Travelocity
eDreamsUS$ 147
FindHotelUS$ 148
Agoda.comUS$ 148
Beoordeeld op 6 mei 2022

Dit is een degelijk hotel, maar heel basic. Er zijn heel veel kamers en deze waren tijdens het mountainbike weekend Roc D'ardenne volgens mij allemaal volgeboekt. De kamer is ok, maar ook heel basic. Er mocht van mij iets beter gepoetst worden. Er lag nog een beetje haar voor de douche. Langs de achteringang had ik het gevoel binnen te komen in een rusthuis ;-) Het ontbijt was prima. Ik kan er voor de rest niks slecht over zeggen. Er is ook weinig keuze in Houffalize, maar ik logeer niet zo heel graag in grote massa hotels.

Datum van verblijf: april 2022
Beoordeeld op 15 februari 2022

Het reserveren van de drie kamers die we nodig hadden heeft heel wat aarde aan de dijk gehaald. Véél te véél misverstanden. Heb de factuur tweemaal moeten wijzigen en daarna kreeg ik bericht dat de eerste (foute) en dus te wijzigen factuur niet betaald was.
De eerste avond was er een 3 gangenmenu voorzien. Het meisje aan de balie vertelde ons dat we met zijn zessen aan één tafel zouden zitten. Toen we na zéér lang aanschuiven eindelijk de eetzaal mochten betreden, bleek er geen plaats te zijn voor zes personen aan de ons aangeduide tafel.
Nog even tussendoor: de zaalversiering bestond uit een stuntelig in mekaar geknutseld en lelijk versierd hart. Op de tafels vond je, na lang zoeken, hier en daar een hartje.
De zaal was ongezellig hel verlicht en op de tafels stond er een kaars te branden.
SFEER: nul komma nul.
Nadat de bediening dit had vastgesteld waren er drie maningen aan kelners nodig om het volledige bestek bij elkaar te krijgen. De bediening van het menu gebeurde aan tafel op een zéér stuntelige manier. Gelukkig zaten wij dicht bij de keuken en was ons eten nog lauw. De mensen aan het eind van de zaal hebben beslist koud gegeten. De kelners konden slecht 3 borden tegelijk dragen. Nadien werd gebruik gemaakt van grote plateau's, waar meerder borden tegelijk op konden.
De menu van vrijdag was prima, doch de Valentijnmenu op zaterdag was GEWOONWEG BELACHELIJK te noemen. Een mini, mini amuse (aanvankelijk dacht ik dat er enkel een korstje brood in het kommetje lag. Uiteindelijk bleek dit paté te zijn (halve kubieke cm). Het tweede gerechtje kon door de beugel. De rundsfilet die we daarna kregen was totaal niet feestelijk gepresenteerd. Gewoon een stuk vlees met een klein toefje puree waar de truffelolie(die erin moest zitten) had naast gestaan. Vervolgens stond er een kaasplank op het menu. Dit bleek één flinterdun driehoekig schelletje kaas te zijn (de helft van een schelletje broodbeleg van bij het ontbijt). BELACHELIJK. Dit was dus geen kaasplank maar een KAASPLAKJE.
Daarna volgde een brownie " Herzien door de chef". Deze was inderdaad HERZIEN. Want als je alle stukjes van ons zessen bij elkaar telde zou je EEN brownie kunnen samenstellen.
Dan nog de wijn. Er was volgens omschrijving een halve fles wijn per persoon inbegrepen. Zat je echter met twee aan een tafel, dan kreeg je één fles witte wijn en één fles rode wijn. Is dus elk een fles wijn. Zat je echter met zes aan en tafel, dan kreeg je twee witte en één fles rode wijn. Tja, met zes heb je natuurlijk minder nodig dan met twee.
We gaan met onze groep al jaren elk jaar op Valentijnweekend. Voor ons was dit Valentijnweekend in Houffalize echter het aller slechtste ooit.
Het was een zielige bedoening, met weinig creativiteit van inrichtende macht en keuken.
Voor ons NOOIT meer Houffalize.

Kamertip: Slecht te been? een betaalparking reserveren. De gratis parking is een héél eind lopen.
Datum van verblijf: februari 2022
Beoordeeld op 28 september 2021

Vayamundo is een enorm groot hotel, met gratis parking, een speeltuin, een zwembad. Bij aankomst bleek onze kamer niet gepoetst. De receptioniste vroeg ons om te wachten tot iemand had gecontroleerd (!) of dit inderdaad zo was, pas daarna wees ze ons een andere kamer toe. Die kamer was ruim, de badkamer eerder klein, maar de douche deed zijn werk prima! We hadden vanuit de kamer uitzicht op het riviertje . We schoven 's avonds aan het buffet aan en dat was een goede keuze. Het eten was lekker en alles was heel goed georganiseerd! Ook het ontbijt mocht er zijn. De bedden waren erg (veel te!) zacht, het resultaat was een pijnlijke rug 's morgens.
Toen wij hier waren, was er weinig volk, maar we kunnen ons voorstellen dat het tijdens vakanties rumoeriger en drukker is. Het hotel is heel geschikt om hier met kinderen een paar dagen door te brengen!

Datum van verblijf: september 2021
Beoordeeld op 11 september 2021 via mobiele applicatie

Hotel bleek verder van het centrum te liggen dan geplanned... Bij iinchecken bleek dat dat pas om 17 uur kon! Latee maar teeuggekomen dus. Meteen discussie over de orijs die ruim 15 euro boven de via booking.com prijs lag.dit hogere bedrag ook niet betaald. Bij aankomst bij de kamer deed de sleutel het niet en kon ik weer achteraan aansluiten. De kamer is ruim metzithoek en slaapgedeelte, tapijttegels oo de vloer. Daarentegen is de tv niet groter dan een gemiddeld pcscherm. De badkamer is echter voor kabouter plop nog te klein... Wastafel toilet en doche om ik denk 1,5 m2 gepropt. Je kunt je kont niet keren. Het balkon is ruim en vies! Uitzicht prima ovee de ourthe en het bos. Het hotel heeft veel voorzieningen die echter vroeg dicht gaan zwembad sluit om 19 uur en als ja pas om 17 uur kunt inchecken en sochtends voor 10 moet uitchecken kunnje weinig zwemmen. Lijkt meer op een mislukt vakantiepark in hoteluitvoering dan een echt hotel. Wellicht leuk met kinderen maar niet als verblijf voor stellen.

Datum van verblijf: september 2021
Beoordeeld op 19 april 2021 via mobiele applicatie

Voor een weekendje weg in tijden van Corona een ideale bestemming. Eten is degelijk. Zeker taken away avondeten was goede prijs-kwaliteit. Kamers zijn proper. Activiteiten buiten blijven doorgaan. Rustige ligging en vriendelijk personeel. Badkamer is langs de kleine kant.

Datum van verblijf: april 2021