“Fijne en lekkere ervaring, maar geen wauw gevoel.”
Beoordeling van Arenberg

Arenberg
Geclassificeerd als nr. 1 van 28 Restaurants in Heverlee
Keukens: Frans
12 november 2023 beoordeeld via mobiele applicatie

Eindelijk gelukt om hier langs te komen! Zeker na de vele positieve reacties!

Heel fijn en warm ontvangst van het personeel en de gastvrouw. Stuk voor stuk warme en heel vriendelijke mensen. Heel de avond genoten van de ervaring die ze ons hebben bezorgd! Toppers!!

We kozen voor de 6 gangen menu. De amuses waren top. Heel lekker, niet te complex en het klopte! Daarna heb ik het wauw gevoel wel een beetje gemist. De gerechten die kwamen waren allemaal heel lekker, niets op aan te merken of negatief over te zeggen, maar er ontbreekte iets aan. De smaken zaten goed, maar niet uitzonderlijk goed. De risotto was mijn favoriet, zeer lekker!

Bij de menu namen we ook de aangepaste wijnen. Maar hier ben ik ook niet omver geblazen. Ik vond het ook wel een beetje zonde dat 1 dezelfde wijn wordt gebruikt voor bij 2 gerechten en dat er bij het dessert geen wijn gegeven wordt. Iets dat misschien wel zou mogen..

De koffiekar was subliem! Allemaal lekkere dingen op, TOP!

Dus samengevat; lekker gegeten, maar de verwachtingen zijn qua eten niet volledig voldaan.

Datum van bezoek: november 2023

9 juli 2023 beoordeeld via mobiele applicatie

Arenberg voldoet aan veel kwaliteiten en pluspunten die ik zoek in een gezellig en vooral lekker restaurant. De bediening, die in goede banen wordt geleid door gastvrouw Iris, weet hoe het moet! Ook het eten wordt telkens weer tot in de puntjes verzorgd. Hun klassieke gerechten doen mijn maag telkens weer wat grommen.

Datum van bezoek: april 2023
10 juni 2023 beoordeeld

Na een erg goede ervaring 6 jaar geleden, gisteren opnieuw een bezoek gebracht aan dit restaurant in m'n geboortedorp. Fijne ontvangst, mooi weer dus diner in de tuin, zalig. We hebben heel erg genoten van het Arenbergmenu. De meer klassieke stijl van de gerechten zoals bij eerste bezoek is nu heel mooi opgefrist, heel erg mooie smaakzetting en zalige combinaties met de wijnen (Mr Dillemans, de californische is besteld!). Bedankt voor een hele fijne belevenis!

Datum van bezoek: juni 2023
6 februari 2023 beoordeeld

Talrijke malen bezocht ik dit zeer degelijk restaurant en had iets dan lof ! Zowel privé, met vrienden als zakelijk, steeds was ik er welkom. De erg goede herinneringen worden nu volledig verstoord door de enorme prijsstijgingen ter gelegenheid van de gebeurtenissen van de laatste jaren, .....terwijl de kwaliteit echt niet mee omhoog ging.
Jammer, maar ik zoek het nu elders !

Datum van bezoek: mei 2022
29 januari 2023 beoordeeld via mobiele applicatie

We wouden al een tijdje in Arenberg komen eten. De verwachtingen lagen hoog, maar zijn helaas niet volledig ingevuld. Zeker aangezien het een sterrenrestaurant is en ze hoge prijzen hanteren. De gerechten waren natuurlijk wel lekker en mooi gepresenteerd, maar wij waren niet omver geblazen, zoals we in andere sterrenrestaurants of culinaire restaurants wel al hebben ervaren. De smaken waren klassiek en minder uniek dan in andere gelijkaardige restaurants. Mijn man nam aangepaste wijnen, ik aangepaste “sapjes”, maar dit waren gewoon geïnfuseerde waters die niet speciaal bij het gerecht pasten en niet speciaal lekker waren. Voor de waters rekenen ze dan ook €45, wat redelijk schandalig is. Wij betaalden voor een zes gangen menu €420 waarvan maar één van ons aangepaste wijnen had. Het meeste dat wel al betaald hebben in vergelijking met bijvoorbeeld dichtbij gelegen sterrenrestaurants Couvert Couvert. Daarnaast hebben wij zowel bij Atelier Noun in Bertem als bij Taste in Leuven (geen sterrenrestaurants, maar zeer culinair) lekkerder en goedkoper gegeten. Jammer, niet voor herhaling vatbaar voor ons.

Datum van bezoek: januari 2023

Reizigers die Arenberg bekeken, bekeken ook

Leuven, Vlaams-Brabant
Leuven, Vlaams-Brabant

In Arenberg geweest? Deel je ervaringen!