annemie
Sint-Katelijne-Waver, België

Hotel Grad Otocec

4,0 van 5 bollen22 mei 2024 beoordeeldvia mobiele applicatie
Hotel is gelegen in een kasteel , de kamer is mooi maar niet extra groot .Eten is lekker.
Parkeren kan voor de deur. Zwembad is niet in de accomodatie,  wel 150 m veder, waar ze je naar toe brengen indien gewenst met een golfkarretje. Er is een Golf in de buurt.
Datum van verblijf: mei 2024
Reistype: Bezocht met een partner
Is er een probleem met deze beoordeling?
0.1 km van Hotel Grad Otocec Relais & Châteaux
Gostilna in Prenocisca Gedzo
7.2 km van Hotel Grad Otocec Relais & Châteaux
Meer hotels in Otocec bekijken
Beoordeeld op 6 november 2017 via mobiele applicatie

We kwamen hier langsrijden en het kasteel nodigt echt uit om even te stoppen om binnen te komen. Prachtig kasteel en parkeren voor de deur. Uitgebreid koffie gedronken ( geserveerd op mooi servies met goede friandises erbij). In de zomer mooi terras tussen de kasteelmuren, en nu in november in de nieuwe serre. Voor diner: tip, vraag om een tafel in de jachtkamer

Datum van verblijf: november 2017
Beoordeeld op 21 juli 2017

Vandaag aangekomen in dit hotel, mooie kamer, alles in orde. Avondeten geboekt in het restaurant. Dit viel tegen. Suggestie was 'lamsbout'. Wij kregen een stuk gekookt schapenvlees voor € 28... De 'ice cream' bij het dessert bleek sorbet te zijn. Geen ramp voor ons maar jammer dat ze hier met zoveel bravoure rond lopen maar zo' n eenvoudige dingen niet weten. Bovendien 2 glazen wijn besteld en 4 aangerekend gekregen. Volgens de uitleg van de kelner krijg je hier altijd 2 glazen aangerekend als je er 1 bestelt. Prijs/kwaliteit dus zeker NIET in orde. Dit is het vierde hotel waar wij overnachten en eten in Slovenië, we kunnen dus vergelijken. Morgen zoeken wij alvast een ander restaurant op....

Datum van verblijf: juli 2017
Beoordeeld op 5 juni 2017 via mobiele applicatie

De locatie is prachtig op een eilandje met een tuin en een kamping er schuin tegenover en een drukke baan op 150 m?

Het hotel en de kamers zijn perfect verzorgt en de service van het personeel is uitmuntend.
De badkamer is proper en als je de badkamerdeur opendoet slaat die los tegen het toilet !?
En dit terwijl de badkamer groot genoeg is om dit te voorkomen.

Het ontbijt is in uitstekend en zeer ruim en je merkt dat er weinig kinderen komen want er is geen Nutella :-)

Het restaurant gedeelte is dan weer bijzonder matig.

Minder goede combinaties, side dish voor aardappelen en groenten. Droge kip met tomaten en courgetten ( 1 en een half mini tomaatje en 3 schijfjes courgetten ) en te fel gezouten varkensvlees.
Als je dan saus bij vraagt die op de kaart staat ( truffel saus zonder de truffel schilfers omdat we niet wilden profiteren ) wordt je prompt 5 euro aangesmeerd.

De degustatie menu was al niet veel beter en het ontbrak de chef duidelijk aan verbeelding. Iets wat je gezien de prijs toch mag verwachten.

Even duiden dit is een 5 sterren hotel dus wordt het daar ook op afgewogen.

Voor een 3-4 sterren zaak is het best te doen. Hel ik ken 4 sterren hotels met een veel betere keuken dan Otecec castle.

Maar om positief te eindigen. Er is hier een enorm potentieel aanwezig zolang ze zorgen dat de gerechten stand alone af zijn , dus ook met saus aardappelen een slaatje dat kost praktisch niks en geeft een veel betere indruk.

En zorg voor brood met wat smaak. Als dat niet te vinden is sta eend wat vroeger op en kijk wat ze bij het ontbijt geven das stukken beter.

Datum van verblijf: juni 2017
Beoordeeld op 22 augustus 2015 via mobiele applicatie

Heel mooi kasteel. Zeer authentiek ingericht. (Wel wat donker) Je voelt je echt weer in de middeleeuwen. Prachtige ligging. Midden in de natuur, op een eiland. Mooi!

Goede en vriendelijke ontvangst. Receptionist stond helemaal alleen in voor alles. We moesten bijgevolg onze bagage ook zelf naar de de kamer dragen. Wat uiteraard geen probleem is, maar toch is het voor een 5 sterren hotel niet echt gebruikelijk dat je dat zelf doet. Een extra personeelslid is hier geen overbodige luxe.

Bedden : matrassen mogen al eens vernieuwd worden, toch voor een hotel van deze prijsklasse. Beddengoed is ook al wat verouderd maar past uiteraard wel in het geheel. Mag voor mijn part wel wat gemoderniseerd worden. Na vier dagen in deze bedden zullen we bij de osteopaat moeten gaan.

Restaurant : gezellig kader, goede service, lekker eten. Goede en zeer bekwame medewerkers. Goede prijs/kwaliteit.Een ster waard.

Kamer : airco staat achter de overgordijnen (draperies) en werkt dus alleen maar als ze open zijn. Nogal donkere kamers met oude donkere authentieke meubels. Voldoende stopcontacten aanwezig.

Internet : in de kamer heel beperkt en traag. Voor een 5 sterren hotel (in deze tijd) is er plaats voor verbetering van de elektronica. Het Is wel gratis maar werkt meer niet dan wel.

Badkamer: het water liep niet weg in het bad maar na een melding aan de receptie was dit min of meer verholpen.
Douchekop hangt op +-1,65m hoogte en is dus niet voor mensen die groter zijn. Ik meet 1,78cm en moest dus gebukt staan of gaan zitten onder de douche. Dat was wel een beetje raar. Voor de rest alles op en aan.
Bubbelbad was aanwezig in onze kamer maar werkt volgens mij niet al te goed... Slaat soms vanzelf aan en dan Is het wel even schrikken geblazen...blijkbaar is dit een zelfreiniging die het bad om de zoveel tijd uitvoert.
Verluchting in de badkamer werkt niet waardoor het er vochtig warm blijft.

Ontbijt: alles aanwezig, zoals het ook hoort in zo'n hotel van deze prijsklasse. Vlotte en vriendelijke bediening. Niets Is hen teveel.

Datum van verblijf: augustus 2015
Beoordeeld op 30 juli 2015

Zeer goede ontvangst en behulpzaam personeel. Het hotel is typisch Relais & Chateaux , rustig gelegen, eerder oude inrichting maar wel allemaal luxueus. Kamers zijn eerder donker en badkamer is iets te klein. Ligging is afgelegen, m.a.w. zeer rustig maar voor diner en lunch géén alternatieven dan het hotel.
Perfect voor één tot twee nachten.
Pluspunt : gratis fietsen ter beschikking en zeer mooie streek om rond te fietsen, vraag wel kaartje mee want bepijling is eerder verwarrend.

Datum van verblijf: juli 2015