“Geweldige smaken op hoog niveau”
Beoordeling van Hendrik van Maurick

Hendrik van Maurick
Een tafel reserveren
wo 3/6
20:00
Geclassificeerd als nr. 1 van 40 Restaurants in Vught
Keukens: Belgisch, Nederlands
Beschrijving: Verscholen in de natuur op een eiland van 2,2 ha aan de rivier De Dommel te Vught, ligt Kasteel Maurick. De veelzijdige mogelijkheden op Kasteel Maurick hebben in het najaar van 2015 opnieuw vorm gekregen. Van het á la carte restaurant “Hendrik van Maurick” tot ruimtes voor een prachtig feest, een romantische bruiloft of een zakelijke ontmoeting. Samen met ons team willen wij onze gasten een onvergetelijk verblijf bezorgen. Onze kernwaarden zijn kwaliteit, stijlvol, ambachtelijk en passie.
16 maart 2020 beoordeeld

Onder het dak van Kasteel Maurick tegenwoordig weer een geweldige kok aan het werk. Teamwork natuurlijk en dat levert unieke en lekkere smaken op. Gelukkig porties niet met de pincet geproportioneerd op de vierkante centimeter maar wat ruimere en heerlijke gerechten met bite en smaak. Top restaurant voor mij beter dan menig Michelin restaurant. Mag er regelmatig eten...

Datum van bezoek: november 2019
Jmaurick, Marketing van Hendrik van Maurick, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 17 maart 2020

Geachte meneer Baten,
Beste Ed,

Vriendelijk bedankt voor u leuke review!
Goed om te horen dat alles naar wens is geweest.
Wij vinden het fijn om jullie regelmatig te mogen ontvangen op Kasteel Maurick en kijken erg uit naar de volgende keer.

Met hartelijke groet,

16 februari 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

Michelin zit wat mij betreft te slapen. Sterwaardig restaurant qua verfijning en ambitie in de gerechten, de relaxte en ontspannen sfeer en de super attente en geheel niet opdringerige bediening. Kortom, we hebben weer genoten!

Datum van bezoek: februari 2020
Jmaurick, Marketing van Hendrik van Maurick, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 20 februari 2020

Beste Wouter,

Hartelijk bedankt voor u warme reactie.
Hier zijn wij enorm blij mee!
Fijn om te horen dat alles naar wens is geweest.

Wij kijken er naar uit u weer te mogen ontvangen op Kasteel Maurick.

28 januari 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

Sfeervolle locatie in een mooie balans van historisch pand en moderne interieur. Ontvangst is wat ongemakkelijk in het gangetje. Geen mogelijkheid voor een aperitiefje dus beurtelings op binnenkomst aan tafel geschoven.

De Chef aan tafel met uitleg menu. Een bijzondere start van een gastronomische avond. Maar dat is het niet bij gebrek aan intrinsieke motivatie aan tafel te verschijnen of communicatieve vaardigheden. De vooraf met naam doorgegeven dieetwens werd verre van discreet geroepen voor het hele gezelschap. En de ganzenlever afwijzen als topping is kennelijk nog lastig te verwerken voor de witte brigade. Kan de kok naar een cursus communiceren of blijft hij liever in de keuken?

Heerlijk fris en knapperig voorgerecht. Smakelijke start nadat onduidelijk was of de amuse voldeed aan de dieetwens en bleef staan. Het hongerige gevoel dat ondertussen was onstaan werd helaas niet weggenomen door het malse petite stukje langzaam gegaarde tournedos, gelardeerd met maarliefst 5 in halfjes gesneden spruitjes.

Zeer smaakvolle bijpassende wijnen. Dit en het nagerecht met de aangeklede koffie maakte wat goed. Maar een bakje yoghurt thuis was nodig de honger te stillen. De bezettingsgraad van 3 tafeltjes is een signaal; tandje erbij is nodig om omrijden voor deze keuken aanbevelingswaardig te laten zijn.

Datum van bezoek: januari 2020
Jmaurick, Maître-Sommelier van Hendrik van Maurick, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 5 februari 2020

Geachte meneer,

Vriendelijk bedankt voor het plaatsen van uw review!
Fijn om u even telefonische gesproken te hebben.
Helaas was onze chef-kok/eigenaar op vakantie maar wij hebben dit intern besproken en zullen hier de volgende keer nog beter op toezien, mede door uw input.

We ontvangen u graag weer een volgende keer op Kasteel Maurick.

Met hartelijke groet,

11 december 2019 beoordeeld

Genoten van een absolute top avond in Hendrik van Maurick.
Hartelijke ontvangst door vriendelijk en zeer bekwaam personeel.
Chef komt persoonlijk aan tafel. Na advies van de chef gekozen voor het 5-gangen menu.
De gerechten zijn voortreffelijk, verrassend en zeer smaakvol.
Wij hebben enorm genoten van deze avond en komen graag nog een keer terug.

Datum van bezoek: december 2019
28 november 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Erg leuke aankleding van het restaurant, erg vriendelijk personeel. Wijn en eten goed op elkaar afgestemd.
Persoonlijk praatje van de chef aan tafel was leuk en goed advies. Vol houden dus.
Tot de volgende keer.

Datum van bezoek: november 2019

Reizigers die Hendrik van Maurick bekeken, bekeken ook

In Hendrik van Maurick geweest? Deel je ervaringen!