Vandaag geopend: 08:30 - 16:30

Stefi B
Ravels, België
Lees alle 22 beoordelingen

Beoordeeld op 19 januari 2020 via mobiele applicatie

We komen als beginnende skiërs graag in Ehrwald. De mooie lange piste om te leren is hier fantastisch. De mannen bij de sleeplift zijn geweldig. Altijd een glimlach en een vriendelijke begroeting. Denk je ik wil meer, dan pak je de Sunracer naar boven.

Datum van activiteit: januari 2020
Beoordeeld op 5 februari 2019

Zelfs bij minder weer toch mooie lokatie. En om te wandelen was het een toplokatie, en ja, we hadden veel sneeuw wat het nog veel mooier maakte. Mooie propere liften.

Datum van activiteit: januari 2019
Beoordeeld op 12 maart 2018 via mobiele applicatie

Op wandelafstand van het centrum van Ehrwald start de 6er Sonnenhang zetellift van de Wettersteinbahnen. Deze nieuwe lift brengt je zonder wachttijden naar boven waar je via enkele blauwe pistes terug naar beneden kan skiën.
Wil je wat meer uitdaging, dan kan je via de boswegjes de doorsteek maken naar de Wettersteinlift. Deze ietwat verouderde 3er zetellift brengt je naar boven waar je een erg mooi uitzicht hebt over het dal met Ehrwald beneden en Lermoos in de verte. Hier kan je via blauwe, rode of zwarte piste naar beneden sjezen. Wil je nog verder omhoog, dan kan je de Gamskar sleeplift gebruiken. Ze brengt je tot op 1550 meter hoogte tot net tegen de flanken van de majestueuze Zugspitze. Heerlijk rustig om hier te kunnen skiën.
Hopelijk wordt binnenkort het ‘project’ Gamskar met zetellift gerealiseerd. Dit zal het gebied nog aantrekkelijker maken.
De Ehrwalder Wettersteinbahnen is een eerder klein skigebied maar het is er super rustig en heerlijk om te vertoeven.
Ook een pluspunt zijn de leuke skihutten op de piste. Wij kiezen absoluut voor de Gamsalm. Niet voor niets verkozen tot de beste skihut van Oostenrijk. Indien de zon schijnt kan je overal in elke hut genieten van een heerlijk zonneterras.

Datum van activiteit: maart 2018
Beoordeeld op 9 maart 2018

Mooie, overzichtelijke pistes. en verrassend rustig, met prachtige sneeuw! Bij Gamsalm goed lunchen en bij Sonnehang heerlijke koffie.

Datum van activiteit: februari 2018
Beoordeeld op 3 maart 2018

Toffe pistes in dit skigebied, de lift zou gemoderniseerd mogen worden. Interessante doorsteek naar de Sonnenhang.

Datum van activiteit: februari 2018