie

Wauw, al verschillende keren kunnen genieten van deze prachtige zaak.
Nog nooit hebben ze ons teleurgesteld , integendeel een echte parel op alle gebieden.

Datum van bezoek: mei 2023
12 april 2023 beoordeeld via mobiele applicatie

De Zuidkant biedt aan haar gasten telkens een geweldig, heerlijke culinaire beleving aan.
Het decor is warm en aangenaam met natuurlijke materialen.
De keuken is puur met detail voor presentatie, smaak en originele gerechten.
De aangepaste wijnen zijn goed, de bediening door de gastvrij zeer vriendelijk en persoonlijk.
Kortom een leuke avond.

Datum van bezoek: november 2022

Reizigers die De Zuidkant bekeken, bekeken ook

Damme, West-Vlaanderen

In De Zuidkant geweest? Deel je ervaringen!