“Perfectie nabij”
Beoordeling van De Stadt Van Luijck

De Stadt Van Luijck
Geclassificeerd als nr. 5 van 182 Restaurants in Sint-Truiden
Prijsklasse: € 40 - € 129
Beschrijving: Gastronomisch genieten op een unieke locatie in het centrum van Sint-Truiden. Van dinsdagavond tot zaterdag verwelkomen we u in ons warme interieur met frisse accenten, het uitgelezen decor voor een onvergetelijke culinaire beleving. Bij mooi weer nodigen we u graag uit in onze pittoreske tuin met ruim terras.
11 april 2023 beoordeeld via mobiele applicatie

Een heel lekkere en rustige lunch gegeten in dit prachtige pand. Tijdens deze middsgshift op een donderdag was het zeer rustig (3 andere tafels). De bediening was heel correct en tot in de puntjes in orde. De gerechten streefden naar de perfectie. Het was fijn dat de chef kok het hoofdgerecht aan tafel bracht en hier zelf een woordje uitleg bij gaf. De dessertkar bij de koffie was een subliem einde van een geweldige lunch.
Absoluut een aanrader!

Datum van bezoek: september 2022

24 maart 2023 beoordeeld

Qua smaak niets aan te merken aan de gerechtjes. Porties eerder klein, maar nog oke. Had de presentatie van de gerechtjes nog iets extra " artistiek " of " speciaal" verwacht. Was niet echt iets bij dat er uitsprong.

Wat me vooral stoorde en wat hier al genoeg aangehaald is ook zo te lezen, is de absurde prijzen van de drank en de enorme zuinigheid waarmee er wordt omgegaan. Huiswijn aan 12 euro per glas waar je amper iets van krijgt. Toppunt was de limoncello aan 14 euro in een miniglaasje wat voor 1/3 gevuld was. Mijn gezelschap en ik waren nog aan het twijfelen of dit geen proevertje was vermits de ober zei dat er 2 soorten limoncello waren, maar neen, dit was het dus...ruikt wat naar afzetterij zelfs.

Niet omver geblazen. Prijs/kwaliteit zeker betere zaken te vinden. Een contrast met bijvoorbeeld De Fakkels waar je echt verwend wordt. De "dessertenkar" was wel leuk gedaan.

Setting en locatie is ook inorde.

Datum van bezoek: maart 2023
17 maart 2023 beoordeeld via mobiele applicatie

Met manlief zalig geluncht, want in tegenstelling tot Hofke van Bazel 2wkn geleden, zaten de smaken hier allemaal top.
Ook de ontvangst is gemoedelijk. De chef komt persoonlijk verschillende keren langs om te vragen of alles naar wens is.
Het brood is mega-lekker, zeker met de smaakvolle olie erop en afgekruid met zwarte peper en zout.
Koffie, zoals koffie hoort te smaken.
En de gerechten smaken niet alleen goed maar ogen ook mooi zonder al teveel trarala.

2 mini-tipjes:
Geluidsdempers onder de tafels omdat er een klein klein beetje rumoer is
Pipetje voor de olie anders mors je gegarandeerd

Maar een AANRADER - echt waar

Datum van bezoek: maart 2023
5 februari 2023 beoordeeld via mobiele applicatie

Wat een geweldig menu. Hadden de 7 gangen. De gangen kwamen fijn op het gemak met de nodige uitleg. Zeer jong personeel ma super personeel ook fijn dat we bij elke gang iemand van de keuken zagen aan tafel. De chef kwam regelmatig langs om te vragen of alles in orde was. Zelfs water inschenken en vragen als we koffie wouden. Zeer geslaagde namiddag. Doe zo verder wij komen zeker terug.

Datum van bezoek: februari 2023
1 december 2022 beoordeeld via mobiele applicatie

Eten is zeer lekker, maar hoeveelheid té weinig. Door besparingen krijg je voor 32 euro wijnarrangement telkens 1 bodempje wijn.Voor 4 gangen dining in the city betaalden we 135 euro de man.
Aks ze zo doirgaan geef ik deze zaak nog geen jaar, door de hoge huurprijs van michel neven en de energierekening

Datum van bezoek: november 2022
De Stadt Van Luijck, Eigenaar van De Stadt Van Luijck, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 3 december 2022

Beste,

Bedankt voor uw feedback, het is jammer om te lezen dat niet alles 100% naar wens was.

Het is inderdaad wel zo dat een 4 gangen menu met vooraf champagne en hapjes, aangepaste wijnen (4 glazen + bijschenken), waters, koffie (zoveel als u wilt) en onze koekenkar (18 huis bereiden koekjes) ongeveer op dit bedrag uitkomt.

We willen benadrukken dat wij er naar steven om iedereen met een voldaan gevoel het restaurant te doen verlaten.

En wij weten uit ervaring in lunch en diner, dat onze porties méér als ruim voldoende zijn.
Het spijt ons ten zeerste als wij jullie glas mogelijk zijn vergeten bij te schenken, een simpel knik of opmerking naar 1 van onze personeelsleden tot bijschenken kan soms wonderen doen.

Wij zouden het fijn vinden als u contact opneemt met ons, mocht u dit graag willen bespreken.

Mvg,
Team de Stadt van luijck

Ps: de huurprijs en energierekening is voor ons een onnuttig argument en voelt aan als verzuurd muggenziften en afbreken ipv constructieve feedback met opbouwende kritiek.

Reizigers die De Stadt Van Luijck bekeken, bekeken ook

Brustem, Limburg Province

Sint-Truiden, Limburg Province

In De Stadt Van Luijck geweest? Deel je ervaringen!