“Heel fijn voor veelvraten”
Beoordeling van Officina Della Bistecca

Officina Della Bistecca
Geclassificeerd als nr. 5 van 19 Restaurants in Panzano in Chianti
Keukens: Italiaans
Dineropties: Ontbijt, Na sluitingstijd, Reserveringen
Dineropties: Ontbijt, Na sluitingstijd, Reserveringen
30 augustus 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

Ook wij zijn na de netflix aflevering bij Dario wezen eten. Bij aankomst krijgen we een apperatiefje en alvast wat Chianti. Het vriendelijke personeel komt gezellig langs om een praatje te maken en Dario is net als Frans Bauer alleen maar aan het lachrn.
Bij binnenkomst zie de Florentijnse steaks al klaar staan, iets waar elke carnivoor toch water in de mond krijgt. De gerechten worden rond gebracht, als eerste tartaar, welke heel lekker was vervolgens de carpaccio die goed was. Uiteindelijk is het steak, steak en nog meer steak. En wijn. Het is een soort vreetschuur maar dan met een top kwaliteit. Heerlijk.

Datum van bezoek: augustus 2020

2 augustus 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

In het tijdperk Corona naar de,e legende geweest. Het vast een komen en gaan van mensen in de slagerij. Natuurlijk een wijntje gedronken dat je word aangeboden. Wat een top idee. De muziek van ACDC knalt heerlijk door de zaak heen.

We hebben wat worstjes en een Bistecca Fiorentina gekocht. Man man man wat een walhalla voor de CARNIVOOR. Het vlees heeft heerlijk gemaakt op de bbq.

We hebben niet gegeten in het restaurant, dat was nog dicht. Naast de slagerij staat een foodtruck, daar hebben we op de vroege ochtend wel een meer dan uitstekende burger gegeten.

Dit is wel leuk om mee te maken!

Datum van bezoek: augustus 2020
21 september 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Bij binnenkomst in de slagerij waan je zelf in Toscaanse sferen, wijn, salami en een hoop gezelligheid op het plein.

Echter het restaurant zelf is een slap aftreksel van een hip weg restaurant langs de A1. Met uitzicht op de prachtige pakeerplaats van Panzano.

Wij besloten om voor het duurste menu te gaan met vlees, vlees en nog meer vlees.

De eerste gang de beef tartaar was goed op smaak en beloofde veel voor de rest van de lunch.

2e gang was een carpaccio van de lende was oké niet heel bijzonder.

Vanaf gang 3 tm 5 was het allemaal hetzelfde. Wij waren met een groep van 6, kregen veel al vet met een klein stukje vlees er aan. Of nog erger vlees met heel veel zeen er in. Na herhaaldelijk klagen bleven wij dezelfde opmerking krijgen beef is beef and meat is meat. Blijkbaar vond het personeel interessanter om te roken i.p.v. aandacht te geven.

Laat ik de koffie maar achter wegen, koffie in de plaatselijk voetbalkantine is nog van betere kwaliteit dan dit.

Kortom een toeristtrap

Mvg

Datum van bezoek: september 2019
27 juni 2019 beoordeeld

Voor de lunch mochten wij aanschuiven in de Officina, Sowieso is het ontvangst in de slagerij alles belevenis en ook de wachtrijen van mensen die op goed geluk aanschuiven imposant. Dario staat zelf achter de toonbank en geniet van alle aandacht. Hij is er echt voor zijn gasten en gaat op de foto met iedereen, net als Frans Bauer. Via een smalle trap ga je naar de eerste etage en daar staan lange tafels klaar en dan is het aanschuiven, wij drinken goedkope Chianti uit korfflessen en dat is niet erg. Het hoort erbij. De sfeer is geweldig en het personeel ook. Iedereen is vriendelijk en doet zijn best om de drukte te beheersen en dat lukt prima. Geen stress en iedereen is in een vrolijke bui. Wij zitten naast de Grill/BBQ en krijgen alles mee. Het menu a € 50,= p.p. is echt goed te doen. Alle gerechten zijn smaakvol en dus veel vlees, vlees en nog eens vlees op een verloren aardappel na. Absoluut niet hoor culinair maar zeker een beleving. Zorg wel dat je reserveert in de Officina Della Bistecca.

Datum van bezoek: juni 2019
3 juni 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Het concept is top: 1 menu, goede kwaliteit vlees, geen verspilling. Van een familieslagerij naar een keten met 3 restaurants en deelname aan Netflix’ Chefs table - petje af. Maar verwacht geen kleinschalige ‘hidden gem’ zoals wij, nee, meerdere verdiepingen met lange tafels waar voorgegaard vlees nog even in de houtoven in het restaurant wordt verhit. Maar heus , het eten is goed. Lekkere stukken vlees, brood en olijfolie met kruidenzout, prima wijn en nog wat bijgerechten, fixed price 50€ pp.
Alleen minder knus of bijzonder dan verwacht.

Datum van bezoek: juni 2019

Reizigers die Officina Della Bistecca bekeken, bekeken ook

Panzano in Chianti, Greve in Chianti

In Officina Della Bistecca geweest? Deel je ervaringen!