Vandaag geopend: 09:00 - 17:00

vanaf € 38,32
vanaf € 34,49
vanaf € 66,10
Beoordeeld op 3 maart 2018 via mobiele applicatie

Met de tiener dochters het district bezocht.
De rol van dr. Martin Luther King wordt in beeld en geluid begrijpelijk en pakkend weergegeven.
Voor tienerkinderen met hun , over het algemeen, korte aandachtsspanne , kunnen zich breed laten informeren.
Een must go plaats voor ieder weldenkend mens , zelfs voor die mensen die denken ruimdenkend te zijn .

Datum van activiteit: maart 2018
Beoordeeld op 13 oktober 2017 via mobiele applicatie

Wat weten wij nu van Martin Luther King, buiten zijn befaamde kreet voor vrijheid?

Als je dan toch in de geboorteplaats van Michael Luther King J. - want onder die naam is ie in 1929 geboren in Atlanta -, is het zeker de moeite waard om je wat meer te verdiepen in het korte leven van deze hoogopgeleide zwarte priester.... en zijn vrouw, want die heeft naar zijn dood in 1968 nog heel veel betekend & gedaan!

In ‘n uurtje leer je veel!

Datum van activiteit: oktober 2017
Beoordeeld op 12 september 2017

A must see als je in Atlanta bent. Ga zeker eerst naar het vistor center, heel informatief. Verder kan je de kerk, de brandweerkazerne, het huis en het graf van Martin Luther King Jr. bezoeken.
Er is een ruime gratis parking. Vermits dit een "National Park" is, is de toegang gratis. Om het huis van Martin Luther King Jr. te bezoeken, moet je wel vroeg komen, tickets zijn beperkt per dag.

Datum van activiteit: augustus 2017
Beoordeeld op 29 juli 2017 via mobiele applicatie

We waren hier met onze kinderen van 6 en 7 jaar. Dat beperkt je wel in de tijd die je hier kunt doorbrengen, je leest alles vluchtig etc. We zijn in het geboortehuis geweest, bij de brandweer, het graf en de expositie over de verschillende vrijheidsstrijders die daar naast ligt, de kerk en de expositie in het bezoekerscentrum. Dit alles is geschiedenis, zeer belangrijke plek! De exposities zijn goed opgezet en interssant maar het duurde te lang voor de kinderen dus wij moesten er helaas redelijk snel erdoorheen. Alles is gratis toegankelijk, ook parkeren is gratis.

Datum van activiteit: juli 2017
Beoordeeld op 10 juli 2017 via mobiele applicatie

Boeiend om te bezoeken. Sommige beelden zijn wel erg shockerend. Samen met het center for civil rights zeker de moeite waard.
Toegang is gratis

Datum van activiteit: juli 2017