“Zeer verassend ”

Keukens: Nederlands
Dineropties: Na sluitingstijd, Diner, Reserveringen
Dineropties: Na sluitingstijd, Diner, Reserveringen
14 maart 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

Omdat wij graag van lekker en bijzonder eten houden kwamen we uit bij de basiliek een mooi oud en mooi pand dichtbij de boulevard bij aankomst zeer vriendelijk ontvangen en werd er goed rekening gehouden met wat wij niet lekker vonden tijdens het 8 diner met mooie wijnen en voor de ander zeer bijzondere achol vrije cocktails wij komen hier waarschijnlijk nog wel een keer terug

Datum van bezoek: februari 2020

28 februari 2020 beoordeeld

Meerdere keren bezocht en de laatste keer dmv een dinerdeal. Het waren meerdere gangen en 5 amuses vooraf. De smaken waren erg gematigd en niet overtuigend volgens mijn ervaring. Een vriendin gaf aan niet zo gek op vis te zijn en 4 van de 5 gerechten waren met vis......De laatse keer was niet een bijzondere ervaring terwijl door de toevoeging van wijnen de prijs uiteindelijk wel weer bijzonder te noemen was. IN mijn ogen ben je in dit restaurant het beste af als je gewoon een voor- en hoofdgerecht besteld met 1 of 2 glazen wijn. Dan komt het prijstechnisch ook een stuk leuker uit dan al die menu's. Het is dan toch een beetje lopende band werk want je ziet dezelfde gerechten bij meerdere tafels doorkomen.

Datum van bezoek: december 2019
26 januari 2020 beoordeeld

Zoals we gewend zijn bij de Basiliek, verrassende gerechten met prima smaak. Mooie afwisseling van smaken en perfect passende amuses.
De bediening, met name Michelle, is op de juiste momenten aan tafel en weet haar vakkennis met de juiste dosis belangstelling en humor te mengen. Petje af!

Datum van bezoek: januari 2020
19 januari 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

Het eten is niet slecht maar daar is de prijs ook naar. Het is ook niet heel bijzonder overigens. Het personeel heeft een soort 'natuurlijke air van arrogantie' wat geen echt warm welkom geeft. Het over de top uitleggen wat je op je bord hebt gaat bijna irriteren, ze eisen je directe aandacht dwars door je tafelgesprek, op een dwingende toon, niet echt fijn. Het al eerder in een recesie aangehaalde meisje die haar handen over de flesopening wrijft alsof ze de flesopening masseert terwijl ze uitleg geeft over de wijn is bijna hilarisch, maar vooral is dit verbijsterend onsmakelijk. Dat ze erop aangesproken is, zoals in de reactie van t restaurant al eerder gezegd is, heeft dus niet gewerkt helaas. Zo ook over de open keuken, leuke inkijk, veel hard werken, maar als je dan personeel de pollepel af ziet likken, is de trek opeens minder. Hoop dat dit comment niet al te boze reacties uitlokt van dit restaurant. Prachtig pand overigens en behoorlijk sfeervol ingericht.

Datum van bezoek: januari 2020
13 januari 2020 beoordeeld

Op tweede kerstdag met hoge verwachtingen aangeschoven voor het kerstdiner bij sterrenrestaurant De Basiliek. Het vorige bezoek was een feest dankzij de ‘buikspek met kaviaar’ en een spectaculair chocolade dessert.
Nu ging er mis wat mis kon gaan.
Bij aankomst kreeg een luidruchtige man die na ons binnen kwam alle aandacht voor zijn vraag waar hij zijn auto het beste kon parkeren. Na enige tijd te zijn genegeerd, besloten we onze jassen zelf maar op te hangen. We namen plaats aan het voor ons gereserveerde 2-pers. tafeltje, maar werden daarna gevraagd te verhuizen naar een tafeltje zonder licht op het bord en bij het trapgat.
Nadat mijn tafelgenoot de eigenaresse op de ongastvrije ontvangst had aangesproken, maakte deze haar excuses. Ach, denk je, het is druk met Kerst en dan is het lastig om aan goed personeel te komen.
De bediening bleek echter nog minder professioneel. Het meisje dat ons bediende, hield bij haar uitleg over de wijn haar hand al draaiend op de halsopening van de fles. Niet zo fris, mijn vrouw liet prompt de wijn maar even passeren. Nog bonter maakte ze het door de broodjes te serveren met haar hand plat op het broodje. Met je handen het eten aanraken is in een snackbar al not done, maar in een sterrenrestaurant?
De keuken daarentegen was goed, in het bijzonder de bereiding van de vleesgerechtjes.
De deconfiture kwam echter bij het afrekenen. Geen van de cadeaukaarten (t.w.v. 225,-) die de Basiliek vermelden als aangemeld restaurant werden geaccepteerd. Juist daarom hadden we met Kerst gereserveerd. “Dat doen we niet bij arrangementen”, meldde de eigenaar. Je zou denken, wees dan coulant...
Enfin, de rekening van ruim 300 euro voldaan en met een nare nasmaak van het kerstdiner vertrokken. Onacceptabel voor een restaurant met een ster.

Datum van bezoek: december 2019
Rik J, Manager van Basiliek, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 14 januari 2020

Geachte,

Allereest willen we u bedanken voor uw feedback. We vinden het erg jammer via deze weg te moeten vernemen dat u ontevreden was over uw laatste bezoek.

De ontvangst is zeer ongelukkig verlopen, zoals aan u was uitgelegd was de medewerker pas voor de 3e dag aan het werk en eerste dag tijdens Kerst en dat de zenuwen de vergissing van tafelnummer hebben veroorzaakt.

Meteen na het voorval werden onze excuses aan u aangeboden en er werd u gevraag 2 tafels op te schuiven. Dit vond u geen probleem, u heeft zelfs met onze medewerker kunnen lachen om het voorval. Indien u liever bleef zitten, had u dit gerust mogen aangeven.

De ‘nieuwe’ tafel bevond zich, net als de vorige, aan de zijkant op de verhoging (daar heb je twee treden, dus geen trapgat). De verlichting op uw ‘nieuwe’ plaats was volgens u minder sterk (waarschijnlijk door de kerstversiering), waarvoor onze excuses.

Wat betreft uw opmerking over het vasthouden van de fles en het plaatsen van het brood, we spraken hierover met onze medewerker. Ze was erg verbaasd over uw opmerking en wist dus niet precies wat u bedoelde. Toch zal ze er in de toekomst extra op letten het op de juiste manier te doen.

Bij het verlaten van het restaurant heeft onze medewerker nog even met u staan praten, ze kreeg toen de indruk dat alles naar wens was geweest, we zijn dan ook erg verbaasd door de review die u online achterlaat.

Waar het volgens ons eigenlijk om gaat, is het feit dat u uw cadeaukaarten niet mocht inleveren. We hebben begrip voor uw teleurstelling, nu was u duurder uit dan gepland.

Bij onze voorwaarden van Kerst stond nochtans beschreven dat er geen bonnen of cadeaukaarten werden geaccepteerd, de reden hiervoor hadden we u graag persoonlijk toegelicht. U kreeg voor Kerst een telefoontje van ons met de vraag of er bijzonderheden waren. Indien u toen iets had aangegeven, hadden we u meteen kunnen vertellen dat het inruilen van uw cadeaubonnen niet kon en dat had u de teleurstelling op de avond zelf bespaard.

U trekt zelf de conclusie dat er geen goed personeel te vinden is. We zijn het ermee eens dat er steeds ruimte is voor verbetering, maar wij zijn daarnaast ook erg blij met onze medewerkers en hun inzet.

Al met al proberen we begrip op te brengen voor uw negatieve ervaring, maar meer kunnen we helaas niet voor u doen.

Als laatse rest ons nog te zeggen dat het ons ten zeerste spijt uw review (3 weken later) online te moeten lezen. We hadden het graag eerder en persoonlijk met u opgelost.

Reizigers die Basiliek bekeken, bekeken ook

Harderwijk, Gelderland
Harderwijk, Gelderland

In Basiliek geweest? Deel je ervaringen!