“Vreemde ervaring”

Keukens: Frans
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
7 augustus 2018 beoordeeld

Het onthaal zegt vaak al veel, zoniet alles over wat je de rest van de avond te wachten staat, ook deze keer. De gastvrouw was enorm hautain en stond daar duidelijk niet met volle overtuiging. Er werd ook meteen gezondigd tegen de geplogendheden in zulke eetgelegenheden door ons een glas champagne voor te zetten zonder zicht op de fles of enige verdere introductie. We kozen voor het menu table d' hôte om op die manier een duidelijk beeld te krijgen van de keuken. Er volgde één eenvoudige amuse van tomaat met mozarella, niet slecht maar zeker niet spectaculair. De bediening gebeurde door enkele meisjes die volgens mij een vakantiejob deden, zeer stuntelig met gebrekkige coördinatie, maar wel vol goede intenties. Dat een sterrenrestaurant de verantwoordelijkheid neemt om deze diensters zo onbeslagen het ijs op te laten gaan kon ik niet vatten. Bij een naburige tafel belande een bord bijna op de schoot van de klant, die zelf nog op het nippertje het ergste kon vermijden. De madam zelf kwam de wijnen serveren, waarbij de uitleg zich beperkte tot de naam en jaartal. Geen sommelier te bekennen.

De website geeft de impressie dat we te doen hebben met een innovatieve keuken door mensen die met een fijn gevoel voor humor door het leven stappen. Helaas was hiervan niets te merken op het bord. Enkele gerechten waren erg lekker, zoals de ravioli van kreeft met foie gras, maar verder waren de smaken vlak, de combinaties erg klassiek, en de uitvoering ongeïnspireerd. Nooit gedacht dat het me zou overkomen dat ik babykreeft zit te eten zonder enig gevoel van cullinaire extase.
Een gevoel van intense droefheid was het gevolg.

Ik kan de eigenaars dan ook enkel adviseren om eens goed in de spiegel te kijken en zich af te vragen of ze nog wel graag doen wat ze doen, want het lijkt alsof de routine de inspiratie heeft verdrongen. En dat terwijl het zo fijn kan zijn te gast te zijn bij mensen waarvan overduidelijk blijkt dat ze zich willen bewijzen, en die zichzelf op die manier overstijgen. Ik zou hen dan ook aanraden eens te gaan eten bij een aankomend restaurant zoals bv. l'air de rien, waar de service een geoliede machine blijkt te zijn en waar de beleving van de klant centraal wordt geplaatst in plaats van het ego van de chef en zijn wederhelft in de zaal.

3 november 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Zelden een restaurant met een dergelijke prijs/kwaliteit verhouding gezien ! Meer dan een aanrader en bovendien een heel hartelijk onthaal en bediening door de gastvrouw.

17 mei 2017 beoordeeld

In vergelijking met andere sterrenzaken, zijn de porties hier duidelijk groter.... De kwaliteit moet echter niet inboeten. Heel lekker gegeten met aangepaste wijnen.... ZEKER een aanrader en wij gaan zeker terug!!! PRIJS/KWALITEIT TOP !!!

9 februari 2017 beoordeeld

Hier valt weinig over te vertellen: Klassieke ffranse keuken, heel lekker, attente bediening. Niet de goedkoopste, maar het eten is de prijs zeker waard. DOEN!

5 november 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Lekker gegeten, prijs - kwaliteit top. Correcte service ! Een aanrader. Menu decouverte met aangepaste wijnen is een aanrader. Meer als voldoende wijnen van goede selectie bij de gerechten.

Reizigers die Les Pieds Dans le Plat bekeken, bekeken ook

Rendeux, Belgisch Luxemburg

Hotton, Belgisch Luxemburg
Hotton, Belgisch Luxemburg

In Les Pieds Dans le Plat geweest? Deel je ervaringen!