“hier moet je zeker geweest zijn, met een geweldig uitzicht”
Beoordeling van Hert

Hert
Geclassificeerd als nr. 9 van 75 Restaurants in Turnhout
15 januari 2020 beoordeeld

hadden iets meer dan 2 maand op voorhand diner geboekt. parking onderaan is geweldig ruim en verlicht, maar ook duur. Lift naar boven was even zoeken, maar dan krijg je een geweldig uitzicht erbij. Hadden 6 gangen menu die ons zeer goed beviel. amuses en vis waren geweldig. het nagerecht iets minder, zeker als je dit vergelijkt met het nagerecht van Fleur de Sel vroeger. Wijnen ook prima (vooral Albarino) en de uitmuntende truffels bij de koffie. Bediening was zeer goed. personeel is goed op elkaar ingewerkt . Ze zijn met veel, maar allemaal nuttig bezig. op het einde van de avond begonnen ze de keuken af te wassen: impressionant. als minpunt moet ik de akoestiek vermelden, hier is zeker nog werk aan. de open keuken is mooi, maar als je dichtbij zit, kan het na een tijdje wel warm worden. prijs van dit geheel is evenredig met de geleverde kwaliteit. Hoog dus. maar dat mag.

Datum van bezoek: januari 2020

13 januari 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

Hier met vrienden wezen eten. Prachtige locatie op 18e verdieping van Turnova toren. Goede ontvangst door zeer vriendelijke bediening. Na een verfrissende appel cider startten met het aperitief van het huis; gin tonic met rabarber. Erg lekker. Toen een bijzondere amuse in de vorm van een bouillon die aan tafel gefilterd werd door verse groenten. Een ware smaakexplosie. Gevolgd door nog vier hele lekkere amuses. Het voorgerecht werd aan tafel afgemaakt door de chef. Coquilles met foie gras. Heerlijk. Daarna nog drie gerechten twee keer vis en vlees als hoofdgerecht. Allemaal erg lekker smaakvol en professioneel opgediend. We hadden het wijnarrangement erbij. De wijnen waren lekker en de sommelier vertelde zeer enthousiast over elke wijn. Het enige minpuntje dat we konden bedenken was dat er niet al te ruim geschonken werd. Afgesloten met dessert en bijpassende likeur. Koffie met friandises. Een heel geslaagde avond op hele mooie locatie. Uitstekende bediening en prima eten. De prijs van 150 euro p.p. Voor vijfgangen menu met wijn vonden we wel wat aan de hogere kant. Zeker omdat de parkeergarage voor eigen rekening bleef. Maar desondanks absoluut een aanrader.

Datum van bezoek: januari 2020
21 december 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Speciale plaats , met een amazing view , maar zeker de moeite , de smaken waren meer dan goed en das niet altijd zo in een goei restaurant .
Vriendelijke en vlotte bediening met kennis van de producten ,
Meer dan een aangename eerste keer ✅

21 december 2019 beoordeeld

Ditmaal met een foodie die ik al jaren ken van social media naar een hotspot in Turnhout. Gevestigd op de bovenste etage van de Turnovatoren. De ingang moesten we even zoeken, dan met een eigen lift naar de 18e etage vanwaar we de gehele stad konden bewonderen. Rondom kamerhoge ramen, centraal de open keuken met ernaast de bar en loungeruimte. De inrichting is strak modern met lichte houttinten, muren en plafonds zijn zwart. Ons tafeltje was de kleinste die ertussen stond, juist voor de bar met uitzicht op de open keuken.

Om de smaakpapillen de activeren kregen we een shotje van appel en verveine. Als aperitief een Champagne Brut blanc de blancs van Saint Germain de Crayes die zeer goed beviel. Het eerste hapje kwam op een houten lepeltje, gelakte zeepaling met zuring en bloemkool, verrassend lekker.
Gevolgd door een tarteletje met grijze garnalen en takje dille, goede nasmaak.
En een brioche broodje met plakje mangalica ham en structuren van Parijse champignon, de smaak van ham kwam wat op de achtergrond.

Bij het warm brood een uitgebreid garnituur en een flink gereedschapskistje waar we het deze middag mee moesten doen. Het werd krap op de tafel.

De eerste wijn werd op enthousiaste wijze door de Sommelière gepresenteerd. Grüner Veltliner Ried Loiserberg van Weingut am Berg, fris met een mineralige afdronk. De chef presenteerde de eerste gang. Een mooi bord met carpaccio van handgedoken Franse coquille op een bedje van ganzenlever, afgewerkt met plakjes gefermenteerde ijspegel, stukjes hazelnoot, grof gemalen zeezout en kleine takjes dille. Aan tafel aangevuld met een vinaigrette op basis van zuurkoololie. Verfijnde smaken die de mineraliteit van de wijn versterkte. (7,75)

Uit Rias Biaxas een Albariño van Lagar de Besada, elegant met subtiele ziltigheid. Een gestapeld gerecht met als basis tartaar van langoustine waarop crème fraise aangemaakt met mierikswortel, krokantje en cremeux van bloemkool afgewerkt met een quenelle Royal Belgian kaviaar. De vinaigrette was op basis van dilleolie met crème fraise en mierikswortel. De delicate maken van de langoustine en kaviaar gingen op in het geheel. Mooie smaken en goede textuur, de dille toets wat op de voorgrond. (8)

Uit Spanje een Santpere Blanc Vinyes Velles 2017 van Moixent met de Pedro Ximénez in de hoofdrol. Uit de keuken een strakke presentatie. Rode mul op een bedje van trompet de la mort met ernaast dotjes crème van wortel, aan tafel afgewerkt met een beurre blanc waarin Royal Belgian. Een keurig bereide klassieker die goed combineerde met de Pedro Ximénez. (7,75)

Over naar rood met een Lo Camin de Lumet uit de Limoux, sappig met tonen van zwarte bes en kers en een vleugje hout. De chef presenteerde de “chefs bite”. Een compacte compositie, kalfszwezerik van het hart op een risotto van knolselderie aangemaakt met cantharel en truffel, erop plakjes gefermenteerde knolselderie. De zwezerik was keurig gebakken. Mooie volle smaken met aardse tonen, de wijn vulde het gerecht aan met zijn zuren, genieten. (8)

Voor bij het pièce een heerlijke klassieker, Pouilly-Fuissé 2016 van Chalet Pouilly. Op het bord een bruingebakken grietfilet op een mousseline van aardpeer met eromheen olie van dragon, erop winterwortel, aan tafel afgewerkt met een schuimige schaaldierenjus. Mooie pure smaken, de dragon toets vond ik verrassend lekker, de wijn sloot naadloos aan. Voor mij de topper van de middag. (8,25)

Een speciale dessertwijn, Pommeau de Normandië van Château de Breuil gemaakt van calvados en appelsap. Waarbij een Franse klassieker “tarte tatin” ernaast een quenelle vanille-ijs met olie van duindoornbes op een crunch van hazelnoot en een crème van duindoorn. Alle goed uitgevoerd. (7,75)

Als afsluiter een espresso met een drietal lekkere friandises.

Bediening was zeer goed verzorgd op gezellige wijze. Een hoofdrol voor de sommelière met haar enthousiaste presentaties, leuk dat de chef verschillende gerechten zelf presenteerde.

Samengevat kunnen we stellen dat het een echte hotspot is geworden met veel aantrekkingskracht, de lunch was bijna volzet. Keurige bereidingen met klassieke basis en moderne twist waarnaast een gul geschonken wijnarrangement. Dit in een hippe ambiance met uitzicht over de Kempen. Bedankt.

20 december 2019 beoordeeld

Het jonge team van Hert heeft een prachtige locatie met een zalig uitzicht dat je nergens anders in de Kempen kan vinden. Het eten was van topkwaliteit en elke hap was even lekker. Vooral de amuses die voor de maaltijd kwamen waren heel verfijnd.
Nog maar net begonnen en al zo'n goede start!

Datum van bezoek: december 2019

Reizigers die Hert bekeken, bekeken ook

Kasterlee, Antwerpen

Turnhout, Antwerpen
Turnhout, Antwerpen

In Hert geweest? Deel je ervaringen!