Helaas was onze ervaring bij de Wageningsche Berg verre van wat we hadden gehoopt, en we willen graag onze waarschuwende ervaring delen.
Bij aankomst ondervonden we al een klein probleem: onze sleutelkaart werkte niet. Dit werd gelukkig snel opgelost na een bezoek aan de receptie. Die middag en avond genoten we van de faciliteiten, vooral het terras en de vriendelijke bediening, wat ons verblijf een positieve start gaf.
Helaas werd ons verblijf volledig overschaduwd door een ernstig incident in de nacht. Rond kwart voor één werd mijn partner wakker van geluiden aan de deur. Tot onze schrik stond er even later een vreemde man in onze kamer, ondanks dat we de deur op slot hadden gedaan. Deze man bleek per ongeluk in onze kamer terecht te zijn gekomen, wat een zeer beangstigende ervaring was. Tot overmaat van ramp werkte de telefoon in de kamer niet, waardoor we de receptie met onze mobiele telefoon moesten bellen. De medewerker aan de telefoon bleek op dat moment in gesprek te zijn met de man die onze kamer was binnengedrongen, wat wij als zeer ongepast ervaarden. We hebben kunnen horen hoe lang de man verbleef en dat hij onze kamer wilde hebben.
De volgende ochtend ontdekten we dat onze sleutelkaart gedeactiveerd was, waardoor we geen toegang meer hadden tot onze kamer. Dit roept de vraag op of de man die onze kamer was binnengedrongen de hele tijd toegang heeft gehad tot onze kamer.
Als compensatie heeft het hotel ons een gratis nieuwe overnachting inclusief ontbijt beloofd. Echter, deze belofte bleek een standaard voucher vol beperkende voorwaarden en zelfs verplichte kosten. Wij zijn buitengewoon verontwaardigd dat ons zo'n schandalige voucher is aangeboden. We hadden gehoopt dat het hotel deze kans zou aangrijpen om zich van hun beste kant te laten zien, maar in plaats daarvan lijken we met een voucher te worden afgescheept.
We hadden in eerste instantie gehoopt dit probleem intern op te lossen en hebben het hotel meerdere malen de kans gegeven om een fatsoenlijke oplossing te bieden en contact met ons op te nemen. Helaas wilde het management ons niet te woord staan, en kregen we alleen een receptioniste te spreken die het van het management moest afhandelen.
Dit is naar onze mening niet hoe een klacht op een correcte manier afgehandeld hoort te worden. Het uitblijven van een reactie van het management, het gebrek aan medeleven en betrokkenheid van het hotel in deze ernstige situatie, en het falen om een fatsoenlijke oplossing te bieden, hebben ons zo hoog zitten dat wij besloten hebben deze review te plaatsen.
Deze situatie heeft een behoorlijke impact op onze mentale gezondheid gehad. Wij raden niemand aan om dit hotel te bezoeken als hun veiligheid hen lief is, aangezien het management en de medewerkers in het hotel daar blijkbaar geen seconde van wakker liggen en geen enkele moeite doen dit op te lossen.